ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ,
χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος μετά Σοῦ ·
Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξίν , καί εὐλογημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας σου ·
ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες , τῶν ψυχῶν ἡμῶν ....
ΜΡ ☦ ΘΥ
Τά ἀηδόνια τῆς ἐκκλησιαστικῆς μας τάξεως , τῶν ἀκολουθιῶν , οἱ ἱεροί συγραφεῖς καί ὑμνογράφοι , ἐμπνευσμένοι ἀπό τό Ἅγιον Πνεῦμα, ἀφοῦ , χάριτι Θεοῦ , ἀπέλασαν τό ἅγριο πνεῦμα, μᾶς ἔχουν κληροδοτήσει , πνευματικούς θησαυρούς καί διαμάντια, καί τά μέσα, ἐφαλτήρια , νά ἀποκολλήσωμε ἀπό τα ἐμπαθῆ κοσμικά, καί καθε τί πού μάς ἀπομακρύνη ἀπό τήν πνευματικήν διαύγειαν καί καθαρότητα, καί ἐμποδίζει τήν προσπάθεια μεταβασεως μας ἀπό τό κατ ᾿ εἰκόνα
, στό , καθ ᾿ ὁμοίωσιν.
Μᾶς ἔχουν ἀφήσει τόν ἐωτερικό τους πνευματικό πλοῦτο, καί ἐμεῖς εἰσαγώμεθα , εἰς τά ...πνευματικά τους δικαιώματα καί ...πνευματική των ἱστοσελίδα, μέ τήν γλῶσσαν τῆς τεχνολογίας, καί γευόμεθα τούς καρπούς τῶν ἀγώνων των , οἱ πνευματικῶς ἀσθενεῖς καί ἀποβιτανωμέναι ψυχές μας , τρέφονται, δυναμώνουν καί πλουτίζεται ἡ δική μας πτωχεία , μέ τήν τῶν ἁγίων μας πλουσίαν πνευματικήν παρακαταθήκην , καί πνευματικόν πλοῦτον .
...Ἀνοίξω τό στόμα μου , καί πληρωθήσεται Πνεύματος, καί λόγον ἐρεύξομαι, τῇ Βασιλίδι ΜΗΤΡΙ ...
ἔτσι
λέγει ὁ ὑμνογράφος....
ἐμεῖς ἀνοίγοντας τά στόματα μας, τί γεμίζει ;..
ἀληθείας ;
ἤ , ψεύδους ; ἤ φλυαρίας ; ἤ ἄκαιρα καί ἄκαρπα κτλ ;;;;
Μᾶς ἔχουν ἀφήσει τούς κανόνας, τροπάρια, ὕμνους , εὐχάς κτλ δια τήν πνευματική μας κατάρτησιν , καί κάθαρσι, καί ἕνωσην.....
Ἔχομε τροπάρια , ὕμνους , εὐχάς , ἀπό ὑμνογράφους , καί ἀρκετά ἀπό θείαν ἀποκάλυψιν , δεδομένα ἄνωθεν , καί μᾶς ἀφήνουν μίαν αἴσθησιν ὑπερκοσμίου .
Tο ἀνωτέρω ἀναγραφόενο τροπάριο , καί πολλά ἀγαπημένο καί ἀπό τήν ΠΑΝΑΓΙΑ , καί ψαλλόμενο συνήθως εἰς τήν ἀρτοκλασίαν , δέν εἶναι ἁπλῶς ἕνα τροπάριο ἑνός ὑμνογράφου · εἶναι σύνθεσις τεσσάρων τμημάτων , σέ σημαντικές περιπτώσεις μία αἴσθηση , σύνθεση οὐρανίου καί ἐπιγείου, ὑπερκοσμίου , ὅλα ὅμως κινούμενα ἀπό τό ἅγιον Πνεῦμα , καί μέγάλη δύναμη καί πνευματική
ἰσχύ,
ἑλκύον τήν θείαν χάριν καί Θεομητορικήν εὐλογίαν , καί χάριν , καί καλύπτει πολλάς πνευματικάς ἀνάγκας , καί ...τροφοδοτεῖ τόν πνευματικόν μας ἐξασθενημένον ὁργανισμόν , ἀπομακρύνει κάθε ἐνάντια δύναμη καί ἐπήρεια · πολλοί Ἅγιοι Πατέρες τῆς ἐκκλησίας μας, προτείνουν τήν καθημερινήν προσευχήν , ἀδολεσχίαν , τῶν χαιρετισμῶν τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ , καί τοῦ ἱεροῦ αὐτοῦ τροπαρίου , ἀπαραίτητα διά τήν πνευματικήν μας προκοπήν · ἔλεγαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες ὅτι , προσευχή χωρίς χαιρετισμούς καί , χωρίς τό ...ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ... , εἶναι , σάν τό φαγητό , χωρίς λάδι καί ἁλάτι · θέλοντάς , να τονίσουν καί σηματοδοτίσουν τήν ἀνάγκη τῆς καθημερινῆς προσπαθείας , καί τήν παρεχομένην ἰσχύν καί χάριν , εὐλογίαν εἰς ὅσους τά ἐνεργοῦν .
1 ...ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ,
2 ...χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος μετά Σοῦ ·
3 ...Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξίν , καί εὐλογημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας σου ·
4 ...ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες , τῶν ψυχῶν ἡμῶν ....
1 .τό πρῶτο τμῆμα τοῦ τροπαρίου :...ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ... εἶναι ἡ ἀπόφασις τό ἀπόσταγμα , ὁ ἀγῶνας τῶν θεοφόρων πατέρων τῆς Τρίτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου, γενομένης εἰς Ἔφεσον , τό 431 ἔτος μ.Χ. ἀπό τόν Αὐτοκράτορα Θεοδόσιον , εἰς τόν ναόν , τήν ...Βασιλικήν τῆς
ΜΑΡΙΑΣ , ὅπως ἐλέγετο μέχρι τότε καί ἔκτοτε ὀνάζεται, ..Βασιλική τῆς ΘΕΟΤΟΚΟΥ. ..
Ἡ πρώτη αναφορά τοῦ δογματκοῦ ὄρου ΘΕΟΤΟΚΟΣ.... , παρουσιάζεται στήν ὑμνολογίαν τῆς ἐκκλησίας μας, καί μάλιστα από ἕνα πάπυρον τοῦ ἔτους ἀνάμεσα ἀπό 250-280 μ.Χ.
καί ἀνεφέρει τό πολλά γνωστό καί ἀγαπημένο τροπάριον ὅλων :....
Ὑπό τήν Σήν εὐσπλαγχνίαν καταφεύγομεν ΘΕΟΤΟΚΕ , τάς ἡμῶν ἱκεσίας , μή παρίδῃς ἐν περιστάσει · ἀλλ ᾿ ἐκ κινδύνων , λύτρωσαι ἡμᾶς, μόνη ΑΓΝΗ , μόνη Εὐλογημένη.....
δυστυχῶς ὅμως πολλοί , καί ἀπό τήν ἐκκλησίαν , καί θεολόγοι παρέκλιναν ἀκραίως ἀπό τετοιες ὁμολογίες καί ἐδίδασκον αἱρετικά καί μή ὀρθά περί τῆς σωτηρίας καί θείας οἰκονομίας, καί Παρθενίας τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, κτλ, καί πάντα ἡ ἐκκλησία μας , εἰς ὅποια προβλήματα παρουσιάζονται, δέν ἀπαντᾶ μεμονωμένα , ἄν δέν ὑπάρχει σωφρονισμός, ἀλλά συνοδικῶς, διά τήν πλήρη , ὁμαλή , συν-οδικήν ἀπόφασην , τήν ..ὀρθο-πραξίαν , μαζί μέ τήν ...ὀρθοδοξίαν .
Γενομένης καί ὑπαρχούσης συνγχύσεως καί παρεκλίσεως ἐκ τῶν ὀρθῶν δογμάτων καί κανόνων τῶν ὀριζομένων ἀπό τούς Πατέρας
καί Οἰκουμενικάς Συνόδους τῆς ἐκκλησίας μας, καί ἀφοῦ μέ τήν διδασκαλίαν αύτήν τῶν αἱρετικῶν δοξασιῶν , ὑπῆρχε ἀνωμαλία, καί ἀκαταστασία καί πνευματικοί θανάτοι, ὁ Αὐτοκράτορας Θεοδόσιος, συνεκάλεσε Σύνοδον τό 431 δια τήν ἐπίλυσιν διαφόρων ἐκκλησιαστικῶν προβλημάτων , καί τοῦ θέματος αὐτοῦ , καί ληξάσης τῆς Συνόδου , με τούς κανόνας, ἐδόθη ἡ γαλήνη , εἰρήνη στήν ἐκλησία καί πλήρωμα της , καί μᾶς παρέδωσαν , μᾶς κληροδότησαν τό άπόσταγμα τῆς ἁγιότητος των , τῆς ἁγιότητος τοῦ βίου των , καί τήν ὀρθήν τοποθετησην μας σέ θέματα ἀφορῶντα τήν σωτηρίαν μας, τήν θείαν οἰκονομίαν, καί διά τό ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ, καί μᾶς ἔδωσαν τό πολύτιμον : ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΠΑΡΘΕΝΟΣ, τό ὁποῖο δέν εἶναι ἁπλά ἕνα ἐπίθετο προσαρμοζόμενο ἐξυμνῶν τήν ἁγιότητα τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ μας , ἀλλά , ἑρμηνεύει μέ τόν καλύτερο τρόπον , τό μυστήριον τῆς θείας οἰκονομίας, τό ὁποῖον σαφῶς εἶχε συνοψίσει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης Δαμασκηνός ,ὁ μεγάλος μας Θεολόγος καί Ὑπέρμαχος , εἰς μίαν του φράσην περί τῆς ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , δογματικῆς διδασκαλίας , διότι τονίζει, τόγεγονός τῆς θείας σαρκώσεως.
Ἔχωμεν λοιπόν τό πρῶτο τμῆμα τοῦ τροπαρίου ...ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ... τίτλον τόν ὁποῖον ἀπέδωσαν οἱ θεοφόροι πατέρες τῆς Γ.
Οἰκουμενικῆς Συνόδου, τό 431.
2....Χαῖρε Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί .....
τό δεύτερο αὐτό τμῆμα τοῦ Παρθενικοῦ τροπαρίου , εἶναι τά λόγια τοῦ Ἀρχαγγέλου Γαβριήλ, κατά τόν Εὐαγγελισμόν , ἐν τῇ σκηνῇ τοῦ Ἰωσήφ ....(ἐκ τοῦ κατά Λουκᾶν ἱερόν Εὐαγγέλιον . Α΄κεφ. στίχ.28 .. ἀπεστάλη ὁ Ἄγγελος Γαβριήλ , εἰς πόλιν τῆς Γαλιλαίας , ἧ ὄνομα Ναζαρέτ , πρός παρθένον , μνηστευομένην ἀνδρί , ὧ ὄνομα Ἰωσήφ , καί τό ὄνομα τῆς Παρθένου ΜΑΡΙΑΜ , καί προσελθών ὁ ἄγγελος , πρός Αὐτήν εἶπε , χαῖρε , Κεχαριτωμένη , ὁ Κύριος μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί ....)......
....ἀπό αὐτό τό
χωρίον τοῦ ἁγίου Εὐαγγελίου ρανισθείς ὁ ὑμνογράφος , συμπλέκει, καταρτίζει τό μοναδικό στήν ἐκκλησιαστική τάξη τοιοῦτο τροπάριον , ἰσάξιον τῆς ΑΓΝΗΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥ ....
3.....Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου .....
..εἶναι τό τρίτο τμῆμα τοῦ ἱεροῦ τροπαρίου, καί εἶναι τα λόγια τῆς Ἁγίας Ἐλισάβετ , μητρός τοῦ Προδρόμου , ὅταν μετά τόν Εὐαγγελισμόν , ἐπεσκέφθη ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ , τήν συγγενήν της Ἐλισάβετ, καί ὅπως τῆς ἀνήγγειλε ὁ ἄγγελος, ὅτι εἶναι ἔγκυος ἤδη ἕξ μῆνας.......
...Τῷ ἕκτῳ μηνί ,ἀπεστάλη Ἄγγελος ....
τόν ἕκτον μῆνα.....
ποῖον ἕκτον μῆνα;
τόν ἕκτον μῆνα τῆς ἐγκυμοσύνης τῆς Ἐλισάβετ , ...καί ὅπως εἶπε ὁ Ἅγγελος ,...:....καί ἰδού Ἐλισάβετ , ἡ συγγενής Σου , καί αὐτή συνειληφυῖα υἱόν ἐν γήρει αὐτῆς , καί οὗτος ἦν μήν ἕκτος αὐτῇ , τῆ καλουμένῃ στεῖρα ,, ὅτι οὐκ ἀδυνατήσει παρά τῷ θεῶ, οὐδέν ρῆμα.... Λουκ. α΄36-37 ....
καί διατί τόσες λεπτομέριες ;
αὐτό εἶναι ἀπό τήν θείαν χάριν , διότι με αὐτήν τήν μοναδικήν διήγησην τοῦ ἱεροῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκά, προσδιόρισαν ἀσφαλῶς οἱ πατέρες τῆς ἐκκλησίας μας , τήν σύλληψιν τοῦ Προδρόμου, τήν σύλληψιν τῆς;ΠΑΝΑΓΙΑΣ, τό γενέσιον τοῦ Προδρόμου, τήν κατά σάρκα γέννησιν τοῦ Χριστοῦ...κτλ.
ἄρα ὁ Κύριος μας, ἔχει διαφορά ἡλικίας, κατά τό ἀνθρώπινον , ἕξ μῆνας μέ τόν Πρόδρομον, δηλ, μεγαλύτερος ὁ Πρόδρομος 6 μῆνας, ἄρα, ὅταν ἀπεκεφαλίσθη ὁ Πρόδρομος, ἦτο ἡ ἀρχή τοῦ κηρύγματος τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποοῖος ἄρχισε τό τριακοστό ἔτος, ἄρα ὁ πρόδρομος ἦτο , περίπου 30 ἐτῶν κατά τήν ἀποκεφάλησιν του...
Μετά λοιπόν τό εὐαγγελισμόν τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ , ἀμέσως, χωρίς καθυστέρηση , ἀνεχώρησε ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ πρός τό μέρος κατοικίας τῆς Ἐλισάβετ, καί συνάντησε τήν συγγενήν της, καί ἠσπάσθησαν , καί κατά τόν ἀσπασμόν, χαιρετισμόν, ἐσκήρτισε τό βρέφος, ὁ Πρόδρομος , εἰς τήν κοιλία τῆς Ἐλισάβετ, ...ἀνεγνώρισε ὁ στρατιώτης τόν Βασιλέα,
ὁ δοῦλος τόν Δεσπότην ,
ὁ λύχνος , τό φῶς.
ἡ φωνή , τόν Λόγον.....
καί πλησθεῖσα πνεύματος ἁγίου ἡ Ἐλισάβετε , εἶπε αὐτά τά λόγια,
...Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί καί εὐλογημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου.....Λουκ.
α΄42....
τό πρῶτο τμῆμα αὐτοῦ, ἤτοι , τό ...Εύλογημένη Σύ ἐν γυναιξί...εἶναι τό ἴδιο τό ὁποῖο προσφώνησε ὁ Ἄγγελος τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ κατά τόν Εὐαγγελισμόν, ἀπόδειξις τῆς ἀληθείας, καί ὅτι τό αὐτό Ἅγιο πνεῦμα, ἐφώτιζε καί συνήργει ἐν πᾶσι...
...Ἀναστᾶσα ΜΑΡΙΑΜ , ἐπορεύθη εἰς ὀρεινήν μετά σπουδῆς εἰς πόλιν Ἰούδα, καί εἰσῆλθεν εἰς τόν οἶκον Ζαχαρίου , καί ἠσπάσατο τήν Ἐλισάβετ · καί ἐγένετο, ὡς ἤκουσεν ἡ Ἐλισάβετ , τόν ἀσπασμόν τῆς ΜΑΡΙΑΣ, ἐσκίρτησεν τό βρέφος ἐν τῆ κοιλίᾳ αὐτῆς , καί ἀνεφώνησεν φωνῇ μεγάλη καί εἶπεν Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξίν , καί εὐλογημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας σου....καί πόθεν μοι τοῦτο, ἵνα ἔλθη πρός με ἠ Μήτηρ τοῦ Κυρίου μου;;;´.
...Τί δέος!!!!
τί θαῦμα.!!!
τί σκηνές!!!!
μετά ἀπό τή συζήτηση ἐκείνην , ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ μας ἔψαλε, τήν θαυμασίαν ὠδήν της, καί εἶπε τούς στίχους τούς ὁποίους καί ἡμεῖς οἱ ἁμαρτωλοί δανειζόμεθα στά ἄναγνα χείλη μας καί δοξαζομεν ὑμνοῦμεν τήν ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΦΩΤΟς...
α..Μεγαλύνει ἡ ψυχήν μου τόν
Κύριον...
β.Ὅτι ἐπέβλεψεν ἐπί τήν ταπείνωσιν τῆς δούλης αὐτοῦ...
γ.Ὅτι ἐποίησε μοι μεγαλεῖα ὁ δυνατός...
δ. Ἐποίησεν κράτος ἐν βραχίονι αὐτοῦ...
ε. Καθῆλεν δυνάστας ἀπό θρόνων ...
στ . Ἀντελάβετο Ἰσραήλ παιδός αὐτοῦ....
ἔμεινε ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ μας μαζί της τρεῖς μῆνας, βοηθοῦσα δια τήν γέννηση τοῦ Προδρόμου, καί λίγες μέρες πρό τοῦ γεννεσίου του, ἀνεχώρησεν εἰς τόν οἶκον αὐτῆς, οὖσα ἔγκυος τριῶν μηνῶν ...
..ἔμεινε δέ ΜΑΡΙΑΜ , σύν αὐτῇ ὡσεί μῆνας τρεῖς, καί ὑπέστρεψεν εἰς τόν οἶκον αὐτῆς
.... Λουκ.α ΄56...
4...ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες τῶν ψυχῶν ἡμῶν ....
Εἶναι τό τέταρτο τμῆμα τοῦ τροπαρίου τό ὁποῖο ὁλοκληρώνει τόν Θεομητορικόν ὕμνον , ὁμολογία πίστεως καί εὐλογίας καί δοξολογίας πρός τήν ΠΑΝΑΓΙΑ μας.
ὁ συνθέσας , τό τροπάριον αὐτό, ἔθεσε σάν κατακλείδα, τήν σάν ἀποτέλεσμα καί ὁμολογία ὅλων τῶν ἀνθρώπων καί ἔκβασιν τῆς θείας οἰκονομίας καί ἀναγνωρίσεως, τῆς σωτηρίας , ὅλων τῶν ἀνθρώπων τῶν ἀποδεχομένων τήν πίστιν , καί προερουμένων βαδῖσαι τήν ὁδόν τῆς ἀληθείας καί σωτηρίας, ἐν μετανοίᾳ, προσπαθοῦντες στήν μετάβαση ἀπό τό κατ ᾿ εἰκόνα , εἰς τό καθ ᾿ ὁμοίωσιν · ὁμολογία δηλαδή ὅλων τῶν ἀνθρώπων , ὅτι παρέχει σωτηρία εἰς ὄλους ὅσους ἀγωνίζονται, καί ὅτι ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, τεκοῦσα κατά σάρκα τόν Θεόν Λόγον, ΘΕΟΤΟΚΟΣ εἶναι καί ὀνομάζεται , καί ΠΑΡΘΕΝΟΣ, εἶναι καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΣ ... ΠΑΡΘΕΝΟΣ, πρό τόκου, καί ἐν τόκῳ καί μετά τόκον, ὅπως ψάλλομεν καί εἰς ἕνα τροπάριον , εἰς βαρύν ἦχον
.....
....ἡ πρό τόκου ΠΑΡΘΕΝΟΣ, καί ἐν τόκῳ ΠΑΡΘΕΝΟΣ, καί μετά τόκον , πάλιν οὖσα ΠΑΡΘΕΝΟΣ......
.....................
Οὕτως ἔχωμεν τόν ὑπέροχον αὐτόν ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΟΝ
ὕμνον , τροπάριον , καί θαναι καλό νά ἐντρυφῶμεν καί ἀδολεσχῶμεν πολλάκις ἐν αὐτῷ, καί να τό ἔχωμε εἰς τό στόμα, χείλη, σκέψη ,
ὅλην τῆν ἡμέραν , καί θα ἔχωμε πλουσίαν τήν ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗΝ εὐλογίαν .
λένε οἱ Πατέρες τῆς ἐκκλησίας μας, ὅτι , ἀκόμα καί μόνο σεβασμόν καί ἀγαπη να εχει καποιος πρός τήν ΠΑΝΑΓΙΑ , ἀκόμα καί ἔργα ἄν μή ἔχει , σώζεται , ἄν ἔχει σέβας καί ἀγαπη εἰς τήν ΠΑΝΑΓΙΑΝ .
βεβαίως οἱ ἀγαπῶντες καί σεβόμενοι τήν ΘΕΤΟΚΟΝ , εἶναι ἀδύνατον , να μήν ἀγωνίζονται, καί νά μή προσπαθοῦν εἰς τόν πνευματικόν ἀγῶνα, ἐνθυμούμενοι τόν ἀγῶνα τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ μας,
τήν προσευχήν Της,
τήν καθαρότητα Της,
τήν ἀσκησην Της,
παρ ᾿ ὅλον ὅτι εἶναι καθαροτέρα ἡλιακῶν λαμπηδόνων , καί Τιμιωτέρα τῶν Χερουβίμ, καί Ἐνδοξοτέρα τῶν Σεραφίμ καί τα δευτερεῖα τῆς τριἀδος ἡ ἔχουσα, καί εἶναι ἡ μετά θεόν Θεός....
Δεῦτε καί προσπέσωμεν Αὐτῇ , καί ψάλλομεν σύν τοῖς ὑμνωδοῖς ......Χαῖροις , μετά Θεό ἡ Θεός,
τά δευτερεῖα τῆς Τριάδος ἡ ἔχουσα ,
ἀμέσως ἡ δεχομένη , τῶν ἐκ Θεοῦ δωρεῶν ,
τό πλήρωμα ὅλον καί εἰς ἅπαντας ,
Ἀγγέλους ἀνθρώπους τε , τοῦτο διαπορθμεύουσα ·
τοὺ ἐμπυρίνου , οὐρανοῦ τό τεράστιον · τηλεσκόπιον , βουλῶν θείων θαυμάσιον · τέλος τό σκοπιμώτατον , καί ὕστατον ΠΑΝΑΓΝΕ , δημιουργίας ἁπάσης , δι ᾿ ἥν ὁ κόσμος ἐγένετο · καί Σοῦ τῇ γεννήσει , ἡ αἰώνιος τοῦ Κτίστου βουλή πεπλήρωται.
..............................
εἶναι τό μεθόριον , κτιστῆς καί ἀκτίστου φύσεως , μέ ἀπόλυτον ἀναμαρτησίαν · ὁ Εὐαγγελισμός Της ἦτο , ...μία πρόωρος Πεντηκοστή, καί δέν πρόσθεσε κἀθαρσην , διότι ἤδη ἦτο ἀπόλυτος ἀναμάρτητος , ἐν πᾶσι καθαρά, ἀλλα ἀπλά, καί οὐσιωδῶς ἔγινε προσθήκη χάριτος · ὑπῆρχε ἡ ἀπόλυτος ἀναμαρτησία, διότι εἶχε ἀδιάλειπτον καί αἰσθητή κοινωνία μέ τήν θείαν χάριν · οὐδέποτε ἀπώλεσε τήν χάριν , διό καί οὐδέποτε ἁμάρτησε , καί οὕτως ἔγινε ΜΗΤΕΡΑ τοῦ Θεοῦ...
Δυνάμεθα μετά τῶν πατέρων μας , νἀ κραυγάσωμεν τό ἐφύμνιον πρός τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ :...
... χαῖρε , Ἀναμάρτητε ΘΕΟΝΥΜΦΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.....
Ἄς σφραγίσωμεν τό παρόν ψέλλισμα, μεγαλύτερον τῶν δυνάμεων μας, καί τοῦ πόθου μας πρός τήν ΠΑΝΑΓΙΑΝ , δεχομένη τήν προαίρεσην ἡμῶν ὡς δῶρα χηριακά .
ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ,
χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος μετά Σοῦ ·
Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξίν , καί εὐλογημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας σου ·
ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες , τῶν ψυχῶν ἡμῶν ...
,,,Τοῦτον τόν ὕμνον πάντοτε λέγοντες ὑμνήσωμεν τήν ΠΑΝΑΓΙΑΝ ΔΕΣΟΙΝΑΝ ΘΕΟΤΟΚΟΝ ΠΑΡΘΕΝΟΝ, ἐνθυμούμενοι τό λεγόμενο ὑπό τινός, ὅτι ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ ἔζησε 59 χρόνια καί δύναται , ἕκαστος να
λέγει τόσας φοράς τήν ἡμέραν τό ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ.....
..Τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ Ἀχράντου ,
Ὑπερευλογημένης ,
Ἐνδόξου
,
ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ἡμῶν ΘΕΟΤΟΚΟΥ ,
καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ.....
ἧς ταῖς πρεσβείαις πάντες ἠλεηθῶμεν .ἀμήν . γένοιτο.
ΜΡ
☦ ΘΥ
..........................................
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
...........................................
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου