ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Σάββατο 17 Απριλίου 2021

Ἀκολουθία τῆς Ὑπαπαντῆς .

 

 

                                       


                    ΜΡ                                          ΘΥ

                                        

                                                                                                                   

   Τ Β ΄ ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ , Η ΥΠΑΠΑΝΤΗ το ΚΥΡΙΟΥ καί ΘΕΟΥ , καί  ΣΩΤΗΡΟΣ μν  ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ .  

 

    ορτάσωμεν πιστοί , ορτήν πνευματικήν , 

τήν Μητέρα το Θεο, νυμνήσωμεν φαιδρς , 

μετά τν σωμάτων , καί πασν τν γενεν .

 

   Α γγελικαί προπορεύεσθαι δυνάμεις , 

κ τς Βηθλεέμ , πρόν Ναόν του Σολομντες, 

κακεθεν θεασώμεθα μυστήριον οράνιον καί μέγα , 

δού γάρ  ΠΑΡΘΕΝΟΣ ΜΗΤΗΡ καί ΑΓΝΗ , προσάγει τόν θεόν , ες χερας πρεσβύτου ερέως .

 

  Μυστήριον πί μυστήριον · θαμα ν θαύματι ·

θαυμάζομεν τς δωρες τό μέγεθος, καί τό βάθος, πλούτου γάπης καί συγκαταβάσεως Θεο.

δετε ριστήσατε .

   Ελόγησον ΔΕΣΠΟΙΝΑ .

 

                                             

                  Α.   ΕΝ Τ ΜΙΚΡ ΕΣΠΕΡΙΝ

 

   Ες τό :.... Κύριε κέκραξα ...στμεν ες στίχ. δ , ψάλλοντες , ες δ ΄τά προσόμοια . : 

 

                    χος α ΄ .  Τν ορανίων Ταγμάτων .

 

   Τόν περίγραπτον Λόγον καί περούσιον , τόν ορανίοι θρόνοις , ποχούμενον δόξ , εσδέχεται γκάλαις Συμεών κβοών · Νν πόλυσον ν ερήν , κατά τό ῥῆμα σου Στερ , τν πιστν σωτηρία καί πόλαυσις . 

   Βρέφος ρν σε βόα , θαύμασος Συμεών , τόν πρό αιώνων Λόγον , κ Πατρός γεννηθέντα · φρίττω καί πτοομαι χερσίν μας , γκαλίσασθαι Δέσποτα , λλ ᾿ ν ερήν τόν δολον σου κζητ , νν πόλυσον ς εσπλαγχνος .

   Νν νοιγέσθω Πύλη πουράνιος , κ Πατρός ἀῤῥεύστως , γενηθείς Θεός Λόγος , τάχθη κ ΠΑΡΘΕΝΟΥ σάρκα λαβών , τήν βροτείαν βουλόμενος , νακαλέσασθαι φύσιν ς γαθός , καί βαλεν ν δεξι το Πατρός .

 

               Δόξα ...Καί νν ... χος β΄  νδρέου Κρήτης .

 

   Σήμρον  ερά Μήτηρ , καί το ερο ψηλοτέρα , πί τόν ερόν παραγέγονεν , μφανίζουσα τ κόσμ , τόν το νόμου ποιητήν , καί το νόμου πάροχον · ν καί ν γκάλαις δεξάμενος , πρεσβύτης Συμεών , γεραίρων κραύγαζεν · νν πολύεις τόν δολον σου , τι εδον σε , τόν Σωτρα τν ψυχν μν .

 

                                           

 

                     Ες τόν στίχον , στιχηρά πόστιχα .

 

                           χος β ΄Οκος το φραθ.

 

   Σήμερον Σωτήρ , ς βρέφος προσηνέχθη , ν τ να Κυρίου , καί χερσί γηραλέαις , Πρέσβυς τοτον δέχεται .

   Στίχ . : Νν πολύεις τόν δολον σου Δέσποτα , κατά τό ῥῆμα σου ν ερήν , τι εδον ο φθαλμοί μου τό σωτήριον σου , τοίμασας κατά πρόσωπον πάντων τν λαν .

   Φέρουσα ΑΓΝΗ  καί ΧΡΑΝΤΟς ΠΑΡΘΕΝΟΣ , τόν Πλάστην καί Δεσπότην , ς βρέφος ν γκάλαις , ν τ να εσέρχεται . 

   Στίχ. : Φς ες ποκάλυψιν , θνν καί δόξαν λαο σου σραήλ .

   Φόβ τε καί χαρ , γκάλαις τόν Δεσπότην , Συμεών κατέχων , ζως τετο λύσιν , μνν τήν ΘΕΟΜΗΤΟΡΑ .

 

                     Δόξα ...Καί νν .... ΘΕΟΤΟΚίΟΝ 

 

  Δέχου Συμεών , τόν Κύριον τς δόξης , καθώς χρηματίσθης , κ Πνεύματος γίου , δού γάρ παραγέγονεν .  

 

                         Τρισάγιον , καί πολυτίκιον .

 

                                       χος α ΄

 

    Χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , κ Σο γάρ νέτειλεν λιος τς δικαιοσύνης , Χριστός Θεός μν , φωτίζων τούς ν σκότει · εφραίνου καί σύ , πρεσβύτα δίκαιε , δεξάμενος ν γκάλαις , τόν λευθερωτήν τν ψυχν ημν , χαριζόμενον μν , και τήν νάστασιν .

 

                                        πόλυσις .

 

                                             

 

                 Β. ΕΝ Τ ΜΕΓΑΛ ΕΣΠΕΡΙΝ .

 

 

   Τά συνήθη τς γρυπνίας , ....Εσελεύσομαι ....

Προοιμιακός ...νοιξαντάρια...

   Ες τό Κύριε κέκραξα , ... στνε ες στίχ στ ΄καί ψάλλομεν τά τρία διόμελα δευτεροντες ατά .

 

                      χος  ΄ Γερμανο Πατριάρχου

 

   Λέγε Συμεών , τίνα φέρεις ν γκάλαις , ν τ να γάλλ ; τίνι κράζεις καί βος · νν λευθέρωμαι , εδον γάρ τόν Σωτρα μου ; οτος στίν , κ ΠΑΡΘΕΝΟΥ τεχθείς , οτος στίν , κ Θεο Θεός Λόγος , σαρκωθείς δι ᾿ μς , καί σώσας τόν νθρωπον , ατόν προσκυνήσωμεν .

   Δέχου Συμεών , ν πό τόν γνόφον , Μωσς νομοθετοντα , προεώρα ν Σιν , βρέφος γενόμενον , νόμ ποταττόμενον · οτος στίν , διά νόμου λαλήσας , οτος στίν ν προφήταις ηθείς , σαρκωθείς δι ᾿ μς , καί σώσας τόν νθρωπον , ατόν προσκυνήσωμεν .

   Δετε καί μες , σμσιν νθέοις , Χριστ συναντηθμεν · καί δεξώμεθα ατόν , ο τό σωτήριον , Συμεών  ώρακεν · οτος στίν , ν Δαυίδ καταγγέλλει · οτος στίν , ν προφήταις λαλήσας · σαρκωθείς δι ᾿ μς , καί νόμ φθεγγόμενος · ατόν προσκυνήσωμεν .  

 

                        Δόξα .....Καί νν ....... χος πλ. β ΄

 

   νοιγέσθω Πύλη το ορανο σήμερον · γάρ ναρχος Λόγος το Πατρός , ρχήν λαβών χρονικήν , μή κστάς  τς ατο Θεότητος , πό ΠΑΡΘΕΝΟΥ , ς βρέφος τασσαρακονθήμερον, Μητρός κών προσφέρεται , ν να τ νομικ · καί τοτον γκάλαις εσδέχεται πρέσβυς , πόλυσον κράζων , δολος τ Δεσπότ , ο γάρ όφθαλμοί μου εδον , τό σωτήριόν σου · λθών ες τον κόσμον , σσαι γένος νθρώπων , Κύριε δόξα σοι .

 

                                             

   Εσοδος ...Φς λαρόν ....Προκείμενον ... καί τά                                                      ναγνώσματα 

 

           Α . Τς ξόδου , τό νάγνωσμα (κεφ. ιβ ΄51 ....)

 

   λάλησεν Κύριος πρός Μωσν , τ μέρ κείν , ξήγαγε , τούς υούς σραήλ , κ γς Αγύπτου λέγων · γίασόν μοι πν πρωτότοκον πρωτογενές , διανογον μήτραν , ν τος υος σραήλ .επε δέ Μωϋσς πρός τόν λαόν · μνημονεύετε τήν μέραν ταύτην ν  ξήλθετε ,κ γς Αγύπτου , ξ ᾿ οκου δουλείας · ν γάρ χειρί κραται , ξήγαγεν μς Κύριος ντεθεν · καί φυλάξασθε τόν νόμον ατο , καί σται , ς ν εσαγάγη σε Κύριος Θεός , ες τήν γν τν Χαναναίων , ν τρόπον μοσε τος πατράσι σου , καί φοριες πν διανοίγων μήτραν τά ρσενικά τ Κυρί .άν δέ ρωτήσει ,  μετά τατα υός σου λέγων · τί τοτο ; καί ρες ατ ·  τι ν χειρί κραται ξήγαγεν μς Κύριος κ τς Αγύπτου , ξ δουλείας .νίκα δέ σκλήρυνε Φαραώ το το ξαποστελαι μς , πέκτεινε Κύριος πν πρωτότοκον ν γ Αιγύπτου , πό πρωτοτόκων νθρώπων , ως πρωτοτόκων κτηνν · διά τοτο γώ θύω τ Κυρί πν διανοίγων μήτραν τά ρσενικά , καί πν πρωτότοκον τν υἱῶν μου λυτρώσομαι · καί σται σημεον πί τς χειρός σου , καί σάλευτον πρό τν φθαλμν σου · τι οτως φη Κύριος παντοκράτωρ · τι τά πρωτότοκα τν υἱῶν σου δώσεις μοί · καί σται πς ς ν τέξ , παιδίον ρσεν , τ μέρ τ γδό περιτεμεν τήν σάρκαν τς κροβυστίας ατο · καί τριάκοντα καί τρες μέραις οκ εσελεύσεται είς τό γιαστήριον ο Θεο πρός τόν ερέα , ως πληρωθσιν α μέραι τς καθάρσεως · καί μετά τατα προσοίσει τ Κυρί μνόν νιαύσιον μωμον , ες λοκαύτωμα , καί νεοσσόν περιστερς , τριγόνος , πί τς θύρας , τς σκηνς το Μαρτυρίου , πρός τόν ερέα · ντί τοτων προσοίσει , δύο νεοσσούς πειστερν , δύο τρυγόνας ·καί ξιλάσσεται περί ατο ερεύς , τι πόδομα , ποδεδομένοι οτοι μοι εσίν , κ πάντων τν υἱῶν σραήλ , καί εληφα ατούς , καί γίασα ατούς μοί , ντί τν πρωτοτόκων τν Αγυπτίων , μέρ πάταξα πν πρωτότοκον ν γ Αγύπτου  , πό νθρώπου ως κτήνους , επεν Θεός ψιστος , γιος σραήλ .

 

             Β. Προφητίας σαΐουτό νάγνωσμα  (κεφ .στ ΄1...)

 

   γένετο το τους ο πέθανε ζίας βασιλεύς , εδον τόν Κύριον καθήμενον πί φρόνου ψηλο καί πηρμένου · καί πλήρης οκος τς δόξης ατο · καί Σεραφίμ εστκεισαν, κύκλ ατο ξ πτέρυγες τ νί , καί ξ πτέρυγας τ νί ·καί τας μέν δυσί κατεκάλυπτον τά πρόσωπα ατν · τας δέ δυσί , κατεκάλυπτον τούς πόδας ατν , καί τας δυσίν πέταντο . Καί κέκραγεν τερον πρός τόν τερον , καί λεγον · γιος , γιος , γιος , Κύριος Σαβαώθ , πλήρης πσα γ , τς δόξης ατο · καί πήρθη τό πέρυθρον πό τς φωνς , ς κέκραγεν · καί οκος πλήσθη καπνο . καί επον τάλας γώ !!! τι κατανένυγμαι · τι νθρωπος , κάθαρτα χείλη χων , ν μέσ λαο , κάθαρτα χείλη χοντος , γώ οκ · καί τόν Βασιλέα Κύριον Σαββαώθ εδον τος φθαλμος μου . καί πεστάλη πρός με ν τν Σεραφείμ , καί ν τ χειρί ατο εχε νθρακα ,   ν τ λαβίδι λαβε πό το Θυσιαστηρίου · καί ψατο το στόματός μου καί επεν · δού  ψατο τούτο  τν χειλέων σου καί φελε τάς νομίας σου καί τάς μαρτίας σου , περικαθαριε · καί κουσα τς φωνς Κυρίου λέγονος · τίνα ποστείλλω ; καί τίς πορεύσεται πρός τόν λαόν μου , καί επον · δού γώ εμί , πόστειλόν με , καί επε · πορεύθητι καί επέ τ λα τούτ · κο κούσετε , καί ο μή συντε , καί βλέποντες βλέψητε , καί ο μή δητε · παχύνθη γάρ η καρδία το λαο τούτου καί τος σίν , βαρέως κουσαν , καί τούς φθαλμούς ατν κάμμυσαν , μή ποτε δωσι τος φθαλμος , καί τος σίν κούσωσι , καί τ καρδί συνσι , καί πιστρέψωσι , καί άσομαι ατούς · καί επα · ως πότε Κύριε ;καί επεν · ως ν ρημωθσιν πόλεις παρά τό μή κατοικεσθαι , καί οκοι παρά τό μή  εναι νθρώποις , καί γ καταληφθείσεται ρημος . καί μετά τατα μακρυνε Κύριος τούς νθρώπους , καίπληθυνθήσονται , ο γκαταλειφθέντες πί τς γς .   

        Γ. Προφητείας σαΐου τό νάγνωσμα (ιθ ΄1.....)

 

   δού Κύριος κάθηται , πί Νεφέλης κούφης , καί ξει ες Αγυπτον , καί σεισθήσεται τά χειροποίητα Αγύπτου , πό προσώπου ατο, καί καρδία ατν ττηθήσεται ν ατος · καί ταραχθήσεται τό πνεμα ατν ν ατος , καί τήν βουλήν ατν διασκεδάσω , καί παραδώσωτήν Αγυπτον , ες χερας κυρίων σκληρν , τάδε λέγει Κύριος Σαβαώθ · καί πίονται ο Αγύπτιοι δωρ τό παρά θάλασσαν , δέ ποταμός κλείψει καί ξηρανθήσεται ·τάδε λέγει Κύριος · πο εσί νν ο σοφοί σου ; καί ναγγειλάτωσάν σοι καί επάτωσαν ·τί βεβούλευται Κύριος Σαβαώθ π ᾿ Αγυπτον ;τ μέρ κείνη σονται ο Αγύπτιοι , ς γυνακες ν φόβ , καί τρόμ πό προσώπου τς χειρός Κυρίου Σαβαώθ , ν ατός πιβαλε ατος · καί σται Θυσιαστήριον τ Κυρί ν χώρ Αγυπτίων , καί στήλη πρός τό ριον ατς τ Κυρί · καί σται ες σημεον , ες τόν αἰῶνα Κυρί , ν χώρ Αγύπτου · τι κεκράξονται πρός Κύριον , καί ποστελε ατος νθρωπον , ς σώσει ατούς · καί γνωστός σται  Κύριος  τος Αγυπτίοις ·καί γνώσονται ο Αγύπτιοι τόν Κύριον , ν τ μέρ κείν , καί ποιήσουσιν θυσίαν καί δρον , καί εξονται εχάς τ Κυρί καί ποδώσουσιν .

 

   στέον τι μερικά χειρόγραφα, ντί το νωτέρου τρίτου ναγνώσματος , χουν πό τήν προφητείαν το Προφ. εζεκιήλ κεφ. μγ ...και μδ ....Καί σται πό τς ημέρας τς γδόης καί πέκεινα ...

                                             

   κτενής ... Καταξίωσον ....πληρωτικά, κα τάξις τς Λιτς .

 

                                Γ.  ΛΙΤΗ     

 

             Στιχηρά διόμελα .χος α ΄νατολίου       

 

   Σήμερον πάλαι τ Μωσε , ν Σιν νόμον πιδούς , τος νομικος ποκύπτει θεσμος ,δι ᾿ μς ς εσπλαγχνος , καθ ᾿ μς γεγονς · νν καθαρός Θεός , ς Παιδίον γιον , Μήτραν διανοξαν γνήν , αυτ ς Θεός συγκομίζεται ,τς το νόμου κατάρας λευθερν , καί φωτίζων τάς ψυχάς μν . 

 

                            χος β ΄  νδρέου Πυρο  

 

   νπερ ο νω λειτουργοί τρόμ λιτανεύουσιν , κάτω νν Συμεών , λικας γκάλαις δεχόμενος , τό Θεον τος νθρώποις νοσθαι κήρυττε · καί βροτόν τόν οράνιον Θεόν πτανόμενος , ναχωρν τν πί γς χαρμονικς νέκραζεν · τος ν σκότει , τό νέσπερον φς ποκαλύπτων , Κύριε δόξα σοι .

 

                              χος ατός .   Γερμανο .

 

   Σήμερον Συμεών ν γκάλαις , τόν Κύριον τς δόξης ποδέχεται , ν πό τόν γνόφον πρώην , Μωϋσς θεάσατο , ν τ ρει τ Σιν , πλάκας δόντα ατ · οτος στίν , ν προφήταις λαλν , καί το νόμου ποιητής , οτος στίν ν Δαυίδ καταγγέλει , τος πσι φοβερός , χων τό μέγα καί πλούσιον λεος .

 

           χος ατός . Το ατο, ο δέ :ωάννου .

 

   Τόν ερόν , ερά ΠΑΡΘΕΝΟΣ , προσεκόμιεν , ν ερ ,τ ερε · πλώσας δέ γκάλαις Συμεών δέξατο γαλλόμενος   τοτον καί βόησεν · Νν πολύεις τόν δολον σου Δέσποτα , κατά τό ῥῆμα σου ν ερήν Κύριε .

 

                                   μοίως  .

 

    Κτίστης ορανο καί γς , ν γκάλαις βαστάζετο , πό γίου Συμεών το πρσβύτου σήμερον · ατός γάρ ν Πνεύματι γί λεγεν · Νν λευεθέρωμαι , εδον γάρ τόν Σωτήρα μυ .

 

                   μοιον .νατολίου , νδρέου Κρήτης 

 

   Σήμερον  Συμεών πρεσβύτης ν τ να εσέρχεται , χαίρων τ Πνεύματι , τόν νομοδότην Μωσέως καί πληρωτήν το νόμου γκάλαις εσδέξασθαι · κενος μέν , διά γνόφου καί φωνς μυδρς , θεόπτης ξίωτο , καί κεκαλυμμέν προσώπ , τν βραίων τάς πίστους καρδίας διλήλεγξεν  · οτος δέ , τόν προαιώνιον Λόγον το Πατρός , σωματωθέντα εβάστασε · καί τν θνν πεκάλυψε τό Φς , τόν Σταυρόν καί τήν νάστασιν · καί ννα προφτις ναδείκνυται, τόν Σωτρα λυτρωτήν το σραήλ κηρύττουσα · ατ βοήσωμεν · Χριστέ Θεός μν , διά τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ , λέησον μς .

 

                      χος δ ΄... νδρέου Κρήτης 

 

  Σήμερον ερά Μήτηρ , καί το ερο ψηλοτέρα , πί τό ερόν παραγέγονεν , μφανίζουσα τ κόσμ , τόν το κόσμου ποιητήν , καί το νόμου πάροχον · ν καί γκάλαις  ποδεξάμενος , πρεσβύτης Συμεών , γεραίρων κραύγαζε · νν πολύεις τόν δολον σου , τι εδον σε τόν Σωτρα τν ψυχν μν

   

                      Δόξα ........  χος πλ. α ΄

 

   ρευντε τάς Γραφάς , καθώς επεν ν Εαγγελίοις , Χριστός Θεός μν · ν ατας γάρ ερίσκομεν ατόν , τικτόμενον καί σπαργανούμενον , τιθηνούμενον καί γαλακτοτροφούμενον , περιτομήν δεχόμενον , καί πό Συμεών βασταχθέντα , ο δοκήσει , οδέ φαντασί , λλά ληθεί τ κόσμ φανέντα · πρός ν βοήσωμεν · πρό αώνων Θεός δόξα σοι .

 

                          Καί νν .....  χος ατός 

    παλαιός μερν , νηπιάσας σαρκί , πό Μητρός ΠΑΡΘΕΝΟΥ , τ ερ προσάγεται , το οκείου νόμου , πληρν τό πάγγελμα · ν Συμεών δεξάμενος λεγεν , νν πολύεις ν ερήν , καά τό ρμα σου , τόν δολον σου · εδον γάρ ο φθαλμοί μου , τό σωτήριόν σου γιε .

 

 

                                               

 

       Τά κατά τήν τάξην τς Λιτς  , καί ν ποστίχοις 

 

                                 Στιχηρά διόμελα .

 

                          χος βαρύς .   Κοσμ μοναχο

 

    Κατακόσμησον τόν νυμφνα σου Σιών , καί πόδεξαι τόν Βασιλέα Χριστόν · σπασε τή ΜΑΡΙΑΜ , τήν πουράνιον Πύλην ·

ατη γάρ Θρόνος Χερουβικός νεδείχθη , Ατη βαστάζει , τόν Βασιλέα τς δόξης · Νεφέλη φωτός πάρχει ΠΑΡΘΕΝΟΣ , φέρουσα ν σαρκί , Υόν πρό ωσφόρου · ν λαβών Συμεών ν τας 

αγκάλαις ατο , κήρυξε λαος , Δεσπότην ατόν εναι , ζως καί το θανάτου , καί Σωτρα το κόσμου . 

  Στίχ . Νν πολύεις τόν δολον σου Δέσποτα , κατά τό ῥῆμα σου ν ερήν , τι εδον ο φθαλμοί μου τό σωτήριον σου , τοίμασας κατά πρόσωπον πάντων τν λαν .

   Τόν κλάμψαντα πρό αώνων κ Πατρός , π ᾿ σχάτων δέ κ Μήτρας Παρθενικς , φέρουσα ν τ να , ΠΕΙΡΟΓΑΜΟΣ Μήτηρ ,τόν ν Σιναί νομοθετήσαντα ρει , τ διατάξει τ νομικ πειθαρχοντα , προσγεν ερε , Πρεσβύτ καί δικαί · Χριστόν τόν Κύριον , δεν χρηματισθέντα · ν δεξάμενος Συμεών ν γκάλαις ατο , γαλλιάσατο βον · Θεός πάρχει οτος , Πατρί συναΐδιος , καί Λυτρωτής τν ψυχν μν .

   Στίχ . Φς ες ποκάλυψιν θνν , καί δόξαν λαο σου σραήλ .

   Τόν χούμενον πό τν Χερουβίμ , καί μνούμενον ν σμασι πό τν Σεραφίμ , φέρουσα ν γκάλαις ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΜΑΡΙΑ , πειρογάμως ξ 'Ατς σαρκωθέντα , τόν Νομοδότην  νόμου πληροντα τάξιν , δίδου χερσί πρεσβύτου ερέως · ζωήν δέ φέρων , ζως τετο  λύσιν , λέγων · Δέσποτα νν πόλυσόν με μηνύσαι τ δάμ · ς εδον τρεπτον βρέφος , Θεόν προαιώνιον , καί Σωτρα το κόσμου . 

 

                       Δόξα ... Καί νν .....  χος . πλ.δ ΄

 

    τος Χερουβίμ ποχούμενος , καί μνούμενος πό τν Σεραφίμ , σήμερον τ θεί να , κατά νόμ προσφερόμενος , πρεσβυτικας νθρονίζεται γκάλαις · καί πό ωσήφ εσδέχεται δρα θεοπρεπς , ς ζεγος τρυγόνων ,  τήν μίαντον κκλησίαν  , καί τν θνν , τόν νεόλεκτον λαόν · περιστερν δέ δύο νεοσσούς , ς ρχηγός Παλαις τε καί Καινς · το πρός ατόν χρησμο δέ Συμεών , τό πέρας δεξάμενος , ελογν τήν ΠΑΡΘΕΝΟΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ ΜΑΡΙΑΝ , τά το Πάθους σύμβολα, το ξ ᾿ Ατς προηγόρευσε · καί παρ ᾿ ατο ξετεται τήν πόφασιν βον · Νν πολύεις με Δεσποτα , καθώς προεπηγγείλω μοι · τι εδον σε τό προαιώνιον φς , καί Σωτρα Κύριον , το Χριστωνύμου λαο .

 

                                                    

 

        Νν πολύεις ...Τρισαγιον ...καί τό πολυτίκιον .

 

                                      χος α ΄

 

    Χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , κ Σο γάρ νέτειλεν λιος τς δικαιοσύνης , Χριστός Θεός μν , φωτίζων τούς ν σκότει · εφραίνου καί σύ , πρεσβύτα δίκαιε , δεξάμενος ν γκάλαις , τόν λευθερωτήν τν ψυχν ημν , χαριζόμενον μν , και τήν νάστασιν .   τρίς

 

                                       πόλυσις 

 

                                         

 

                            Δ. ΕΝ Τ ΟΡΘΡ .

 

   Μετά τόν ξάψαλμον , τά ερηνικά, 

Θεός Κύριος ...καί πολυτίκιον  τρίς , ς ες σπερινόν .

 

                                 χος α ΄

 

    Χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , κ Σο γάρ νέτειλεν λιος τς δικαιοσύνης , Χριστός Θεός μν , φωτίζων τούς ν σκότει · εφραίνου καί σύ , πρεσβύτα δίκαιε , δεξάμενος ν γκάλαις , τόν λευθερωτήν τν ψυχν ημν , χαριζόμενον μν , και τήν νάστασιν .

 

                                           

   Μετά τήν α΄στιχολογίαν , κάθισμα, χος α΄ . Ατόμελον .

 

   Χορός γγελικός , κπληττέσθω τό θαμα · βροτοί δέ τας φωνας , νακράξωμεν μνον , ρντες τήν φατον το Θεο συγκατάβασιν  · ν γάρ τρέχουσιν , τν ορανν α δυνάμεις , γηραλέαι νν , εναγκαλίζονται χερες , τόν μόνον φιλάνθρωπον .

 

                          Δόξα ...Καί νν ...  τό ατό  

                                           

   Μετά τήν β ΄στιχολογίαν , κάθισμα , χος α ΄ Τόν τάφον σου .

 

    ν σύν τ Πατρί , πί θρόνου γίου , λθών πί τς γς κ ΠΑΡΘΕΝΟΥ τέχθη , καί βρέφος γένετο , χρόνοις ν περίγραπτος , ν δεξάμενος , Συμεών ν γκάλαις , χαίρων λεγε , Νν πολύεις οκτίρμον , εφράνας τόν δολον σου .

                                 Δόξα ...Καί νν ...  τό ατό  

                                             

  ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΟΣ πολυέλεος  καί κλογή , καί μετά , 

                   κάθισμα  χος δ΄. Κατεπλάγη ωσήφ .

 

      Νηπιάζει δι ᾿ μέ , παλαιός τν μερν , καθαρσίων κοινωνε , καθαρώτατος Θεός , να τήν σάρκα , πιστώσ μου τήν κ ΠΑΡΘΕΝΟΥ · καί τατα Συμεών μυσταγωγούμενς , πέγνων τόν ατόν , Θεόν φανέντα σαρκί  , καί ς ζωήν σπαζετο , καί χαίρων , πρεσβυτικς νεκραύγαζεν · σέ γάρ κατεδον , τήν ζωήν τν πάντων .

                          Δόξα ...Καί νν ... τό ατό .

                                           

 

               τάξις το Εαγγελίου το ρθρου .

 

           τό ντίφωνον τν ναβαθμν το δ ΄χου .

 

   κ νεότητός μου....

Ο μισοντες Σιών ...

Δόξα ...γί Πνεύματι , πσα ...

Καί νν ...γί Πνεύματι , ναβλύζει ...

 

                      Προκείμενον , χος δ ΄, 

 

Μνησθήσομαι το νομάτός Σου ν πσι γενε καί γενε .

    Στίχ . ξηρεύξατο καρδία μου , λόγον γαθόν .

Μνησθήσομαι ..... 

   Πσα πνοή ... καί 

 

                Εαγγέλιον , κ το κατά Λουκν .( κεφ.β΄ 25-32 ).

 

   Τ καιρ κείν , ν νθρωπος ν εροσολύμοις , νομα Συμεών , καί νθρωπος οτος δίκαιος καί ελαβής , προσδεχόμενος παράκλησιν το σραήλ , καί Πνεμα ν γιον π ᾿ ατόν , καί ν κεχρηματισμένον πό το Πνεύματος το γίου , μή ίδεν θάνατον , πρί δ τόν Χριστόν Κυρίου · καί λθεν ν τ Πνεύματι ες τό ερόν · καί ν τ εσαγαγεν τούς γονες τό παιδίον , ησον , το ποισαι ατούς κατά τό εθισμένον το νόμου περί ατο , καί ατός δέξατο ατόν ες τάς γκάλας ατο , καί ελόγησεν τόν Θεόν καί επεν · 

Νν πολύεις τόν δολον σου Δέσποτα , κατά τό ῥῆμα σου ν ερήν , 

τι εδον ο φθαλμοί μου τό σωτήριον σου , 

τοίμασας κατά πρόσωπον πάντων τν λαν ,

φς ες ποκάλυψιν θνν , καί δόξαν λαο σου σραήλ .

 

                        Ν΄ψαλμός καί τά παρακάτω : 

 

   Δόξα Πατρί .... Τας τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ , πρεσβείαις λεμον , ξαλειψον τά πλήθη , τν μν γκλημάτων .

   Καί νν  καί εί .... Τας τς ΠΑΝΑΧΡΑΝΤΟΥ πρεσβείαις λεμον , ξάλειψον τά πλήθη τν λων γκλημάτων . 

 

         Στίχος .λέησον με Θεός ... καί τό , 

 

    διόμελον .  χος πλ. β ΄ ωάννου μοναχο 

 

   νοιγέσθω Πύλη το ορανο σήμερον · γάρ ναρχος Λόγος το Πατρός , ρχήν λαβών χρονικήν , μή κστάς  τς ατο Θεότητος , πό ΠΑΡΘΕΝΟΥ , ς βρέφος τασσαρακονθήμερον, Μητρός κών προσφέρεται , ν να τ νομικ · καί τοτον γκάλαις εσδέχεται πρέσβυς , πόλυσον κράζων , δολος τ Δεσπότ , ο γάρ όφθαλμοί μου εδον , τό σωτήριόν σου · λθών ες τον κόσμον , σσαι γένος νθρώπων , Κύριε δόξα σοι .

 

                                             

    Καί ψάλλομεν τόν κανόνα τς ορτς ες ιδ΄ , κατά τήν ρχαίαν τάξιν , ες η ΄, ς δόξει τ προεστ .

 

 Κανών χος γ΄ με κροστιχίδα : Χριστόν γεγηθώς , Πρέσβυς γκαλίζεται . καί καταβασία ες τό τέλος κασης δς , τόν ερμόν ατς .

   νευ στιχολογίας λλά μέ στίχον : ΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ σσον μς . 

 

   Κανών χος γ ΄.  δή α ΄ ερμός .ποίημα Κοσμ μοναχο .

 

                                            

 

    Χέρσον βυσσοτόκον πέδον λιος , πεπόλευσεν ποτέ , σεί τεχος γάρ πάγη , κατέρωθεν δρ , λα πεζοποντοποροντι , καί θεαρέστως μέλποντι , σωμεν τ Κυρί , νδόξως γάρ δεδόξασται .

 

                                  Τροπάρια 

 

   νάτωσαν δωρ νεφέλαι , λιος ν Νεφέλ γάρ κούφ , ποχούμενος πέστη , κηράτοις λέναις , Χριστός ν τ να ς βρέφος , διό πιστοί βοήσωμεν · σωμεν τ Κυρί , τι δεδόξασται .

   σχύσατε χεες Συμεών , τ γήρ νειμέναι , καί κνμαι παρειμέναι δέ Πρεσβύτου , εθυβόλως κινεσθαι , Χριστο πρός παντήν , χορείαν σύν σωμάτοις στήσαντες · σωμεν τ Κυρί , νδόξως γάρ δεδόξασται .

   Συνέσει ταθέντες ορανοί εφράνθητε , γάλλου δέ γ , περθέων γάρ κ κόλπων τεχνίτης φοιτήσας , Χριστός πό Μητρός ΠΑΡΘΕΝΟΥ , Θε Πατρί προσάγεται , νήπιος πρό πάντων · νδόξως γάρ δεδόξασται .

 

                                 Καταβασία :

 

    Χέρσον βυσσοτόκον πέδον λιος , πεπόλευσεν ποτέ , σεί τεχος γάρ πάγη , κατέρωθεν δρ , λα πεζοποντοποροντι , καί θεαρέστως μέλποντι , σωμεν τ Κυρί , νδόξως γάρ δεδόξασται .

 

                                           

 

                             δή γ ΄ ερμός .

 

    Τό στερέωμα τν επί σοί πεποιθότων ,  στερέωσον Κύριε , τήν κκλησίαν , ν κτήσω , τ Τιμί σου  Αματι .

 

                             Τροπάρια 

    

    πρωτότοκος , κ το Πατρός πρό αώνων , πρωτότοκος νήπιος ΚΟΡΗΣ φθόρου , τ δάμ χερας προτείνων πέφανε . 

   Νηπιόφρονα , τόν γεγονότα πάτ , πρωτόπλαστον μπαλιν πανορθώσων , Θεός Λόγος , νηπιάσας πέφανεν .

   Γς πόγονον , παλινδρομήσασαν ταύτ , Θεότητος σύμμορφον φύσιν Πλάστης , ς τρέπτως νηπιάσας νέδειξεν

 

                                 Καταβασία . 

 

   Τό στερέωμα τν επί σοί πεποιθότων ,  στερέωσον Κύριε , τήν κκλησίαν , ν κτήσω , τ Τιμί σου  Αματι .

                                       

 

   Συναπτή καί κάθισμα , χος δ ΄.  Κατεπλάγη ωσήφ .

 

   ν τ ρει τ Σιν , πάλαι κατεδεν Μωσς , τά πίσθια Θεο , καί μυδρς θείας φωνς , κατηξιώθη ν γνώφ τε καί θυέλλ · νν δέ Συμεών , τόν σαρκωθέντα Θεόν , τρέπτως δι ᾿ μς νηγκαλίσατο , καί γεγηθώς πείγετο , τν τδε , πρός τήν ζωήν τήν αώνιον , , διό βόα · νν πολύεις τόν Δολον σου Δέσποτα .  

 

                                       

 

                            δή δ΄. ερμός .

 

   κάλυψεν ορανούς ρετή σου Χριστέ , τς Κιβωτο γάρ προελθών , το γιάσματός σου , τς φθόρου Μητρός , ν τ να τς δόξης σου , φθης ς βρέφος γκαλοφορούμενος , καί πληρώθη τά πάντα , τς σς ανέσεως . 

 

                            Τροπάρια .

 

   Γηθόμενος Συμεών , τν ποῤῥήτων μστα , ΘΕΟΤΟΚΟΣ βόα · ν φ ᾿ γίου πάλαι κεχρημάτισαι Πνεύματος νηπιάσαντι , Λόγον Χριστόν , νηγκαλίζου κράζων , ατ · πλήσθη τά πάντα τς σς ανέσεως .

   ν λπισας Συμεών , λικιώτην βρεφν , χαίρων πόδεξαι , Χριστόν το σραήλ το θείου , τήν παράκλησιν , τόν νόμου Ποιητήν , καί Δεσπότην , πληροντα νόμου τάξιν , κράζων ατ · πλήσθη τά πάντα τς σς ανέσεως .

   Θεώμενος Συμεών , Λόγον τόν ναρχον , μετά σαρκός , ς ν θρόν Χεσουβικ ΠΑΡΘΕΝ , ποχούμενον , τόν ατιον το εναι , τά πάντα ς βρέφος κπλαγείς βόα ατ · πλήσθη τά πάντα τς σς ανέσεως . 

 

                                   Καταβασία :

 

   κάλυψεν ορανούς ρετή σου Χριστέ , τς Κιβωτο γάρ προελθών , το γιάσματός σου , τς φθόρου Μητρός , ν τ να τς δόξης σου , φθης ς βρέφος γκαλοφορούμενος , καί πληρώθη τά πάντα , τς σς ανέσεως .  

 

                                             

 

                                 δή ε΄. ερμός .

 

   ς εδεν σαΐας συμβολικς , ν θρόν πηρμέν Θε , π ᾿ γγέλων δόξης σορυφορούμενον , !!! τάλας , βόα γώ , πρό γάρ εδον σωματούμενον Θεόν  , φωτός νεσπέρου , καί ερήνης δεσπόζοντα .

 

                                         Τροπάρια 

 

   Συνείς θεος Πρέσβυς , τήν προφανεσαν πάλαι τ Προφήτ δόξαν , χερσί Λόγον βλέπων Μητρός κρατούμενον , !!! χαρε , βόα ΣΕΜΝΗ · ς γάρ θρόνος , περιέχεις τόν Θεόν , φωτός νεσπέρου , καί ερήνης δεσπόζοντα .

    Προκύψας Πρεσβύτης , καί τν χνν φαψάμενος τς ΑΠΕΙΡΟΓΑΜΟΥ καί ΘΕΟΜΗΤΟΡΟΣ , πρ φη βαστάζεις , ΑΓΝΗ , βρέφος φρίττω γκαλίσασθαι Θεόν , φωτός νεσπέρου καί ερήνης δεσπόζοντα .

   ύπτεται σαΐας , το Σεραφίμ τόν νθρακα δεξάμενος , Πρέσβυς βόα τ ΘΕΟΜΗΤΟΡΙ , Σύ σπερ λαβίδι χερσί , λαμπρύνεις με πιδοσα ν φέρεις , φωτός νεσπέρου , καί ερήνης δεσπόζοντα .

 

                                   Καταβασία .

 

   ς εδεν σαΐας συμβολικς , ν θρόν πηρμέν Θε , π ᾿ γγέλων δόξης δορυφορούμενον , !!! τάλας , βόα γώ , πρό γάρ εδον σωματούμενον Θεόν  , φωτός νεσπέρου , καί ερήνης δεσπόζοντα . 

 

                                           

 

                                 δή στ ΄   ερμός .

 

   βόησέ σοι , δών Πρέσβυς , τος φθαλμος τό σωτήριον , λαος πστη , κ Θεο Χριστέ σύ Θεός μου .

 

                                       Τροπάρια 

 

    Σιών σύ λίθος ,  ναπετέθης , τος πειθοσιν προσκόμματος , καί σκανδάλου πέτρα , ἀῤῥαγής πιστν σωτηρία .

   Βεβαίως φέρων , τόν χαρακτρα , το πρό αώνων σέ φύσαντος , τήν βροτν δι ᾿ οκτον , νν σθένειαν περιέθου . 

   Υόν ψίστου , Υόν ΠΑΡΘΕΝΟΥ , Θεόν Παιδίον γενόμενον , προσκυνήσαντά σε , νν απόλυσον ν ερήν .

 

                                    Καταβασία .

 

    βόησέ σοι , δών Πρέσβυς , τος φθαλμος τό σωτήριον , λαος πστη , κ Θεο Χριστέ σύ Θεός μου . 

 

                                              

 

    Συναπτή καί κοντάκιον . χς α ΄ ωμανο το μελωδο .

 

    μήτραν Παρθενικήν γιάσας τ τόκ σου , καί χερας το Συμεών , ελογήσας ς πρεπε , προφθάσας καί νν σωσας μς Χριστέ Θεός · λλ ᾿ ερήνευσον ν πολέμοις τό πολίτευμα, καί κραταίωσον βασιλες ος γάπησας , ς μόνος φιλάνθρωπος . 

 

                                    Οκος .

 

   Τ  ΘΕΟΤΟΚ προσδράμωμεν ο βουλόμενοι κατιδεν τόν Υόν Ατς , πρός Συμεών παγόμενον , νπερ ορανόθεν ο σώμαται  βλέποντες ξεπλήττοντο λέγοντες , θαυμαστά θεωρομεν νυνί καί παράδοξα , κατάληπτα , φραστα , τόν δάμ δημιουργήσας , βαστάζεται ς βρέφος , χώρητος χωρεται ν γκάλαις το Πρεσβύτου · πί τν κόλπων περιγράπτως πάρχων το Πατρός ατο , κών περιγράφεται  σαρκί , ο θεότητι , μόνος φιλάνθρωπος .  

 

   Τ Β ΄το ατο μηνός Φεβρουαρίου , παπαντή , το Κυρίου μν ησο Χριστο ορτάζεται , ν δέξατο ατόν , ες τάς γκάλς ατο , δίκαιος Συμεών .

 

   Στίχοι :  Κόλπους Πατρός τυποσι το σο Χριστέ μου , 

                 το Συμεών α χερες , α φέρουσί σε .

                 Δέξατο δευτερί Χριστόν Συμεών παρά νη .

 

   φο παρλθον τεσσαράκοντα μέραι πό τήν φρικτήν καί σωτηρίαν το Κυρίου νανθρώπησιν , κατά σάρκα ατο γέννησιν , κατά τήν ποίαν λαβε τό νθρώπινι φύραμα , κ τς γίας ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , νευ νδρός , λλά κ Πνεύματος γίου , κατ ᾿ ατήν τήν σεβασμίνα μέραν  , προσήχθη πό τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ατο Μητρός καί το ωσήφ το δικαίου καί μνήστορος , ες τόν ναόν , κατά τήν συνήθειαν , καί ντολήν το Μωσαϊκο νόμου ·  δέ Συμεών , πρεσβύτατος , ες λικίαν τριακοσίων βδομήκοντα τν , ποος εχε τήν πόσχεσιν καί βεβαίωσιν πό το γίου Πνεύματος , μή δεν θάνατον , πρίν νά δη τόν Χριστόν Κυρίου , καί κατά τήν μέραν καί ραν , που ΘΕΟΤΟΚΟΣ καί ωσήφ , προσέφερον τό Βρέφος ες τόν ναόν , παρακινηθείς ερός Συμεών πό το γίου Πνεύματος , μετέβη ες τόν ναόν , καί λαβών ες τάς γκάλας ατο τό θεο βρέφος , καί εχαριστήσας τόν Θεόν , δόξασεν λέγων τόν πέροχον μνον , νπερ λέγομεν καί μες ν τέλει τς σπερινς κολουθίας , :..... Νν πολύεις τόν δολον σου Δέσποτα , κατά τό ῥῆμα σου ν ερήνη · τι εδον ο φθαλμοί μου τό σωτήριον σου , τοίμασας κατά πρόσωπον πάντων τν λαν , φς ες ποκάλυψιν θνν , καί δόξαν λαο σου σραήλ · 

   τελέσας τά τς νομικς διαταξεωςτά περί καθαρισμο , καθαρσίων κοινωνε καθαρώτατος Θεός, καί ΠΑΝΑΜΩΜΟΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ,  καί πολυθείς ν ερήνη, μετέστη τν πηγείων , νταλλαξάμενος τά οράνια και τελεύτητα  .

τελεται δέ Σύναξις ατη , ες τόν σεβάσμιον οκον τς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ , καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ, τν Βλαερνν .

 

   Ατ δόξα και τό κράτος ες τούς αἰῶνας μήν .

 

                                           

 

                           δ ζ ΄. Ερμός .

 

   Σέ τόν ν πυρί δροσίσαντα , Παδας θεολογήσαντας , καί ΠΑΡΘΕΝ κηράτ νοικήσαντα , Θεόν Λόγον μνομεν , εσεβς μελωδοντες , Ελογητός Θεός , τν Πατέρων μν .

 

                                    Τροπάρια .

 

   δάμ μφανίσων πειμι ,  ες δου διατρίβοντι  , καί τ Εὔᾳ προσκομίσων εαγγέλια , Συμεών νεβόα , σύν προφήταις χορεύων · ελογητός Θεός , τν Πατέρων μν .

   Γένος χοϊκόν υσόμενος Θεός , ως το δου ξει , αχμαλώτοις δέ παρέξει πσιν φεσιν , καί νάβλεψιν πηρος , ς λάλοις βοσαι , ελογητός Θεός τν Πατέρων μν .

   Καί Σο τήν καρδίαν φθορε , ομφαία διελεύσεται , Συμεών τ ΘΕΟΤΟΚ προηγόρευσεν , ν Σταυρ καθορώσης , Σόν Υόν , βομεν · ελογητός Θεός , τν Πατέρων μν .

 

                                   Καταβασία .

 

   Σέ τόν ν πυρί δροσίσαντα , Παδας θεολογήσαντας , καί ΠΑΡΘΕΝ κηράτ νοικήσαντα , Θεόν Λόγον μνομεν , εσεβς μελωδοντες , Ελογητός Θεός  τν Πατέρων μν .

 

                                             

 

                               δή  η ΄  .    ερμός .

 

   στέκτ πυρί νωθέντες  , ο θεοσεβείας προεσττες Νεανίαι  τ φλογί δέ μή λωβηθέντες , θεον μνον μελπον · ελογετε πάντα τά ργα τόν Κύριον , καί περυψοτε , ες πάντας τούς αἰῶνας .

 

                                      Τροπάρια .

 

   Λαός σραήλ τήν σήν δόξαν , τόν μμανουήλ ρν Παιδίον , κ ΠΑΡΘΕΝΟΥ , πρό προσώπου τς θείας Κιβωτο νν χόρευε , ελογετε πάντα τά ργα τόν Κύριον , καί περυψοτε , ες πάντας τούς αἰῶνας .

   δού Συμεών νεβόα , τό ντιλεγόμενον σημεον , οτος σται , Θεός ν καί Παιδίον · τούτ πίστει μέλψωμεν · ελογετε πάντα τά ργα τόν Κύριον , καί περυψοτε , ες πάντας τούς αἰῶνας .

   Ζωή πεφυκώς οτος σται , πτσις πειθοσι , νηπιάσας Θεός Λόγος , ς νάστασις πσι , τος ν πίστει μέλψουσιν · ελογετε πάντα τά ργα τόν Κύριον , καί περυψοτε , ες πάντας τούς αἰῶνας .

 

                                  Καταβασία .

 

    Ανομεν , ελογομεν ... μνοντες καί περυψοντες ......

    στέκτ πυρί νωθέντες  , ο θεοσεβείας προεσττες Νεανίαι  τ φλογί δέ μή λωβηθέντες , θεον μνον μελπον · ελογετε πάντα τά ργα τόν Κύριον , καί περυψοτε , ες πάντας τούς αἰῶνας .

 

                                            

 

              τάξις τς  ...  Τήν Τιμιωτέραν ...

  ν Δεσποτικας καί ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΑΙς ορτας , δέν στιχολογεται ΤήνΤιμιωτέραν ..., λλά ντί Ατς ψάλλονται τά μεγαλυνάρια · ν τισι δέ ερας Μονας , κατά ό θος ατν,οδέποται παραλλείπεται . 

 

                                    δή Θ ΄

 

   ΜΕΓΑΛΥΝΑΡΙΑ , ψαλλόμενα ντί στίχου , ες τήν Θ΄δή .                                        χος γ ΄

 

   κατάληπτον στίν τό τελούμενον ν Σοί , καί γγέλοις καί βροτος , ΜΗΤΡΟΠΑΡΘΕΝΕ ΑΓΝΗ .

   γκαλίζεται χερσίν Πρεσβύτης Συμεών , τόν το νόμου Ποιητήν καί Δεσπότην το παντός .

  Βουληθείς Πλαστουργός, να σώσ τόν δάμ , Μήτραν κησεν τήν Σήν τς ΠΑΡΘΕΝΟΥ καί ΑΓΝΗΣ .

   Γένος παν τν βροτν μακαρίζει Σε ΑΓΝΗ , καί δοξάζει Σε πιστς , ς Μητέρα το Θεο .

   Δετε δετε Χριστόν τόν Δεσπότην το παντός , ν βαστάζει Συμεών , σήμερον ν τ να .

   πιβλέπεις πρός τήν γν , καί ποες τρέμειν ατήν , καί πς γέρων κεκμηκώς , σέ κατέχει ν χερσί ;

   Ζήσας τη Συμεών , ως εδε τόν Χριστόν , καί βόα πρός ατόν , νν πόλυσιν ζητ .

    Λαβίς μυστική , τόν νθρακα Χριστόν , συλλαβοσα ν γαστρί , Σύ πάρχεις ΜΑΡΙΑΜ .

   Θέλων νηνθρώπησας προάναρχος Θεός , καί να προσφέρεσαι τεσσαρακονθήμερος .

   Κατελθόντ ᾿ ξ ᾿ ορανο , τόν Δεσπότην το παντός , πεδέξατο ατόν , Συμεών ο ερεύς .

   Λαμπρυνόν μου τήν ψυχήν καί τό φς τό ασθητόν , πως δω καθαρς , καί κηρύξω σε Θεόν .

   ΜΗΤΡΟΠΑΡΘΕΝΕ ΑΓΝΗ , τί προσφέρεις τ να ; νέον βρέφος ποδούς , ν γκάλαις Συμεών .

   Νν πόλυσιν ζωτ , πό σο το Πλαστουργο , τι εδον σε Χριστέ , τό σωτήριόν μου φς . 

   ν ο νω λειτουργοί τρόμ λειτανεύουσιν , κάτω νν Συμεών , γκαλίζεται χερσί .

                                           Δόξα ....

    τ φύσει μέν μονάς , τος προσώποις δέ Τριάς , φύλαττε τούς δούλους σου , τούς πιστεύοντας ες σέ .

                                          Καί νν ....

   ΘΕΟΤΟΚΕ λπίς , πάντων τν Χριστιανν , σκέπε , φρούρει , φύλαττε , τούς λπίζοντας ες Σέ .

 

                                     Ερμός .

 

   ν νόμ σκι καί γράμματι , τύπον κατίδωμεν ο πιστοί · πς ρσεν τό τήν Μήτραν διανογον , γιον Θε · διό πρωτότοκον Λόγον , Πατρός νάρχου Υόν , πρωτοτοκούμενον Μητρί , πειράνδρως μεγαλύνομεν .

 

                                    Τροπάρια .

 

   Τος πρίν νεογνν τρυγόνων ζεγος , δυάς τε ν νεοσσν · νθ ᾿ ν θεος Πρέσβυς , και σώφρων ννα προφτις , τ κ ΠΑΡΘΕΝΟΥ τεχθέντι , καί οἵῳ γόν Πατρός , ν τ να  προσιόντι λειτουργοντες μεγάλυνον . 

   πέδκάς μοι βόα Συμεών , τ σωτηρίου σου Χριστέ γαλλίασιν , πόλαβέ σου τόν λάτριν , τόν τ σκι κεκμηκότα , νέον τς χάριτος , εροκήρυκα μύστην , ν ανέσει μεγαλύνοντα .

   εροπρεπς νθομολογετο , ννα ποφητεύουσα , σώφρων καί σία , καί πρεσβυρά τ Δεσπότ , ν τ να διαῤῥήδην  · τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ δέ νακηρύττουσα πσι , τος παροσι μεγάλυνεν .

 

                                       Καταβασία .

 

   ΘΕΟΤΟΚΕ λπίς , πάντων τν Χριστιανν , σκέπε , φρούρει , φύλαττε , τούς λπίζοντς  ες Σέ .

   ν νόμ σκι καί γράμματι , τύπον κατίδωμεν ο πιστοί · πς ρσεν τό τήν Μήτραν διανογον , γιον Θε · διό πρωτότοκον Λόγον , Πατρός νάρχου Υόν , πρωτοτοκούμενον Μητρί , πειράνδρως μεγαλύνομεν .

 

                                            

 

             ξαποστειλάριον χος γ ΄. Ατόμελον .

 

   ν Πνεύματι τ ερ , παραστάς πρεσβύτης , γκάλαις πεδέξατο , τόν το νόμου Δεσπότην · κραυγάζων νν το δεσμο με , τς σαρκός πόλυσον , ς ερηκας ν ερήν , εδον γάρ τος φθαλμος , ποκάλυψιν θνν , καί σραήλ σωτηρίαν .

 

                                             

 

      Ες τούς ανους , στμεν ες στίδ ΄καί ψάλλομεν ες δ ΄, τά γ ΄στιχηρά προσόμοια .

Γίνεται καί χρίσις δι ᾿ γίου λαίου , κ τς κοιμήτου κανδήλας 

                 χος δ ΄.   δωκας σημείωσιν .

 

   Νόμον τον ν γράμματι , ποπληρν φιλάνθρωπος , τ να προσάγεται · καί τοτον εσδέχεται , γηραιας γκάλαις , Συμεών Πρέσβυς , νν πολύεις με βον , πρός τήν κεθεν μακαριότητα , κατεδον γάρ σε σήμερον , σάρκα θνητήν περικείμενον , τόν ζως κυριεύοντα καί θανάτου δεσπόζοντα .  δίς 

   Φς ες ποκάλυψιν , θνν πέφανας Κύριε , πί κούφης καθήμενος , νεφέλης λιος τς δικαιοσύνης , νόμου τό σκιδες ποπληρν καί τήν ρχήν , καθυποφαίνων τς νέας χάριτος , διό σε θεασάμενος , Συμεών νεκραύγαζεν , κ φθορς μέ πόλυσον , τι εδον σε σήμερον  .

   Κόλπων το Γεννήτορος  , μή χωρισθείς τ θεότητι , σαρκωθείς ς εδόκησας · γκάλαις κρατούμενος τς ΕΙΠΡΘΕΝΟΥ , χερσίν πεδόθης το Θεοδόχου Συμεών , τ χειρί σου κρατν τά σύμπαντα , διό νν πολύεις με , περιχαρς νεκραύγαζεν , γαθέ καί φιλάνθρωπε , τι εδον σε Δέσποτα . 

 

                     Δόξα ....Καί νν ...    χος πλ. β'

 

    ν χερσί πρεσβυτικας , τήν σήμερον μέραν , ς φ ᾿ ρματος Χερουβίμ , νακλιθναι εδοκήσας Χριστέ Θεός , καί μς τούς μνοντας σε , τς τν παθν τυραννίδος , νακαλούμενος ῥῦσαι , καί σσον τάς ψυχάς μν .

 

                                            

 

   Δοξολογία μεγάλη , καί ες τό τέος τό πολυτίκιον τς ορτς.

κτενής ...Πληρωτικά..ρες , καί πόλυσις .

 

                                             

 

                   Ε. ΕΝ Τ ΘΕΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙ .

 

   Τυπικά μακαρισμοί , καί δ ΄τροπάριακ τς γ΄δς , καί δ ΄κ τς Ϛ ΄δς . 

                                  Εσοδικόν  :

 

   γνώρισε Κύριος τό σωτήριον ατο , ναντίον πάντων τν θνν · Σσον μς Υέ Θεο , ν γκάλαις το δικαίου Συμεών βασταχθείς , ψάλλοντάς σοι λληλούϊα .

                 

  Μετά τήν Εσοδον , τό πολυτίκιον τς ορτς τρίς ,

 

   Χαρε , ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ ....  

 Δόξα Πατρί ...Καί νν ... Μήτραν Παρθενικήν .     

 

                                                       

 

    τάξις το ποστολικο , καί Εαγγελικο ναγώσματος .

 

   Προκείμενον χος γ ΄. δή τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ ( Λουκ. α ΄46)

 

   Μεγαλύνει ψυχή μου τόν Κύριον , καί γαλλίασε τό πνεμα μου πί τ Θε , τ Σωτρι μου .

   Στιχ. τι πέβλεψεν πί τήν ταπείνωσιν τς Δούλης ατο · ίδού γάρ πό το νν μακαριοσι με πσαι α γενεαί .

 

 Πρός βραίους πιστολς Παλου τό νάγνωσμα .( Κεφ. ζ΄7-17)

 

   δελφοί , χωρίς πάσης ντιλογίας , τό λαττον πό το κρείτονος ελογεται · καί δε μέν δεκάτας ποθνήσκοντες νθρωποι λαμβάνουσιν , κε δέ μαρτυρούμενος τι ζ · καί ς πος επεν , διά βραάμ καί Λευΐ , δεκάτας λαμβάνων δεδεκάτωται · τι γάρ έν τ σφύϊ  το πατρός ν  τε συνήντησεν ατόν Μελχισεδέκ · ε μέν ον τελείωσις διά τς Λευιτικς ερωσύνης , ν · λαός γάρ π ᾿ ατ νενομοθέτητο · τίς τι χρειά «...κατά τήν τάξιν Μελχισεδέκ ... » τερον νίστασθαι ερέα , καί ο κατά τήν τάξιν αρών λέγεσθαι ; μετατιθεμένης γάρ τς ερωσύνης , ξ ᾿ νάγκης καί νόμου μετάθεσις γίνεται ·φ ᾿ ν γάρ λέγεται τατα, φυλς τέρας μετέσχηκεν , φ ᾿ ς οδείς προσέσχηκε τ θυσιαστηρί · πρόδηλον γάρ , τι ξ ᾿ ούδα νατέταλκεν Κύριος μν , ες ν φυλήν , οδέν περί ερωσύνης , Μ ωσς λάλησε · καί περισσότερον , τι κατάδηλον στιν , ε κατά τήν μοιότητα Μελχισεδέκ νίσταται ερεύς τερος , ς ο κατά νόμον ντολς , σαρκικς γέγονεν , λλά κατά δύναμιν , ζως καταλύτου · μαρτυρε γάρ ,  «..τι σύ ερεύς κατά τήν τξιν Μελχισεδέκ ....» .

 

   λληλούϊα ,λληλούϊα , λληλούϊα , χος δ ΄δή Συμεών 

   ( Λουκ. β΄29 .

   Νν πολύεις τόν δολον σου Δέσποτα , κατά τό ρμα σου ν ερήν , τι εδον ο φθαλμοί μου τό σωτήριον σου , τοίμασας , κατά πρόσωπον πάντων τν λαν .

   Στιχ . Φς ες ποκάλυψιν θνν , καί δόξαν λαο σου σραήλ .

 

                                             

 

          ταξις  το Εαγγελίου , κατά Λουκα β , 22 -40 .  

 

    Τ καιρ κείν , τε πλήσθσαν α μέραι το καθαρισμο , ατν κατά τόν νόμον Μωϋσέως , νήγαγον ατόν ες εροσόλυμα , παραστσαι τ  Κύρι  , καθώς γέγραπται ν νόμ Κυρίου , τι πν ρσεν τό διανοίγων μήτραν , γιον τ Κυρί κληθήσεται , καί δοναι θυσίαν κατά τό ερημένον , ν νόμ Κυρίου , ζεγος τριγόνων , δύο νεοσσούς περιστερν . καί δού ν νθρωπος ν εροσολύμοις , νομα Συμεών , καί νθρωπος οτος δίκαιος καί ελαβής , προσδεχόμενος παράκλησιν το σραήλ , καί Πνεμα ν γιον π ᾿ ατόν , καί ν κεχρηματισμένον πό το Πνεύματος το γίου , μή ίδεν θάνατον , πρί δ τόν Χριστόν Κυρίου · καί λθεν ν τ Πνεύματι ες τό ερόν · καί ν τ εσαγαγεν τούς γονες τό παιδίον , ησον , το ποισαι ατούς κατά τό εθισμένον το νόμου περί ατο , καί ατός δέξατο ατόν ες τάς γκάλας ατο , καί ελόγησεν τόν Θεόν καί επεν · 

Νν πολύεις τόν δολον σου Δέσποτα , κατά τό ῥῆμα σου ν ερήν , 

τι εδον ο φθαλμοί μου τό σωτήριον σου , 

τοίμασας κατά πρόσωπον πάντων τν λαν ,

φς ες ποκάλυψιν θνν , καί δόξαν λαο σου σραήλ .

 καί ν ωσήφ , κα Μήτηρ ατο θαυμάζοντες πί τος λαλαουμένοις περί ατο καί ελόγησεν ατούς Συμεών  καί επεν πρός ΜΑΡΙΑΜ , τήν Μητέρα ατο δού οτος κεται ες πτσιν καί νάστασιν πολλν ν τ σραήλ , καί ες σημεον ντιλεγόμενον , καί Σο δέ τς ΑΓΝΗΣ , τήν ψυχήν διελεύσεται  ομφαία , πως ν ποκαλυφθσιν , κ πολλν καρδιν διαλογισμοί . καί ν ννα  προφτις θυγάτηρ Φανουήλ , κ φυλς σήρ · ατη προβεκηκυα ν μέραις πολλας , ζήσασα τη μετά νδρός πτά πό τς παρθενίας ατς , καί ατη χήρα ς τν γδοήκοντα τεσσάρων , οκ φίστατο πό το ερο , νηστείαις καί δεήσεσι λατρεύουσα νύκτα καί μέραν · καί ατη  ατ τ ρ πιστάσα νθομολογετο τ Κυρί , καί λάλει περί ατο , πσι τος προσδεχομένοις , λύτρωσιν ν σραήλ · καί ς τέλασαν παντα τά κατά τόν νόμον Κυρίου , πέστρεψαν ες τήν Γαλιλαίαν , καί ες τήν πόλιν ατν Ναζαρέτ · τό δέ Παιδίον ηξανε , καί κραταιοτο πληρούμενον σοφίας , καί χάρις Θεο , ν π ᾿ ατό . 

 

                                              

 

                                Ες τό ξαιρέτως ....

 

   ΘΕΟΤΟΚΕ λπίς , πάντων τν Χριστιανν , σκέπε , φρούρει , φύλαττε , τούς λπίζοντς  ες Σέ .

   ν νόμ σκι καί γράμματι , τύπον κατίδωμεν ο πιστοί · πς ρσεν τό τήν Μήτραν διανογον , γιον Θε · διό πρωτότοκον Λόγον , Πατρός νάρχου Υόν , πρωτοτοκούμενον Μητρί , πειράνδρως μεγαλύνομεν .

 

                                             

 

                                     Κοινωνικόν .

 

 Ποτήριον σωτηρίου λήψομαι , καί τό νομα Κυρίου πικαλέσομαι.

 

                                                 

 

   Δόξα Σοι Μτερ το Θεο , 

Δόξα Σοι ΠΑΝΑΓΙΑ...

Εχαριστοντες..

Προσκυνομεν Σε Μητέρα το ψίστου ...

 

    ορτή τς παπαντς , ΔεσποτικοΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΉ , εναι πό τίς ορτές το δωδεκαόρτου , τοι , πό τίς  σημαντικότερες τς κκλησίας μας .

 

 Κατ ᾿ νάλογον σήμερον γίνεται σαραντισμός το βρέφους, πό τόν γονέων του ες τόν ναόν , καί οτως μετά τόν σαραντισμόν , πάλιν μητέρα το βρέφους , πανέρχεται , συνεχίζει τήν κοινή πνευματικήν ζωήν , καί συμμετοχήν της ες τά μυστήρια τς εκκλησίας , μας. π.χ. θεία κοινωνία , ποία εχε νασταλ λόγ τς κυήσεως . 

 

   Ες τόν Ναόν το Σολομντος, που γινε πάντησις, συνάντησις, παπαντή , συναντήθησαν  ΠΑΝΑΓΙΑ, μέ τόν ιωσήφ τόν μνήστορα, καί προστάτην τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ καί το βρέφους, προσφέροντες, κατά τόν Μωσαϊκόν νόμον , τό Βρέφος ες τόν Ναόν  κατά τήν τάξιν , καί γηραιός Συμεών , καί προφήτης ννα· δέν το μητέρα τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ. 

γία ννα Μητέρα τς ΠΑΝΑΓΙΑς κοιμήθη , λίγα τη , μετά τήν φιέρωσην τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ες τόν ναόν .

 

  Καί Προφήτης Συμεών , καί ννα προφήτευσαν σημαντικά καί μεγάλα δια την μετέπειτα πορεία το λαο , καί το νέου σραήλ καί τς κκλησίας. 

 

  γηραιός Συμεών , το νας πό τούς 72 , ο οποοι μέ ντολή του Πτολεμαίου , κλείσθησαν σ να νησί , καί τό 272 πρό Χριστο , καμαν τήν μετάφρασην τς Παλαις Διαθήκης πό τά βραϊκα στά λληνικά, καί νομάσθηκε τότε, καί μέχρι σήμερα : μεταφραση τν βδομήκοντα .

 

  το τότε βδομήκοντα τν νομομαθής σοφός, δίκαιος, πιστός, ληθινός καί ταν φθασαν ες τό σημεον  τό ποο νέφερε τήν γέννησιν το Μεσσία, Χριστο , παρακάλεσε νδομύχως, να τόν ξιώσει θεός , πρίν κοιμηθ , πρίν πεθάνει να δ ατό τό σωτήριο, τόν Λυτρωτή .

 

  Καί πληρν τάς ατήσεις τν γαπόντων καί φοβουμένων ατόν , τόν πληροφόρησε μέ σημεον , τι πρίν πεθανη , θα δη τόν Χριστόν .

 

   ταν μετέφεραν ΠΑΝΑΓΙΑ καί ο ωσήφ τόν ησον δι τόν σαραντισμόν , το συχάζων ες τόν οκον του ,  τν τότε 342 και λαβε μέσα του πληροφορία, να μεταβ στόν ναόν .

 

Δυνάμωσαν ο κνμες καί τό σθενές γηραλαο σμα του , καί μετάβη ες τόν ναόν ,τελν τά το σαραντισμο , καί λαβών τό βρέφος στήν γκάλην του , μέσα του κουσε τό γιο Πνεμα, πληροφορν υτόν, τι τό βρεφος τοτο , εναι προφητευόμενος, καί λυτρωτής, καί τότε , επε, ατόν τόν πέροχον μνον , Νν πολύεις τόν δολον σου ... κλ .

τόν οποον καί κκλησία μας , καθημρινς ρισε να λέγομεν κάστη σπέρας, εις τήν ακολουθίαν το σπερινο .

 

 Εθε καί μες να συναντήσωμε εμνς τόν Λυτρωτήν μας, χι ς κριτήν κτακρίνων μς, λλα ς Σωρα, καί ζητντες τήν μετ ᾿ κείνου ζωήν είς τήν αωνιότητα .

ελογετε , ελογημένοι σεσθε, 

ρρωσθε κατ ᾿ μφω .

κ τς εραποστολς ,    ,βκα ΄αν. ια ΄    11 -αν. 2021 .  


Ἐπιστροφή στά θεομητορικά


    

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *