ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Ἄμωμος


μωμος 

μωμος εναι μεγαλύτερος ψαλμός πό τό βιβλίον τν ψαλμν , το προφητάνακτος Δαυίδ ·
ενα τό ΙΖ ΄(17ον ) κάθισμα , πό τά Κ΄(20 ) το ψαλτηρίου , ποτελεται πό 176 στίχους, διηρημένους εις τρες στάσεις.
πρώτη στάσις , χει    72 στίχους · 
δευτέρα στάσις , χει  59 στίχους , καί 
τρίτη    στάσις  , χει   45 στίχους .
 ναφέρεται κυρίως εις τόν Χριστόν , ς μόνος μωμος , χωρίς μμον , χωρίς ψόγον , σπλον .
Ες τάς νυχθημερόν κολουθίας , στιχολογεται καθημερινς, πό Δευτέρα -Παρασκευή , ες τό μεσονυκτικόν · 
τό Σάββατον , ς β΄κάθισμα ψαλτηρίου· 
τήν Κυριακήν , ς γ΄στιχολογία  .
ν Κυριακας κανονικά, κατά τήν ρχαίαν κριβήν τάξιν , ψαλλεται ς τρίτη στιχολογία ,  ες πλ΄.α ΄χο, καί συνέχεια τούτου ψάλλομεν τά ναστάσιμα Ελογητάρια.. :Ελογητός ε , Κύριε , διδαξόν με τά δικαιώματά σου...
τό Μεγ . Σάββατον , προτάσεται νας στίχος το μώμου , καί ψαλλεται καί να τροπάριο , στίχος τν γκωμίων .
δ η λ α δ ή , σους στίχους χει καθε σταση το μώμου , καί λος μαζί ψαλμός, τόσα εναι καί τά γκώμια , νά σταση καί ν συνόλ.

                  μωμος, ψαλμός ριη΄(118 )

                          στάσις 

ΜΑΚΑΡΙΟΙ ο μωμοι ν δ ο πορευμενοι ν νμ Κυρου. 
2 μακριοι ο ξερευνντες τ μαρτρια ατο·  ν λ καρδίᾳ κζητσουσιν ατν. 
3 ο γρ ο ργαζμενοι τν νομαν ν τας δος ατο πορεθησαν. 
4 σ νετελω τς ντολς σου το φυλξασθαι σφδρα. 
5 φελον κατευθυνθεησαν α δο μου το φυλξασθαι τ δικαιματ σου. 
6 ττε ο μ ασχυνθ ν τ με πιβλπειν π πσας τς ντολς σου. 
7 ξομολογσομα σοι ν εθτητι καρδας ν τ μεμαθηκναι με τ κρματα τς δικαιοσνης σου.
 8 τ δικαιματ σου φυλξω· μ με γκαταλπς ως σφδρα.  
9 ᾿Εν τνι κατορθσει νετερος τν δν ατο; ν τ φυλξασθαι τος λγους σου. 
10 ν λ καρδίᾳ μου ξεζτησ σε· μ πσ με π τν ντολν σου. 
11 ν τ καρδίᾳ μου κρυψα τ λγι σου, πως ν μ μρτω σοι. 12 ελογητς ε, Κριε· δδαξν με τ δικαιματ σου. 
13 ν τος χελεσ μου ξγγειλα πντα τ κρματα το στματς σου. 
14 ν τ δ τν μαρτυρων σου τρφθην ς π παντ πλοτ. 
15 ν τας ντολας σου δολεσχσω κα κατανοσω τς δος σου. 16 ν τος δικαιμασ σου μελετσω, οκ πιλσομαι τν λγων σου.  
17 ᾿Ανταπδος τ δολ σου· ζσομαι κα φυλξω τος λγους σου. 
18 ποκλυψον τος φθαλμος μου, κα κατανοσω τ θαυμσια κ το νμου σου. 
19 προικος γ εμι ν τ γ· μ ποκρψς π᾿ μο τς ντολς σου. 
20 πεπθησεν ψυχ μου το πιθυμσαι τ κρματ σου ν παντ καιρ. 
21 πετμησας περηφνοις· πικατρατοι ο κκλνοντες π τν ντολν σου. 
22 περελε π᾿ μο νειδος κα ξουδνωσιν, τι τ μαρτρι σου ξεζτησα. 
23 κα γρ κθισαν ρχοντες κα κατ᾿ μο κατελλουν, δ δολς σου δολσχει ν τος δικαιμασ σου. 
24 κα γρ τ μαρτρι σου μελτη μο στι, κα α συμβουλαι μου τ δικαιματ σου. 
25 ᾿Εκολλθη τ δφει ψυχ μου· ζσν με κατ τν λγον σου. 
26 τς δος μου ξγγειλα, κα πκουσς μου· δδαξν με τ δικαιματ σου. 
27 δν δικαιωμτων σου συντισν με, κα δολεσχσω ν τος θαυμασοις σου. 
28 νσταξεν ψυχ μου π κηδας· βεβαωσν με ν τος λγοις σου. 
29 δν δικας πστησον π᾿ μο κα τ νμ σου λησν με. 30 δν ληθεας ρετισμην κα τ κρματ σου οκ πελαθμην. 31 κολλθην τος μαρτυροις σου, Κριε· μ με καταισχνς. 
32 δν ντολν σου δραμον, ταν πλτυνας τν καρδαν μου. 33 Νομοθτησν με, Κριε, τν δν τν δικαιωμτων σου, κα κζητσω ατν διαπαντς. 
34 συντισν με, κα ξερευνσω τν νμον σου κα φυλξω ατν ν λ καρδίᾳ μου. 
35 δγησν με ν τ τρβ τν ντολν σου, τι ατν θλησα. 36 κλνον τν καρδαν μου ες τ μαρτρι σου κα μ ες πλεονεξαν. 
37 πστρεψον τος φθαλμος μου το μ δεν ματαιτητα, ν τ δ σου ζσν με. 
38 στσον τ δολ σου τ λγιν σου ες τν φβον σου. 
39 περελε τν νειδισμν μου, ν ππτευσα· τι τ κρματ σου χρηστ. 
40 δο πεθμησα τς ντολς σου· ν τ δικαιοσν σου ζσν με.  
41 Κα λθοι π᾿ μ τ λες σου, Κριε, τ σωτριν σου κατ τν λγον σου
42 κα ποκριθσομαι τος νειδζουσ μοι λγον, τι λπισα π τος λγοις σου. 
43 κα μ περιλς κ το στματς μου λγον ληθεας ως σφδρα, τι π τος κρμασ σου πλπισα. 
44 κα φυλξω τν νμον σου διαπαντς, ες τν αἰῶνα κα ες τν αἰῶνα το αἰῶνος. 
45 κα πορευμην ν πλατυσμ, τι τς ντολς σου ξεζτησα. 46 κα λλουν ν τος μαρτυροις σου ναντον βασιλων κα οκ σχυνμην. 
47 κα μελτων ν τας ντολας σου, ς γπησα σφδρα. 
48 κα ρα τς χερς μου πρς τς ντολς σου ς γπησα, κα δολσχουν ν τος δικαιμασ σου. 
49 Μνσθητι τν λγων σου τ δολ σου, ν πλπισς με. 
50 ατη με παρεκλεσεν ν τ ταπεινσει μου, τι τ λγιν σου ζησ με. 
51 περφανοι παρηνμουν ως σφδρα, π δ το νμου σου οκ ξκλινα
52 μνσθην τν κριμτων σου π᾿ αἰῶνος, Κριε, κα παρεκλθην. 
53 θυμα κατσχε με π μαρτωλν τν γκαταλιμπανντων τν νμον σου. 
54 ψαλτ σν μοι τ δικαιματ σου ν τπ παροικας μου. 
55 μνσθην ν νυκτ το νματς σου, Κριε, κα φλαξα τν νμον σου. 
56 ατη γενθη μοι, τι τ δικαιματ σου ξεζτησα. 
57 Μερς μου ε, Κριε, επα το φυλξασθαι τν νμον σου. 
58 δεθην το προσπου σου ν λ καρδίᾳ μου· λησν με κατ τ λγιν σου.
59 διελογισμην τς δος σου κα πστρεψα τος πδας μου ες τ μαρτρι σου. 
60 τοιμσθην κα οκ ταρχθην το φυλξασθαι τς ντολς σου. 
61 σχοινα μαρτωλν περιεπλκησν μοι, κα το νμου σου οκ πελαθμην. 
62 μεσονκτιον ξηγειρμην το ξομολογεσθα σοι π τ κρματα τς δικαιοσνης σου.
 63 μτοχος γ εμι πντων τν φοβουμνων σε κα τν φυλασσντων τς ντολς σου. 
64 το λους σου, Κριε, πλρης γ· τ δικαιματ σου δδαξν με. 
65 Χρησττητα ποησας μετ το δολου σου, Κριε, κατ τν λγον σου. 
66 χρησττητα κα παιδεαν κα γνσιν δδαξν με, τι τας ντολας σου πστευσα. 
67 πρ το με ταπεινωθναι γ πλημμλησα, δι τοτο τ λγιν σου φλαξα. 
68 χρηστς ε σ, Κριε, κα ν τ χρησττητ σου δδαξν με τ δικαιματ σου. 
69 πληθνθη π᾿ μ δικα περηφνων, γ δ ν λ καρδίᾳ μου ξερευνσω τς ντολς σου. 
70 τυρθη ς γλα καρδα ατν, γ δ τν νμον σου μελτησα. 
71 γαθν μοι τι ταπενωσς με, πως ν μθω τ δικαιματ σου. 
72 γαθς μοι νμος το στματς σου πρ χιλιδας χρυσου κα ργυρου. 
(μέχρι δ πρώτη στάση , καί ν μονας , που στιχολογεται, ψ΄λλομεν :Δόξα Πατρί ...καί νν ..[..λληλούϊα , λληλούϊα , λληλούϊα , δόξ σοι θεός ](τρς ατό ) , Κύριε λέησον , Κύριε , λέησον }, Κύριε , λέησον , Δόξα ...και νν ....

                              Β΄στάσις 
73 Α χερς σου ποησν με κα πλασν με· συντισν με κα μαθσομαι τς ντολς σου. 
74 ο φοβομενο σε ψοντα με κα εφρανθσονται, τι ες τος λγους σου πλπισα. 
75 γνων, Κριε, τι δικαιοσνη τ κρματ σου, κα ληθείᾳ ταπενωσς με. 
76 γενηθτω δ τ λες σου το παρακαλσαι με κατ τ λγιν σου τ δολ σου. 
77 λθτωσν μοι ο οκτιρμο σου, κα ζσομαι, τι νμος σου μελτη μο στιν. 
78 ασχυνθτωσαν περφανοι, τι δκως νμησαν ες μ· γ δ δολεσχσω ν τας ντολας σου.
 79 πιστρεψτωσν με ο φοβομενο σε κα ο γινσκοντες τ μαρτρι σου. 
80 γενηθτω καρδα μου μωμος ν τος δικαιμασ σου, πως ν μ ασχυνθ. 
81 ᾿Εκλεπει ες τ σωτριν σου ψυχ μου, ες τος λγους σου πλπισα. 
82 ξλιπον ο φθαλμο μου ες τ λγιν σου λγοντες· πτε παρακαλσεις με; 
83 τι γενθην ς σκς ν πχν· τ δικαιματ σου οκ πελαθμην. 
84 πσαι εσν α μραι το δολου σου; πτε ποισεις μοι κ τν καταδιωκντων με κρσιν; 
85 διηγσαντ μοι παρνομοι δολεσχας, λλ᾿ οχ ς νμος σου, Κριε. 
86 πσαι α ντολα σου λθεια· δκως κατεδωξν με, βοθησν μοι. 
87 παρ βραχ συνετλεσν με ν τ γ, γ δ οκ γκατλιπον τς ντολς σου. 
88 κατ τ λες σου ζσν με, κα φυλξω τ μαρτρια το στματς σου. 
89 Ες τν αἰῶνα, Κριε, λγος σου διαμνει ν τ οραν. 
90 ες γενεν κα γενεν λθει σου· θεμελωσας τν γν κα διαμνει. 
91 τ διατξει σου διαμνει μρα, τι τ σμπαντα δολα σ. 
92 ε μ τι νμος σου μελτη μο στι, ττε ν πωλμην ν τ ταπεινσει μου.
 93 ες τν αἰῶνα ο μ πιλθωμαι τν δικαιωμτων σου, τι ν ατος ζησς με.
 94 σς εμι γ, σσν με, τι τ δικαιματ σου ξεζτησα. 
95 μ πμειναν μαρτωλο το πολσαι με· τ μαρτρι σου συνκα. 
96 πσης συντελεας εδον πρας· πλατεα ντολ σου σφδρα.  97 Ως γπησα τν νμον σου, Κριε· λην τν μραν μελτη μο στιν. 
98 πρ τος χθρος μου σφισς με τν ντολν σου, τι ες τν αἰῶνα μ στιν. 
99 πρ πντας τος διδσκοντς με συνκα, τι τ μαρτρι σου μελτη μο στιν.
 100 πρ πρεσβυτρους συνκα, τι τς ντολς σου ξεζτησα. 101 κ πσης δο πονηρς κλυσα τος πδας μου, πως ν φυλξω τος λγους σου. 
102 π τν κριμτων σου οκ ξκλινα, τι σ νομοθτησς με. 103 ς γλυκα τ λρυγγ μου τ λγι σου, πρ μλι τ στματ μου. 
104 π τν ντολν σου συνκα· δι τοτο μσησα πσαν δν δικας. 
105 Λχνος τος ποσ μου νμος σου κα φς τας τρβοις μου 106 μοσα κα στησα το φυλξασθαι τ κρματα τς δικαιοσνης σου. 
107 ταπεινθην ως σφδρα· Κριε, ζσν με κατ τν λγον σου. 108 τ κοσια το στματς μου εδκησον δ, Κριε, κα τ κρματ σου δδαξν με. 
109 ψυχ μου ν τας χερσ σου διαπαντς, κα το νμου σου οκ πελαθμην. 
110 θεντο μαρτωλο παγδα μοι, κα κ τν ντολν σου οκ πλανθην. 
111 κληρονμησα τ μαρτρι σου ες τν αἰῶνα, τι γαλλαμα τς καρδας μο εσιν. 
112 κλινα τν καρδαν μου το ποισαι τ δικαιματ σου ες τν αἰῶνα δι᾿ ντμειψιν. 
113 Παρανμους μσησα, τν δ νμον σου γπησα. 
114 βοηθς μου, κα ντιλπτωρ μου ε σ· ες τος λγους σου πλπισα. 
115 κκλνατε π᾿ μο, πονηρευμενοι, κα ξερευνσω τς ντολς το Θεο μου.
116 ντιλαβο μου κατ τ λγιν σου, κα ζσν με, κα μ καταισχνς με π τς προσδοκας μου. 
117 βοθησν μοι, κα σωθσομαι κα μελετσω ν τος δικαιμασ σου διαπαντς
118 ξουδνωσας πντας τος ποστατοντας π τν δικαιωμτων σου, τι δικον τ νθμημα ατν. 
119 παραβανοντας λογισμην πντας τος μαρτωλος τς γς· δι τοτο γπησα τ μαρτρι σου. 
120 καθλωσον κ το φβου σου τς σρκας μου· π γρ τν κριμτων σου φοβθην. 
121 ᾿Εποησα κρμα κα δικαιοσνην· μ παραδς με τος δικοσ με. 
122 κδεξαι τν δολν σου ες γαθν· μ συκοφαντηστωσν με περφανοι. 
123 ο φθαλμο μου ξλιπον ες τ σωτριν σου κα ες τ λγιον τς δικαιοσνης σου. 
124 ποησον μετ το δολου σου κατ τ λες σου κα τ δικαιματ σου δδαξν με. 
125 δολς σο εμι γ· συντισν με, κα γνσομαι τ μαρτρι σου. 
126 καιρς το ποισαι τ Κυρίῳ· διεσκδασαν τν νμον σου. 127 δι τοτο γπησα τς ντολς σου πρ χρυσον κα τοπζιον. 
128 δι τοτο πρς πσας τς ντολς σου κατωρθομην, πσαν δν δικον μσησα. 
129 Θαυμαστ τ μαρτρι σου· δι τοτο ξηρενησεν ατ ψυχ μου. 
130 δλωσις τν λγων σου φωτιε κα συνετιε νηπους. 
131 τ στμα μου νοιξα κα ελκυσα πνεμα, τι τς ντολς σου πεπθουν. ..

μέχρι δ δεύτερη στάση και ποιομεν πως καί ες τήν πρώτην 


                                  γ΄στάσις 
                                     
132 ᾿Επβλεψον π᾿ μ κα λησν με κατ τ κρμα τν γαπντων τ νομ σου.
 133 τ διαβματ μου κατεθυνον κατ τ λγιν σου, κα μ κατακυριευστω μου πσα νομα. 
134 λτρωσα με π συκοφαντας νθρπων, κα φυλξω τς ντολς σου. 
135 τ πρσωπν σου πφανον π τν δολν σου κα δδαξν με τ δικαιματ σου. 
136 διεξδους δτων κατδυσαν ο φθαλμο μου, πε οκ φλαξα τν νμον σου. 
137 Δκαιος ε, Κριε, κα εθεαι α κρσεις σου. 
138 νετελω δικαιοσνην τ μαρτρι σου κα λθειαν σφδρα. 139 ξτηξ με ζλς σου, τι πελθοντο τν λγων σου ο χθρο μου. 
140 πεπυρωμνον τ λγιν σου σφδρα, κα δολς σου γπησεν ατ. 
141 νετερος γ εμι κα ξουδενωμνος· τ δικαιματ σου οκ πελαθμην. 
142 δικαιοσνη σου δικαιοσνη ες τν αἰῶνα, κα νμος σου λθεια.
143 θλψεις κα νγκαι εροσν με· α ντολα σου μελτη μου. 144 δικαιοσνη τ μαρτρι σου ες τν αἰῶνα· συντισν με, κα ζσομαι. 
145 ᾿Εκκραξα ν λ καρδίᾳ μου· πκουσν μου, Κριε, τ δικαιματ σου κζητσω. 
146 κκραξ σοι· σσν με, κα φυλξω τ μαρτρι σου. 
147 προφθασα ν ωρίᾳ κα κκραξα, ες τος λγους σου πλπισα. 
148 προφθασαν ο φθαλμο μου πρς ρθρον το μελετν τ λγι σου. 
149 τς φωνς μου κουσον, Κριε, κατ τ λες σου, κατ τ κρμ σου ζσν με. 
150 προσγγισαν ο καταδικοντς με νομίᾳ, π δ το νμου σου μακρνθησαν. 
151 γγς ε, Κριε, κα πσαι α δο σου λθεια. 
152 κατ᾿ ρχς γνων κ τν μαρτυρων σου, τι ες τν αἰῶνα θεμελωσας ατ. 
153 Ιδε τν ταπενωσν μου κα ξελο με, τι το νμου σου οκ πελαθμην. 
154 κρνον τν κρσιν μου κα λτρωσα με· δι τν λγον σου ζσν με. 
155 μακρν π μαρτωλν σωτηρα, τι τ δικαιματ σου οκ ξεζτησαν. 
156 ο οκτιρμο σου πολλο, Κριε· κατ τ κρμ σου ζσν με. 157 πολλο ο κδικοντς με κα θλβοντς με· κ τν μαρτυρων σου οκ ξκλινα. 
158 εδον συνετοντας κα ξετηκμην, τι τ λγι σου οκ φυλξαντο. 
159 δε, τι τς ντολς σου γπησα· Κριε, ν τ λει σου ζσν με. 
160 ρχ τν λγων σου λθεια, κα ες τν αἰῶνα πντα τ κρματα τς δικαιοσνης σου. 
161 Αρχοντες κατεδωξν με δωρεν, κα π τν λγων σου δειλασεν καρδα μου. 
162 γαλλισομαι γ π τ λγι σου ς ερσκων σκλα πολλ. 
163 δικαν μσησα κα βδελυξμην, τν δ νμον σου γπησα. 164 πτκις τς μρας νεσ σε π τ κρματα τς δικαιοσνης σου. 
165 ερνη πολλ τος γαπσι τν νμον σου, κα οκ στιν ατος σκνδαλον. 
166 προσεδκων τ σωτριν σου, Κριε, κα τς ντολς σου γπησα. 
167 φλαξεν ψυχ μου τ μαρτρι σου κα γπησεν ατ σφδρα. 
168 φλαξα τς ντολς σου κα τ μαρτρι σου, τι πσαι α δο μου ναντον σου, Κριε. 
169 ᾿Εγγιστω δησς μου νπιν σου, Κριε· κατ τ λγιν σου συντισν με. 
170 εσλθοι τ ξωμ μου νπιν σου, Κριε· κατ τ λγιν σου ῥῦσα με. 
171 ξερεξαιντο τ χελη μου μνον, ταν διδξς με τ δικαιματ σου. 
172 φθγξαιτο γλσσ μου τ λγι σου, τι πσαι α ντολα σου δικαιοσνη. 
173 γενσθω χερ σου το σσα με, τι τς ντολς σου ρετισμην. 
174 πεπθησα τ σωτριν σου, Κριε, κα νμος σου μελτη μο στι. 
175 ζσεται ψυχ μου κα ανσει σε, κα τ κρματ σου βοηθσει μοι. 
176 πλανθην ς πρβατον πολωλς· ζτησον τν δολν σου, τι τς ντολς σου οκ πελαθμην.  ...

ν Κυριακας  μέσως μετά τόν μωμον ψάλλονται τά ναστάσιμα ελογητάρια..Ελογητός ε Κύριε , δίδαξον με τά δικαιώματα σου. Τν γγέλων   δμος
Κύριε , πρεσβείαις τς σπόρως καί γνς Τεκούσης σε ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ, λέησον τόν κόσμον σου, καί εδόκησον , πρό το κδημσαι πρός σέ , να  νδημήσωμεν ν σοί .  μήν .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *