Παράδοξος
ἁλιείᾳ , ἐν δοκιμασίᾳ
Πέλαγος ἀνεξερεύνητον ἡ θεία γραφή , πολλάκις μόνον πλεούμενον , ἴσως δέ καί ταρασσόμενον , ἀλλά μή ἐρευνόμενον ·
ὅπως , τήν θάλασσαν τήν πλέομεν , καί εἰς τήν ἐπιφάνειαν τῆς θαλάσσης ἐπικρατεῖ τρικυμία , φουρτούνα , ἴσως πολλάκις καί τά συλλεχθέντα ἀπό τήν φουρτούνα ἀντικείμενα , οὕτως καί εἰς τήν Ἀγίαν Γραφήν ·
ἄν μένομεν μόνο εἰς τήν ἀνάγωσιν , χωρίς μελέτην τῶν κειμένων καί τῶν εὐστόχων πατερικῶν κειμένων καί λόγων , ἁπλά ἀκουσόμεθα ρήματα τέρποντα ἴσως τά ἀκοάς , καί ὁλίγον βοηθούμεθα · ὅπως ὅμως εἰς τό βάθος τῆς θαλάσσης , πάντα ἐπικρατεῖ γαλήνη , ἀλλά καί εὑρίσκομεν καί τά μαργαριτάρια , ἔτσι καί εἰς τήν ἁγίαν Γραφήν , ἄν μένωμεν εἰς τήν ἀκουστικότηταν καί μόνον , καλόν μέν , ἀλλά ὄχι τόσο τό ζητούμενον · ἄν ὅμως μέ τήν στολήν τῆς ταπεινώσεως ὡς δύτου , μέ τό ὁξυγόνο τῶς ἀναπνοῆς τῶν λόγων τῶν πατέρων τῆς ἐκκλησίας μας , κατερχόμεθα ὀρθῶς , βλέπομεν τόν βυθόν γαλήνιον , τόν χαμένον θησαυρόν , τήν σοφίαν τοῦ Θεοῦ , καί ἴσως καταλαβαίνωμεν καί τό ναυάγιον τῶν ἀστοχησάντων εἰς τό ταξείδι τῆς ζωῆς .
Κάποτε , κατά τό Εὐαγγέλιον πάντα , τό ὁποῖο εἶναι ὁ Χριστός , παρατεινόμενος εἰς τούς αἰῶνας , πλησίασαν οἱ τελῶναι, φοροεισπράκτορες τόν Ἀπ. Πέτρον ἐρωτῶντες ... :.. ὁ διδάσκαλός σας πληρώνει τόν φόρον ; ... ἀφοῦ ἤκουσαν τήν ἀπάντησην του , ἀνεχώρησαν ·
ἐστενοχωρῆτο ὁ Πέτρος , μή ἔχων χρήματα νά πληρώσει, καί εὑρέθη εἰς δύσκολον θέσην ·
τόν πλησιάζει ὁ Κύριος , ... ἀγνοῶν ἀνθρωπίνως τό γεγονός , καί ρωτάει τόν Μαθητήν του :..
...Πέτρε , μία ἐρώτηση · οἱ ἔχοντες τήν ἐξουσίαν , ἀπό ποίους πρέπει να παίρνουν φόρον , ἀπό τά παιδιά των , ἤ ἀπό τόν λαόν ; ...
ἀπό τόν λαόν , .. ἀπαντᾶ ὁ Μαθητής ....
καί συνεχίζει ὀ Διδάσκαλος ...
...ὀρθῶς, ἀλλα διά νά μήν τούς σκανδαλίσωμεν , πήγαινε εἰς τήν θάλασσαν , ρίξε κατά τό σύνηθες τό ἄγκιστρον , καί τόν πρῶτον ἰχθύν (ἐκ τοῦ ΙΧΘΥΟΣ ) τόν ὁποῖον θά βρῆς , ἔκβαλε , καί θά εὕρης εἰς τό στόμα του ἕνα νόμισμα · μέ αὐτό , πήγαινε εἰς τούς τελῶνας , νά πληρώσεις τόν φόρον διά μένα καί τόν δικόν σου ...
Ὑπακούοντας ἀκριβῶς ὁ μαθητής τό ρηθέν , μετέβη καί μέ πρώτην κίνησην , ἔπιασε ἕνα ἰχθύν , καί ἐκβαλών ἔξω , εὕρε , κατά τόν λόγον τοῦ Κυρίου τό νόμισμα καί συνέχισε διά τήν ὡς ἐντολήν τακτοποίησην τῆς ἐκκρεμότητος.
Ὦ !!! βάθος πλούτου !!! ὦ !!! κριμάτων βάθος μέγα Δημιουργοῦ !!! ἄς κανωμεν μία μικράμ κατάδυσιν συνγκαταβαίνοντες μέ τούς πατέρας μας διά ἀσφάλειαν , μή μᾶς σπαράξουν νοητοί καρχαρίες .
ἄς δοῦμε τήν κατάδυσην ...
Εὑρίσκετο ὁ Μαθητής σέ μία ἀνἀγκκη , ὅπως τίς ἀμέτρητες καθημερινές μας ·
εἶχε ἀπόλυτη ἀνάγκη νά πληρώση φόρο , ΕΜΦΙΑ , χαράτσι , δόση · χρήματα δέν εἶχε , οὔτε καί κρίματα ·
δέν εὕρισκεν λύσην ... λογικῶς ... ·
τόν πλησιάζει ὁ Χριστός ·
τόν ρωτάει κάτι, ὡς ἀγνοῶν ὁ μόνος εἰδώς ,
καί ἥρεμα τοῦ δίδει μία λύση ·
μία λύση , ἀλλα μέ τήν λογικήν μας ... παράλογην ·
νά πάει στήν θάλασσα τήν ἀπέραντη , νά πιάσει ἕνα ψαρι , καί μέσα του θα εὕρισκε τήν λύση εἰς τό δρᾶμα του ·
ὑπήκουσεν ὁ καλός μαθητής , εὐθύς ...
μή ἀφήσας τήν λογικήν νά ... λογικευθῆ ...
χωρίς νά μπῆ ὁ κρατήρ τῆς λογικῆς , ἀλλά τό ἄκρατον τοῦ ἀπολύτου καί θεϊκοῦ , τῆς πίστεως ·
ἔκανε ἀπόλυτον , ἀκριβῆ ὑπακοή , μή συμβαδίζων μέ τήν λογικήν , μετέβη , ἔρριξεν τό ἄγκιστρον , ἔβγαλε τόν ἰχθύν ,
βρῆκε τό νόμισμα , καί δρομέως ἔτακτοποίησε τήν ὀφειλήν , τό χρέος , τήν ἀνἀγκην του ...
αὐτό τί σημαίνει εἰς τήν ζωήν μας ;
πῶς μποροῦμε νά ὀφεληθοῦμε ;
ἄς κρατᾶμε ἀπό τό χέρι, μᾶλλον ἄς ἀκούσωμεν τούς πατέρες διδάσκοντάς ἡμᾶς τά θεῖα καί ἱερά ·
ἄς δοῦμε κάτι ..
ἤταν σέ ἀνάγκη ὀ Μαθητής, δέν εἶχε χρήματα , ἀφοῦ ἀκολουθοῦσε τήν ἀποστολήν τό Χριατόν , ἀφῆκας τά πάντα · ἔτρεχον ὅμως καί οἱ ὑποχρεώσεις ·
εἶχε ἀπόλυτη ἀνάγκη νά βρεθῆ λύση, ἀλλα μέ τήν ... λογικήν , ἀ δύνατον · πού νά εὕρισκε ;
νά ἐργασθῆ ἔξω ἀπό τό κάλεσμα, τήν ἀποστολήν του ;
νά δανεισθῆ ; ἀπό ποῦ ; ποιος θα ἔδιδε σαυτό τόν ἁλιέα ;
νά κλέψη ; αὐτό δέν πρέπει κἄν νά ὑπάρχει οὔτε εἰς τό λεξολόγιον
νά ἔκανε διαπραγμάτευση ; ἀδύνατον ...
τόν πλησιάζει ὁ Χριστόν , θεωρητικῶς ἀγνοῶν ...
τοῦ ἀνοίγει μία συζήτηση ..
τοῦ φέρνει παράδειγμα ...
τού δίδει μία λύση , μή κατανοητή μέ τήν λογικήν ...
ἀλλά ἔκανε ὑπακοή , καί πέτυχε τό θαυμαστόν , ...
μετεβλήθη τό δρᾶμα εἰς θαῦμα ...
ἄν ὁ Μαθητής προχωροῦσε , λίγα μέτρα πάνω ἤ κάτω , ἀπό ὅπου μετέβη ; · ....
ἄν μετέβαινε μετά ἀπό λίγες ὦρες ; ... ·
ἄν προχωροῦσε βαθύτερα
; .. .
θα εὕρισκε τό λεχθέν ὑπό τοῦ Χριστοῦ ;
ποιός ρύθμισε τήν συνάντηση τοῦ ἰχθύος μέ τόν Μαθητήν ;
πού εὕρεν ὁ ἰχθύς τό νόμισμα ;
κάποιος τό ἔχασε ; ἄρα και αὐτός ὁ ὁποῖος τό ἔχασε , ἐκινεῖτο , διά να μεταβῆ ἐκεῖ , ἀπό τήν θείαν χάριν , ὥστε ... νά χαθῆ τό νόμισμα , τό ὁποῖον θα εἶχε περίσσευμα , καί θα ἐπροορίζετο διά τήν ἀπόλυτην ἀνάγκην τοῦ Μαθητοῦ , μά ... καί τοῦ Διδασκάλου ...
πῶς ἔπιασε ὁ ἰχθύς τό νόμισμα ;
πῶς ... δέν πνίγηκε ;
πῶς ἤρθε εἰς τό μέρος ἐκεῖνο πού μετέβη ὀ Μαθητής ;
ποίος ἔνευσε στόν Μαθητήν νά πάει τότε , αὐτήν τήν στιγμή, εἰς τό συγκεκριμμένον σημεῖον , καί ὄχι ἀριστερά ἤ δεξιά ;
ἄν πῆγαινε δέκα λεπτά ἀργότερα;
ἤ πέντε μέτρα πάνω ἤ κάτω ;
θα ..περίμενε ὁ ἰχθύς ;
ἄν ἔβαζε τήν ... λογικήν του ὁ Μαθητής , θά εὕρισκε τήν λύση ;
προφανῶς ὄχι .
ὄμως ἐκεῖνος , δέν ἔκρινε , δέν ἐσχολίασε , δέν ..ἀνέλυσε τό ρηθέν ὑπό τοῦ Κυρίου , διότι πολλάκις ἡ λογική εἶναι τό ... γκρέμισμα τῆς πίστεως , μετέβη , χωρίς λογισμούς , ἤ ὑπολογισμούς , ἤ συλλογισμούς , ἤ ὐπονοούμενα, ἤ κρατούμεν α, ἤ ἀμφιβαλλόμενα .
καί ἔτυχε τοῦ ἐφετοῦ .
ποιός εἶναι ἐκείνος , ὁ ὁποῖος οἰκονόμησε αὐτό , καί τόσα ἄλλα ἀφανῆ , καί οἰκονομῆ ὁμοίως τά ἡμέτερα ὁσάκις εὑρισκόμεθα εἰς ἀνάγκην , ἀλλα κρατᾶμε τήν ἄγκυραν τῆς πίστεως ;
ποῖος ἄλλος ἀπό τόν σαρκωθέντα ἀπό Ε Κ Ε Ι Ν Η Ν ...
πού προνοεῖ καί βοηθᾶ εἰς τάς ἀνάγκας μας καί μεσιτεύει εἰς τόν Υἱόν Της ;.
Ὁσάκις λοιπόν εὑρισκόμεθα , καί θα βρισκόμεθα εἰς ἀνάγκας , καί θα εἶναι στενά ἀμφότερα, ἔμπροσθεν γκρεμός καί ὅπισθεν ρεῦμα, μήν ἀπελπιζόμεθα , μήν κλονιζόμεθα , μήν παρατᾶμε τήν προσπάθειαν , καί ἐμπιστευόμενοι τήν Χριστόν , τήν ΠΑΝΑΓΙΑΝ μας , σίγουρα θά εὑρεθῆ , ἀνάλογη λύση , ὅτι Ἰησοῦς Χριστός χθές καί σήμερον ὁ αὐτός , καί εἰς τούς αἰῶνας, ἐν ὧ πρέπει πᾶσα δόξα , τιμή , προσκύνησις , σύν τῷ Πατρί καί Πνεύματοι Ἁγίῳ , συνωδά τῆς ΘΕΟΤΟΚΟΥ τῆ μεσιτείᾳ καί πρεσβείᾳ . Ἀμήν .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου