..ΛΑΘΩΝ
ΕΤΕΧΘΗΣ ΥΠΟ ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟΝ, ΑΛΛ ΟΥΡΑΝΟΣ ΣΕ ΠΑΣΙΝ ΕΚΗΡΥΞΕΝ , ΩΣΠΕΡ ΣΤΟΜΑ ΤΟΝ ΑΣΤΕΡΑ
ΠΡΟΒΑΛΛΟΜΕΝΟς ΣΩΤΗΡ...
..........................................
..........................................
ΧΡΙΣΤΟΣ
ΓΕΝΝΑΤΑΙ ΔΟΞΑΣΑΤΕ,
ΧΡΙΣΤΟΣ
ΕΞ ΟΥΡΑΝΩΝ ΑΠΑΝΤΗΣΑΤΕ..
ΧΡΙΣΤΟΣ
ΕΠΙ ΓΗΣ ΥΨΩΘΗΤΕ.......
θεός
κατέρχεται ἀπό φιλανθρωπίαν, θεός,
συγκαταβαίνων τῷ γενει τῶν ἀνθρώπων, οἰκονομεῖ τήν σωτηρίαν τῶν ἀνθρώπων, καί ἔρχεται, ὡς βρέφος γαλουχούμενος, καί ὁρᾶται,
βλέπεται, σάν πλάσμα ἀπό τό πλάσμα του ὀ δημιουργός τοῦ σύμπαντος,
ὁ παντέλειος θεός, γίνεται βρέφος,
ὁ ἀόρατος ὁρᾶται,
ὁ ἄχρονος εἰσάγεται στόν χρόνο, ἀπό τήν αἰωνιότητα, ἔρχεται στήν χρονικότητα, ἀπό τόν οὐρανόν, κατέρχεται στήν γῆν.
στόν
παράδεισον κάποτε, παρά καιρόν, ἐπεθύμησεν ὀ Ἀδάμ νά γίνη θεός, καί δέν ἔγινε, καί ἠπατήθη καί ἀπέθανε,
ἄνθρωπος γίνεται ὁ θεός, διά νά κάνη θεόν τόν
ἄνθρωπον.
ἔρχεται, κρύβοντας τήν θεότητα στήν ἀνθρωπότητα, καί τήν παντοδυναμίαν του στήν φαινομενικήν ἀδυναμίαν τοῦ βρέφους.
ἔρχεται γκρεμίζοντας τό μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ , πού εἶχε δημιουργήση ἀνάμεσα σέ μᾶς καί στόν θεόν, ἡ παράβαση τῆς ἐντολῆς τοῦ θεοῦ ἀπό τόν ἀδάμ,
παρήκουσε
ὁ πρῶτος Ἀδάμ καί εἰσήγαγε τήν ἁμαρτίαν καί θάνατον σέ ὅλο τό ἀνθρώπινον γένος,
ὑπήκοος ἔγινε ὀ δεύτερος Ἀδάμ, ὁ Χριστός, καί εἰσήγαγε τήν δικαίωσην καί αίώνιον ζωήν σέ ὅλους πού πιστεύουν σαυτόν καί ἀναγεννῶνται πνευματικῶς.
ἡ κατάρα τῆς παρακοῆς διελύθη, καί ἡ εὐλογία ἦλθεν στόν κόσμον,
ἡ φλογίνη ρομφαία, ὑποχωρῆ καί ἀφήνει τήν εἴσοδον τοῦ παραδείσου ἐλευθέραν πού εἶχε κλείσει ἡ ἁμαρτία, τά χερουβείμ παραχωροῦν τό ξύλον τῆς ζωῆς,
ἀπό τό ὁποῖον τρώγοντες σωζώμεθα, καί δέν θανατούμεθα ὡς παλαι ὁ Ἀδάμ καί Εὔα.
γεννᾶται εἰς τήν φάτνη , διότι , κατά τόν εὐαγγελιστήν , δέν ὑπῆρχε μέρος νά καταλύση ὁ Ἰωσήφ μέ τήν ΠΑΝΑΓΙΑΝ μεταβαίνοντες ἀπό τήν Ναζαρέτ στήν Βηθλεέμ νά ἀπόγραφοῦν , κατά τό δόγμα τοῦ καίσαρος,
δέν
ὑπῆρχε μέρος νά καταλύσουν, ὑπῆρχε χῶρος, διά ὅλους καί ὅλα καί διά τόν Δημιουργόν δέν ὑπῆρχε ἕνα μικρό μέρος, νά γεννηθῆ.
μόνο
ἕνα τόπον τοῦ ἔδωσαν ὁλοπρόθυμα οἱ ἑβραῖοι,
μόνο τόν Γολγοθᾶν
, ὅπου τόν ἐσταύρωσαν,
σπήλαιον
, καί γολγαθᾶς,
Βηθλεέμ
καί γολγοθᾶς,
τά
δύο...παλάτια, ἐξέδρες τοῦ Χριστοῦ, ἡ ταπείνωσις, ὅπου συνέτριψε τάς κάρας τῶν δρακόντων.
ἀπέγράφη ὡς δοῦλος ὁ δεσπότης τοῦ παντός,
ἐδέθη μέ σπάργανα, δια νά μᾶς λύση τά ἁμαρτήματα, πού εἴμασταν δεμένοι χειροπόδαρα, καί ἀμετακίνητοι πρός τό καλό.
ἐτράφη μέ γάλα, ὁ τρέφων τροφῇ πάσῃ σαρκί.
ἐκρατήθη ἐν ἀγκάλαις, ὁ τά πάντα κρατῶν ἐν δρακί, στό χερι του.
ὀ ἐν κόλποις τοῦ Πατρός, ἐν οὐρανῷ, ἐν ἀγκάλαις τῆς μητρός ἐπί γῆς·
ὁ ἀχώρητος παντί, ἐχωρήθη ἐν γαστρί τῆς ΠΑΡΘΕΝΟΥ.
ὁ ἀὀρατος , ὁρᾶται,
ὁ ἄσαρκος σαρκοῦται·
ὀ ἀμήτωρ ἐν
οὐρανῷ ,
αὐτός πού δέν ἔχει μητέρα κατα τήν θεότητα ,
ἀπάτωρ ἐπί τῆς γῆς , χωρίς πατέρα ἐπί γῆς κατά τήν ἀνθρωπότητα .
ὁ ἔχων θρόνον ἐν ουρανῷ , κάτω ἐπί φάτνης ἐπί γῆς ,
ὁ ὑπο τῶν ἀναριθμήτων οὐρανίων ταγμάτων, καί ἀσωμάτων δυνάμεων προσκυνούμενος καί δοξαζόμενος ἐν οὐρανῷ , κάτω , ἀνάμεσα σέ ζῶα μέσα σέ ἕνα σπήλαιον , καί τοῦτο ξένον .
ξένος , σάν ξένος ἦλθεν ἐπί γῆς ὁ ἀπτόμενος τῶν ὀρέων καί καπνίζονται
.
σάν
ξένος ἔζησε , καί περιπάτησε καί ἔνοιωσε , καί ἐτάφη καί ἀνέστη τριήμερος , δια νά ψάλη ἀργότερα ὁ ὑμνωδός τό ὐπέροχον τροπάριον :
...δός
μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅστις οἶδεν ξενίζειν , τούς πτωχούς καί τούς ξένους ...
δός
μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅς ὡς ξένος οὐκ ἔχει πού τήν κεφαλήν κλίνειν ·
δός
μοι τοῦτον τόν ξένον , πού ξενίζομαι βλέπων τό παράδοξον ξένον .
δός
μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅς ὡς ξένος περιῆγεν
, περιάγων τούς γυμνούς καί τούς ξένους ·
και
τούτου, τοῦ ουρανίου ... ΞΕΝΟΥ ξενιζόμεθα βλέπειν τό μυστήριον τό ξένον ...
μυστήριον
ξένον , όρῶ καί παράδοξον .. .
εἰς τόν
κόσμον τῆς παραφροσύνης , πού ἔχει γκρεμίση τά ἰδανικά καί εἰς τήν θέσην τους ἔβαλε τά
... μηδενικά , στόν κόσμον πού ἔχει δαιμονισθῆ καί ὁ δαίμονας , σαυτόν τόν παραλογισμόν , ἔρχεται τό μεγαλεῖο ἡ ἀγαπη τοῦ Θεοῦ νά μᾶς ἀφυπνίση , καί να μᾶς ἐμβάλη εἰς τήν δικήν του πολιτείαν εἰς τήν
αἰώνιον ζωήν πού δέν εἶναι τίποτα ἄλλο παρά ὁ θεός, καί ἡ γνῶσις τῆς ἀγαπης τοῦ θεοῦ.
ἀκοῦμε πολλά ὀνόματα εἰς τήν εὐαγγελικήν περικοπήν τῆς κυριακῆς προ χριστοῦ γεννήσεως :...
Ἀβραάμ ἐγέννησε τόν Ἰσαάκ , Ἰσαάκ ἐγέννησεν τόν Ἰακώβ , Ἰακώβ ἐγέννησε ..... κτλ
πολλά
ὀνόματα , διά τό ἕνα ὄνομα , τό ὑπέρ πᾶν ὄνομα , τόν Χριστόν , και παρουσιάζη ὁ εὐαγγελιστής τήν ρίζα , ἐκ τῆς ὁποίας προῆλθε τό κατά σάρκα ὁ Χριστός ...
ἐκεῖνοι ἡ ρίζα , ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ τό δένδρον, ὁ Χριστός ὁ καρπός , ἀλλά πρέπει καί ἐμεῖς
νά συνεχίσωμε αὐτήν τήν διαδοχήν τήν ὅμορφην συνέχειαν , νά εἴμαστε συνέχεια τοῦ βλαστοῦ , τοῦ καρποῦ , νά εἴμαστε καρπός εὐαγγελίου καί ἀμάραντος ·
νά
παραμείνωμε εἰς τόν δένδρον : ...
μείνατε ἐν ἐμοί, ὅτι χωρίς ἐμοῦ , οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν ...
...
ὁ μένων ἐν ἐμοί
, καγώ ἐν αὐτῷ , αὐτός φέρει καρπόν πολύν ...
να
εἴμαστε ἑνωμένοι στό δένδρον , νά εἴμαστε καρπός , ἤ ἔστω ἄν δέν μποροῦμε νά ἔχωμε καρπούς πνευματικούς , ἄς μείνωμε κοντά του σάν φύλλα , καί ἡ θεία ἀγάπη θά μᾶς καρποφορήση ·
μόνο
μήν πέσωμε σάν ξερά φύλλα καί μείνωμεν ξένοι τοῦ Χριστοῦ .
να
μείνομεν εἰς το ἀειθαλές
δένδρον Χριστόν , και θα μᾶς τρέψει μυστικῶν
το Σῶμα
και Αἷμα του .
Ὀ Χριστός , δέν γεννήθηκε , ἀλλα σαρκώθηκε ….
ἐμεῖς οἱ ἄνθρωποι γεννόμεθα ἀπό τή μητέραν μας πού πρέπει νά ἔχωμε δέος καί σεβας καί αἰωνιον εὐγνωμοσύνη , γεννόμεθα ὅταν ἐρχόμεθα σάν βρέφη εἰς τόν κόσμον , ἀπό τήν ἀνυπαρξίαν στό εἶναι , εἰς τήν ὕπαρξιν .
ὁ Χριστός ὅμως σάν θεός , ὑπῆρχε προανάρχως , προαιωνίως καί ἐν χρόνῳ , πρίς 2019 χρόνια , καί ἐν τόπῳ , ἔλαβε σάρκα , καί ἐσκήνωσεν ἐν ὑμῖν .
ἄς τοῦ ἐτοιμάσωμεν ὡς ἔμψυχον φάτνην τήν καρδίαν μας , πού ἴσως πολλάκις γίνεται σπήλαιον ληστῶν ἀπό
τά πάθη καί ἐπιθυμίες μας τίς ἄτοπες
, καί νά τρεφόμεθα μέ τήν οὐράνιον τροφήν τήν τροφήν τοῦ παντός κόσμου , τόν κύριο ἠμῶν Ἰησοῦν Χριστόν .
Ἦλθεν ὁ μέγας ἐν σμικροῖς ,
ὁ ἀχώρητος παντί , ἐχωρήθη ἐν γαστρί τῆς ΠΑΡΘΕΝΟΥ ,
καί
μέ τόν ἀστέρα ὡδήγησε τούς μάγους εἰς τήν προσκύνησιν του , .
ἐμεῖς ἀντί ἀστέρος , ἄς ἔχωμε καί ἔχωμε τήν πίσιν μας , πού μᾶς ὁδηγῆ εἰς τόν βρεφοθέντα σωτῆρα .
ἐγεννήθη στήν Βηθλεέμ , δέν ἔγνωσαν οἱ οἰκεῖοι ,
καί προσκαλεῖται τούς εἰς τά βάθη τῆς Περσίας καί ἁμαρτίας , νά τόν γνωρίσουν ,
ἐγνώρισεν ὄνος τόν κύριον αὐτοῦ καί βοῦς τόν κτησάμενον αὐτόν , καί οἰ ἰουδαῖοι , ἀπιστοῦν καί διώκουν , διώκεται σάν ξένος , εἰς τήν Αἴγυπτον , καί καλεῖ τούς ξένους νά τόν γνωρίσουν ·
δῶρα δέχεται ὀ νυμφίος τῆς ἐκκλησίας ,
καί οἱ Ἰουδαῖοι διά τοῦ Ἠρωδου σφάζουν τά νήπια .
σήμερον
γεννᾶται ἐκ ΠΑΡΘΕΝΟΥ , ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος εἰς τήν χεῖραν του κρατεῖ τά σύμπαντα .
Μυστήριον
παράδοξον βλέπομεν σήμερον, ἐπί γῆς τελούμενον ,
τοῦ Κυρίου γεννηθέντος ἐν Βηθλεέμ τῆς Ἰουδαίας, πεφωτίσται τά σύμπαντα ·
ἀγγέλων ἀνυμνούντων , καί μάγων προσκυνούντων , ποιμένων
δοξαζόντων , ἠρώδης ἐταρράτετο , ὅτι θεός ἐφάνη ἐν σαρκί σώζων τό γένος ἡμῶν .
δέν
ἀπεστράφη ὁ πλάστης τό πλάσμα του , .
δέν
μᾶ ςἀποστρέφεται εἰς τήν πλάνη μας , ἀλλα χρησημοποιεῖ , πολλάκις ἔνα στοιχεῖο τῆς πλάνης μας , νά μᾶς φέρη εἰς τό φῶς τό ἀληθινόν , κοντά του , ὅπως λέγει τό ἀπολυτίκιον τῆς ἑορτῆς .:...
...ἡ γέννησις σου Χριστέ ὁ θεός ἡμῶν , ἀνετειλε τῷ κόσμῳ τό φῶς τό τῆς γνώσεως · ἐν αὐτῇ γάρ , οἱ τοῖς ἄστροις λατρεύοντες , ὑπό ἀστέρος ἐδιδάσκοντο , σέ προσκυνεῖν τόν ἥλιον τῆς δικαιοσύνης …
δέν
ἀπεστράφη
, οὔτε ἐγκατἐλειψε τούς λατρεύοντας τά ἄστρα , ἀλλά χρησιμοποίησε ἔνα ἀστέρι , ἕνα σημεῖο ,
στοιχεῖο τῆς πλάνης τους , καί ἔφθασαν , εἶδαν , προσκύνησαν , τόν ἤλιον τῆς δικαιοσύνης …
ἔτσι ὁ θεός θεοπρεπῶς ... ἀπατᾶ τόν ἀπατήσαντα ἡμᾶς ἀπατεῶνα .
ἐσαρκώθη στό σπήλαιον , ἀλλα ὁ οὐρανός τόν ἐκήρυξε παντοῦ σάν στόμα τόν ἀστέρα προβαλλόμενος , ἵνα καλέση τούς μακράν , καί τούς ἐν σκότει καί σκιᾷ θανάτου καθημένους καί δοξάσουσιν , τόν ἐκ ΠΑΡΘΕΝΟΥ ἡμῖν ἀνατείλαντα .
αὐτῷ ἡ δόξα ,τιμή , κράτος , προσκύνησις , σύν Πατρί καί ἁγίῳ Πνεύματι . ΑΜΗΝ .
Χριστός
ἐτέχθη …
ἀληθῶς ἐτέχθη ...
ἐκ τῆς ἰεραποστολῆς .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου