ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021

Προεόρτια καί μεθέορτα Εὐαγγελισμοῦ

     

                                     

                       ΜΡ                    ΘΥ                                                                          

                                     


                           ΕΟΡΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ

                      ΠΡΟΕΡΤΙΑ , ΜΕΘΕΟΡΤΑ 

 

   Τ  ΚΕ ΄ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ , Ο ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΘΕΝΥΜΑΡΙΑΣ .

 

 Ο Εαγγελισμός  τς ΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , Μητρόπολις τς θείας οκονομίας , καί εσοδος ες τήν θεία  χάριν , καί πύλη τς θείς χάριτος ες τό ταλαίπωρον γένος μν.

 

    μόνη ρτή ποία ορτάζεται καί ποδίδεται αθημερόν , καθώς συμπίπτει πάντοτε ες τήν γίαν καί μεγάλην τεσσαρακοστήν , κατά τήν ποίαν , κατά τήν τυπικήν διάταξιν τς κκλησίας μας ,  δέν τελονται πανηγυρικές ορτές, πέραν τς κυρίας μέρας τς ορτς .

 

   Κατά τόν ορτασμόν τς ορτς βλέπομεν διαφορετικές καί   ποικίλες  περιπτώσεις καί τυπικές διατάξεις, ναλόγως τς περιόδου τς σαρακοστς · δηλαδή , διαφορετική εναι τυπική διάταξις ν τύχη τήν καθαράν βδομάδα, διαφορετική τυπική διάταξις , ν τχη τήν Α Κυριακή τν Νηστειν , τήν Β βδομαδα, Γ , Δ , Ε  κτλ.  .

 

   ρισμένα ρχαα τυπικά, καί τυπικά κατά τήν ρχαίαν κριβήν τάξιν  , ρίζουν ες τόν ρθρον μικρά, καί χι μεγάλην δοξολογίαν . Παρουσιάζει τυπική διάταξις μία διομορφία καί δυσκολία κατά τήν τέλεσην τς ορτς , ποία μως προσδίδει μίαν ξεχωριστήν λαμπρότητα καί να μεγαλεο , νάλογον το μυστηρίου .

   ορτάζεται μέ μεγαλοπρέπεια καί λαμπρότητα, καί συνδιαζομένη , μέ τήν  θνική ορτήν προσδίδει κόμα μεγαλυτέρα λαμπρότητα , καί σεβασμό , καί χει γαπηθ πό λους , καί πσαν λικίαν , σε λην τή θνική , λληνκήν πικράτεια καί που υπάρχει λληνικό στοιχεο, καί ρθόδοξο πνεμα .

 

  ς πολαύσωμεν ...Ξενίας ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗΣ καί θανάτου Τραπέζης ,  μέ τήν πλουσίαν ελογίαν τς ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗς πανδαισίας .

 

  Ες τά προεόρτια καί μεθέορτα , κολουθομεν τήν δίαν τάξιν , ς ες τάς προηγουμένας ργασίας, μέ τήν  σύνταξη , συγκέντρωση τν προσομοίων , κατά χον  και τν δοξαστικν , καί λοιπν , ς ν τας προλαβούσαις ορτας .

 

   Ελόγησον ΔΕΣΠΟΙΝΑ .

 

                                              

 

                        χος α΄. Πανεύφημοι Μάρτυρες 

 

   Γαβριήλ μέγιστος νος , θεοειδέστατος , φωταυγής καί οράνιος , φς τό τρισήλιον , καθορν καί βλέπων , σύν τας νω τάξεσιν , τό θεον καί φρικδες μυστήριον , εηγγελίσατο , τ ΠΑΡΘΕΝ φικόμενος , καί πρεσβεύει πέρ τν ψυχν μν .

   Τό μέγα Μυστήριον τό πρίν , τος γγέλοις γνωστον , καί πρό αώνων πόκρυφον , μόνος πεπίστευσαι , Γαβριήλ καί τοτο , τ Μόν τεθάῤῥηκας , ΑΓΝΗ ες Ναζαρέτ φικόμενος · μεθ ᾿ ς κέτευε , δωρηθναι τας ψυχας μν , τήν ερήνην , καί τό μέγα λεος .

 

                           Τόν τάφον σου Σωτήρ .

 

    μέγας Γαβριήλ , ρχηγός τν γγέλων , δεικνύμενος εί , σύν ατος νακράζει , τό θεον μελώδημα , τ Τριάδι γηθόμενος · τοτον παντες , μεγαλοφώνως ν πίστει , νυμνήσωμεν , καί καθαρ διανοί , ασίως δοξάσωμεν .

                        

                                             

 

                                        χος δ ΄. 

 

                              ξ ᾿ ψίστου κληθείς . 

 

   Κατοικτειρήσας ό ποίημα Πλάστης  σπλάγχνοις τος οκείοις τε κατακαμπτόμενος , ΚΟΡΗΣ ν Μήτρ ΘΕΟΠΑΙΔΟΣ , οκσαι σπεύδει , πρός ν μέγας ρχάγγελος , χαρε προσφθεγγόμενος , ΘΕΟΧΑΡΙΤΩΤΕ · νν μετά Σο Θεός μν , μή πτοηθς με , το Βασιλέως τόν ρχιστράτηγον · ερες γάρ χάριν πώλεσεν , Εα τό πρίν Προμήτωρ Σου , καί συλλήψ καί τέξ το Πατρός τόν μοούσιον .

   Ξένος στί σου λόγος καί θέα , ξένα σου τά ήματα , καί τά μηνύματα , ΜΑΡΙΑΜ πρός τόν γγελον · μή μέ πλανήσς ΚΟΡΗ πάρχω γάμου μύητος · λέγεις ς συλλήψομαι , τόν περίληπτον  · καί πς χωρήση Μήτρα Μου , ν τά μεγέθη, τν ορανν χωρσαι ο δύνανται · το Αβραάμ Σέ διδαξάτ πρίν , καλύβη Θεόν χωρήσασα , προτυποσα ΠΑΡΘΕΝΕ , τήν Θεόδεκτον γαστέρα Σου .

   Ες Ναζαρέτ  νν τήν πόλιν πιφθάσας , Πόλιν Σε τήν μψυχον  το Βασιλέως Χριστο , Γαβριήλ κατασπάζεται , βον Σοι · χαρε Ελογημένη ΘΕΟΧΑΡΙΤΩΤΕ · ξεις ν νηδΰι Σου Θεόν σαρκούμενον , καί διά Σο τό νθρώπινον , πρός τό ρχαον , δι ' εσπλάγχνίαν νακαλούμενον · Ελογημένος τς κοιλίας Σου θεος καρπός θάνατος , παρέχων τ κόσμ ,διά Σο τό μέγα λεος .

   

                                 ψωθείς ν τ Σταυρ .

 

   Τν σωμάτων Λειτουργν ς πρωτεύων , τό πρό αώνων ρισθέν φρικτόν ντως , σύ Γαβριήλ πεπίστευσαι  μυστήριον , τόκον τόν πόῤῥητον τς γίας ΠΑΡΘΕΝΟΥ , χαρε προσφωνν ΑΥΤ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ · χρεωστικς σε θεν ο πιστοί , ν εφροσύνη εί μακαρίζομεν .

 

 

                             ς γενναον ν Μάρτυσιν .

 

   Γαβριήλ ρχάγγελος , πί Σέ ΠΑΝΑΜΩΜΗΤΕ , μφανς λεύσεται καί βοήσει Σοι · χαρε κατάρας λυτήριον , πεσόντων νόρθωσις , χαρε Μόνη κλεκτή , τ Θε χρηματίσασα · χαρε μψυχε , το λίου Νεφέλη ποδέχου , τόν σώματον ν Μήτρ ,τ Σ οκσαι θελήσαντα .

   Κεκρυμμένον μυστήριον , καί γγέλοις γνώριστον , Γαβριήλ πιστεύεται ρχάγγελος , καί πί Σέ νν λεύσεται , τήν Μόνην κήρατον , καί καλήν περισστεράν , καί το γένους νάκλησιν , καί βοήσει Σοι , ΠΑΝΑΓΙΑ τό χαρε · τοιμάζου , διά λόγου Θεόν Λόγον , Σου τας λαγόσιν εσδέξασθαι .

   Φωτοφόρον Παλάτιον , τοιμάσθη Σοι ΔΕΣΠΟΙΝΑ , νηδύς  φθορος  τς Θεόπαιδος · δερο πρός τοτο κατάβηθι , οκτείρας τό πλάσμα σου , φθονερς πολεμηθέν , καί δουλεί κρατούμενον , το λάστορος , καί τό κάλλος τό πρην πολέσαν , καί τήν σήν σωτηριώδη , προσαναμένον κατάβασιν .

 

                                             

 

            χος πλ.δ ΄.. το παραδόξου θαύματος .

 

   ρχων τν νω δυνμεων , Γαβριήλ καταπτάς , τήν ΠΑΡΘΕΝΟΝ  σπάζεται · χαρε λέγων  χημα , καθαρόν τς Θεότητος · Σέ ξ ᾿ αἰῶνος Θεός γάπησεν , ες κατοικίαν τε ρετίσατο · δολος Δεσπότου Σου , παρουσίαν πάρειμι ναβον · τέξ ον τόν Κύριον , φθορος μένουσα .

   Πνεμα Θεο τό Πανάγιον ξει ΑΓΝΗ πί Σέ ,  ΘΕΟΧΑΡΙΤΩΤΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ , καί πισκκιάσει Σοι , το ψίστου δύναμις , καί τέξ παδα διατηροντά Σου , τήν Παρθενίαν παρασάλευτον · οτος Υός στιν ,γενεαλόγητος · οτος φθείς , σώσει τόν λαόν ατο , καθώς ηδόκησεν .

   Τί σου τό εδος τό πύρινον , τ Γαβριήλ ΣΕΜΝΗ , μετ ᾿ κπλήξεως φησεν · τί σου τό ξίωμα , καί τν λόγων δύναμις ; παιδοποιΐαν προσεπαγγέλ Μοι , γώ δέ περαν νδρός ο κέκτημαι · πιθι πόῤῥωθεν , μή πλανήσς νθρωπε , ς περ τό πρίν , Εαν τήν προμήτορα , φις δόλιος .  

 

                                              

 

        Προεόρτιος κανών , χος δ΄ποίημα Θεοφάνους .

 

                          δή α΄ χος δ ΄ .  Ερμός .

 

   Θαλάσσης , τό ρυθραον πέλαγος , βρόχοις χνεσιν , ο παλαιός πεζεύσας σραήλ , σταυροτύποις Μωσέως χερσίν , το μαλήκ τήν δύναμιν , ν τ ρήμ τροπώσατο .

 

                                          Τροπάρια

 

    κόσμος , περιχαρς  εφράνθητι , σπερ ασθόμενος , τήν το Κυρίου κάθοδον εν Σοί , διά σπλάγχνα ελέους γάρ , ξ ᾿ ορανο κατέρχεται , γαστρί ΠΑΡΘΕΝΟΥ σωματούμενος .

  δού Σοι τ Βασιλίδι στέλλεται , θεος ρχάγγελος το Βασιλέως  πάντων και Θεο , προμηνσαι τήν λευσιν , καί προσφωνήσει Χαρε Σοι , π ᾿ νακλήσει το προπάτορος .

  Στάμνος ,  φωταυγής καί πάγχρυσος , διευτρεπίσθητι , πρός ποδοχήν το μάννα τς ζως , πί Σέ γάρ λεύσεται , διά φωνς γγέλου Σοι , περφυς εσοικιζόμενος .

   Λαγόσι , Σο τς ΑΓΝΗΣ οκίζεσθαι , μέλλει ο Κύριος , κατοικν εί τούς ορανούς · ορανσαι γάρ ρχεται , τν γηγενν τό φύραμα , τοτο σοφς πενδυσάμενος . 

   ΓΝΗΝ Σε ΠΑΝΑΜΩΜΟΝ , Γαβριήλ ς ώρακεν τό χαρε Σοι ΔΕΣΠΟΙΝΑ , λαμπρς βόησεν , πειρόγαμε βροτν σωτηρία , γγέλων τό καύχημα , καί σεμνολόγημα .

 

                                             

 

                                 δή γ ΄  ερμός .

 

   Οκ ν σοφί , καί δυνάμει καί πλούτ καυχώμεθα , λλ ᾿ ν σοί τ το Πατρός νυποστάτ Σοφί Θεο · ο γάρ στιν γιος , πλήν σου φιλάνθρωπε .

 

                                     Τροπάρια .

 

   Γ τάς κάνθας , τν παθν λυπηρς βλαστήσασα , σκίρτα χόρευε · δού γεωργός , θάνατος , κατάρας ξαίρων σε , νν πελεύσεται .

    θεος πόκος ,τοιμάζου ΠΑΡΘΕΝΕ ΜΟΛΥΝΤΕ · πί Σοί γάρ Θεός , ς ετός καταβήσεται , ξηρναι τά εύματα , τς παραβάσεως .

   Τόμος Θεος ετρεπίσθητι · Πατρός τ δακτύλ γάρ , γγραφήσεται ν Σοί , θεος Λόγος σαρκούμενος , τήν ξ ᾿ λογίας μου , λύων παράβασιν .

   Χρυσ Λυχνία , ποδέχου τό πρ τς Θεότητος , ναλάμπον διά Σο , καί φς τ κόσμ δωρούμενον · δι ᾿ ο τν κακν , σκότος λυθήσεται .

   Γνωρίζων τό πάλαι κεκρυμμένον  , Μυστήριον  ΚΟΡΗ Σοι ποτέ Γαβριήλ κραύγαζε · χαρε Θεο Παλάτιον , ν οκήσας παντας , βροτούς θεώσει ς εσπλάγχνος .

 

                                                  

 

      Συναπτή καί κάθισμα , χος γ ΄.   Τήν ραιότητα .

 

   Σήμερον πασα , κτίσις γάλλεται , τι τό χαρε Σοι , φάσκει γγελος · Ελογημένη Σύ ΑΓΝΗ , το Χριστο Μήτηρ χραντε · σήμερον το φεως , μαυροται τό φρύαγμα , ρς γάρ διαλέλυται , δεσμός το προπάτορος · διό Σοι καί μες κβομεν , χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ .

                                       

                                              

 

                                   δή δ΄. ερμός .

 

    παρθέντα σε δοσα κκλησία , πί Σταυρο τόν λιον τς δικαιοσύνης , στη ν τ τάξει ατς , εκότως κραυγάζουσα , · δόξα τ δυνάμει σου , Κύριε .

 

                                     Τροπάρια .

 

   Τό Μυστήριον , τό πάλαι πρό τν αώνων , προορισθέν φανέρωσιν , ρεται λαμβάνειν · γ καί τά οράνια , συμφώνως εφράνθητε , καί χαρμονικς λαλάξατε .

   Τό Παλάτιον τό μέγα το Βασιλέως , τν κον διάνοιξον , τάς θείας εσόδους · δη γάρ λεύσεται Χριστός αλήθεια , καί κατασκηνώσει ν μέσ Σου .

   Τς Προμήτορος , τόν λισθον νορθώσων , Λυτρωτής φθήσεται ,  ν πειρογάμ Μήτρ οκιζόμενος · ατ μελωδήσωμεν · δόξα τ δυνάμει σου Κύριε . 

   ββακούμ Σέ προηγόρευσεν πάλαι ρος ,τας ρετας κατάσκιον , ξ ᾿ ο φανεροσθαι , μέλλει Θεός μν , ΠΑΡΘΕΝΕ ΠΑΝΑΜΩΜΕ , Μόνη τν βροτν γκαλλώπισμα .

   λην Σε τ Πνεύματι Γαβριήλ , περιηγνισμένην  ΣΕΜΝΗ ΠΑΝΑΜΩΜΕ , κατανοήσας , κβο Σοι μφανς · χαρε , ρς λύτρωσις , καί τν προπατόρων νάκλησις . 

 

                                          

 

                               δή  ε΄.    ερμός .

 

   Σύ Κύριέ μου , φς ες τόν κόσμον λήλυθας , φς γον πιστρέφον , κ ζοφώδους γνοίας , τούς πίστει νυμνοντας σε .

 

                                    Τροπάρια .

 

    σπιλε μνάς !!! μνός το Θεο μν , τήν Μήτραν Σου πεισδναι , κατεπείγεται αρων , μν τά μαρτήματα .

   άβδος μυστική , μετ ᾿ λίγον νθήσειεν , ς γέγραπται  θεον νθος , εσσαί κ τς ίζης , μν μφανιζόμενον .

   γγέλου τ φων , πιανθεσα ς μπελος , πρός βλάστησιν  τοιμάζου , το πεπείρου ΠΑΡΘΕΝΕ , καί κηράτου βότρυος .

   Μέγιστε προφητν σαΐα , εφράνθητι · ΠΑΡΘΕΝΟΣ γάρ ν προέφης , ν γαστρί συλλαμβάνει , βουλς μεγάλης γγελον .

   Ναός γιάσματος πάρχουσα ΠΑΝΑΜΩΜΕ , φων Γαβριήλ το ρχαγγέλου · τόν ν γίοις ναπαυόμενον , τέτοκας πανάγιον Θεόν ,πάντας γιάζοντα , , καί δεινν ξαιρούμενον .

 

                                                

 

                              δή στ ΄.    ερμός .

 

  Θύσω σοι , μετά φωνς ανέσεως Κύριε , κκλησία βο σοι , κ δαιμόνων λύθρων κεκαθαρμένη , τ δι ᾿ οκτον κ τς πλευρς σου ρεύσαντι Αματι .

 

                                      Τροπάρια .

 

   Χαρε Σοι , Γαβριήλ  ρχάγγελος φθέγγεται · τήν άρ χαράν ν γαστρί Σου συλλαμβάνειν μέλλεις νερμηνεύτως , ν Εα παραβάσει ΠΑΡΘΕΝΕ πώλεσε .

   Ο φλέξει , μή δειλιάσς  λως , ν Μήτρ Σου ΚΟΡΗ πρ τς Θεότητος  · γάρ βάτος πάλαι Σέ προετύπου , καιομένη , οδαμς φλεγομένη δέ ΠΑΝΑΓΝΕ .

   Τό ρος Δανιήλ προεδεν ν Πνεύματι , χαρε ΠΑΡΘΕΝΕ · κ Σο γάρ , νοητός λίθος ποτμηθήσεται , καί συντρίψει , τν δαιμόνων τά ψυχα ξόανα .

   Ερήνης , Βασιλεύς ν Σοί πελεύσεται , το διά Σο ερηνεσαι , τούς πολεμηθέντας , καί ττηθέντας , ΘΕΟΜΗΤΟΡ πονηρ συμβουλί το φεως .

   ημάτων θείων πήκοος , ΑΓΝΗ το Γαβριήλ χρημάτισας  , καί τόν προάναρχον Λόγον σαρκί πεκύησας , τς λογίας κόσμον , πολυτρούμενον .

 

                                                 

 

                        Συναπτή καί κοντάκιον προεόρτιον , 

 

                             χος δ ΄. πεφάνης σήμερον .

 

   πιλεύσει Πνεύματος το Παναγίου , το Πατρός τόν σύνθρονον καί μοούσιον φων , το Αρχαγγέλου συνέλαβες , ΘΕΟΚΥΗΤΟΡ , δάμ νάκλησις .

 

                                   Συναξάριον 

 

    Τ κδ΄το ατο μηνός Μαρτίου , τά προεόρτια ο Εαγγελισμο τς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ μν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ. 

 

                             δή ζ΄.    ερμός .

 

    διασώσας ν πυρί , τούς βραμιαίους σου Παδας , καί τούς Χαλδαίους νελών , ος δίκως δικαίους νήδρευσαν · περύμνητε Κύριε , Θεός τν Πατέρων ελογητός ε .

 

                                    Τροπάρια 

 

    Κιβωτός λογική , ν ληθής Νομοθέτης , γαπηκώς  τήν πί Σοί , κατασκήνωσιν μέλλει ποιήσασθαι , θυμηδίας μπλήσθητι · διά Σο γάρ τούς φθαρέντας νακαινίσει .

   Προφητικός θεος χορός , σπερ παισθόμενος ΚΟΡΗ , τήν πί Σοί το Λυτρωτο ερηναίαν πέλευσιν κράζει Σοι · χαρε πάντων λύτρωσις · χαρε μόνη τν νθρώπων σωτηρία .

   Μή δειλιάσς τήν φωνήν , μή καταπλαγς τόν λαλοντα · Θεο διάκονος στί ·φανερσαι Σοι κει Μυστήριον , τό γγέλοις πόῤῥητον , ΑΠΕΙΡΟΓΑΜΕ ΜΑΡΙΑ Ελογημένη . 

   ρς τήν κτίσιν τ χθρ , πσαν δουλωθεσαν ΠΑΡΘΕΝΕ · κατελεσαι δέ ατήν διά σπλάγχνα λέους βουλόμενον , διά Σο τόν φιλάγαθον · μή ον λόγοις το γγέλου προσαπιστήσς .

   πεστάλη Γαβριήλ ρχιστράτηγος , χαράν μηνύων Σοι ΠΑΡΘΕΝΟΜΗΤΟΡ ΑΓΝΗ · δι ᾿ ς λύπη πέπαυται , καί ρά ληθς , πεστείρωται , καί ελογία νθησε ,τος πιστος ες τούς αἰῶνας . 

 

                                           

 

                                 δή η ΄.    ερμός .

 

   Χερας κπετάσας Δανιήλ , λεόντων χάσματα ν λάκκ φραξε · πυρός δέ δύναμιν σβεσαν , ρετήν περιζωσάμενοι , ο εσεβείας ρασταί , παδες κραυγάζοντες · ελογετε πάντα τά ργα Κυρίου τόν Κύριον .

 

                                      Τροπάρια 

   

    κούφη Νεφέλη το φωτός , ΠΕΙΡΟΓΑΜΟς , διευτρεπίσθητι · δού λιος νωθεν , πιλάμψει Σοι δυτος , πρός μέ λίγον πί Σοί κατακρυπτόμενος , τ δέ κόσμ , φαίνων καί λύων κακίας τήν ζόφωσιν .

   γγέλων πρτος λειτουργός , προσεπαφίησι φωνήν χαρμόσυνον , καταμηνύων Σοι ΧΡΑΝΤΕ , τόν μεγάλης βουλς γγελον , σαρκωθησόμενον κ Σο , δι ᾿ γαθότητα · βομεν , πάντα τά ργα ελογετε τόν Κύριον .

 ς όδον κοιλάδων καθαρόν , ς κρίνον εοσμον , κατανοήσας Σε , πλαστουργός μν Κύριος , νν ράσθ το κάλλους Σου ΑΓΝΗ , καί σαρκωθναι κ τν Σν , Αμάτων βούλεται , τό δυσδες , πως διώξ , τς πλάνης χρηστότητι .

   Πατρός δεξιόθεν ,οκ εκστάς , ν Σοί τήν οκησιν , μέλλει ποιήσασθαι , περούσιος ΧΡΑΝΤΕ , πως στήσ δεξι ατο , Σέ τήν πλησίον καί καλήν , οα Βασίλισσαν , δεξιάν τε , πσι προτείνει πεσοσι , καί σώσ μς . 

   ς Θρόνον τερπνόν το Βασιλέως , ς πάντων τν ποιημάτων περέχουσαν , ς τόν περούσιον , Μόνη οσιώσασαν , τόν τούς βροτούς θεώσαντα , νώσει κρείττονι , γεννήσεως ἀῤῥήτου καί ξένης , τήν Ελογημένην , μνήσωμεν ΠΑΡΘΕΝΟΝ . 

   Ανομεν ελογομεν ...Χερας κπετάσας Δανιήλ ...

 

                                               

 

          τάξις τς ...Τήν τιμιωτέραν  τν Χερουβίμ ,....

 

                                δή θ ΄  . ερμός 

 

   Εα μέν τό τς παρακος νοσήματι , τήν κατάραν εσκίσατο · Σύ δέ ΠΑΡΘΕΝΕ ΘΕΟΤΟΚΕ , τό τς κυοφορίας βλαστήματι , τ κόσμ τήν ελογίαν ξήνθησας , θεν Σέ πάντες μεγαλύνομεν .

 

                                    Τροπάρια 

 

   Εα μέν τρύγησε καρπόν τόν θάνατον , γεωργοντα τόν λεθρον · Σο δέ ν μέσ κβαστήσει , καρπός θανασίας πρόξενος Χριστός , γλυκασμός μν ΔΕΣΠΟΙΝΑ , διό Σε νυμνομεν .

   Κλίνας ορανούς νν πρός μς κατάβηθι · θρόνος δη τοιμάσθ σοι , Λόγε , Μήτρα τς ΠΑΡΘΕΝΟΥ , ν ς Βασιλεύς ραιότατος , καθίσεις ξαιγεραι το πτώματος , τς δεξις σου τό πλαστούργημα .

   ράσθη το κάλλους Σου Χριστός ΠΑΝΑΜΩΜΕ , καί τήν Μήτραν Σου κατκησεν , πως παθν ξ ᾿ μορφίας τό γένος τν νθρώπων λυτρώσηται , καί κάλλος τό ρχαον δωρήσηται , διό Σε μνοντες δοξάζομεν .

    χώρα σπορος ΑΓΝΗ πόδεξαι , διά λόγου τόν οράνιον , Λόγον ς στον καρποφόρον , βλαστάνοντα κ Σο καί τά σπέρματα , κτρέφοντα τ ρτ τς γνώσεως , διό Σε δοξάζομεν .

   Φέγγος στραπς , το τόκου Σου λαμψεν , καί κατεφαίδρυνε , πσαν τήν φήλιον , καί τόν προστάτην το σκότους λεσε ,ΘΕΟΓΕΝΝΗΤΟΡ ΠΑΝΑΓΝΕ , γγέλων καύχημα , καί νθρώπων , πάντων τό διάσωσμα , τν παύστοις φωνας εφημούντων Σε .

   Εα μέν , τ τς παρακος νοσήματι ...

   ξιον στίν ς ληθς, μακαρίζειν Σε την ΘΕΟΤΟΚΟΝ ..

 

                                                  

 

       Συναπτή καί ξαποστειλάριον . Γυνακες κουτίσθητε .

 

   ς δρα προεόρτια , προσφέρομέν Σοι ΠΑΝΑΓΝΕ , φιλοπτωχείας τόν πλοτον , γνείαν καί σωφροσύνην , μνους εχάς καί δάκρυα ,  νηστείαν καί ταπείνωσιν  , έφ ᾿ ος συμπράττεις ΔΕΣΠΟΙΝΑ , καί παντας ποπτεύεις , εσπλάγχνως ΘΕΟΜΗΤΟΡ . 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Δόξα ...Καί νν .... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

                                             

 

                                           χος β ΄

 

   Εαγγελίζεται Γαβριήλ , τ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝ  σήμερον · χαρε νύμφευτε ΚΟΡΗ  καί ΠΕΙΡΟΓΑΜΕ · μή καταπλαγς τ ξέν μου μορφ , μηδέ δειλιάσεις , ρχάγγελος εμί · φις ξηπάτησεν Εαν ποτέ · νν εαγγελίζομαί Σοι τήν χαράν , καί μενες φθορος , καί τέξ τόν Κύριον ΧΡΑΝΤΕ .

 

                                                

 

                                           χος δ ΄

 

   Γλσσαν ν οκ γνων κουσεν ΘΕΟΤΟΚΟΣ · λάλει γάρ πρός ΑΥΤΗΝ ρχάγελος το Εαγγελισμο τά ήματα θεν πιστς δεξαμένη τόν σπασμόν , συνέλλαβέ σε τόν προαιώνιον Θεόν · διό καί μες γαλλό,ενοι βομεν σοι · ξ ΑΥΤΗΣ σαρκωθείς  τρέπτως Θεός ,ερήνην τ κοσμ δώρησαι , καί τας ψυχας μν τό μέγα λεος . 

 

                                            μοιον .

 

   Τ κτ μηνί ρχιστράτηγος πεστάλη πρός Σέ τήν ΠΑΡΘΕΝΟΝ καί ΑΓΝΗΝ , μηνύσαί Σοι τόν λόγον τς σωτηρία;ς , μα δέ καί καλέσαί Σε Χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ Κύριος μετά Σο · τέξ γάρ Υόν , τόν πρό αώνων κ Πατρός , καί σώσ τόν λαόν ατο ,κ τν πταισμάτων ατν .

 

                                          μοιον .

 

   Τ κτ μηνί , πεστάλη ρχάγγελος πρός ΠΑΡΘΕΝΟΝ ΑΓΝΗΝ · καί χαίρειν ΑΥΤΗΝ προσειπών , εηγγελίσατο ξ ᾿ ΑΥΤΗΣ τόν Λυτρωτήν προελθεν · θεν δεξαμένην τόν σπασμόν , συνέλαβέ σε τόν προαιώνιον Θεόν , τόν φράστως εδοκήσαντα νανθρωπσαι , ες σωτηρίαν τν ψυχν μν . 

 

                                             

 

                                      χος πλ. β ΄

 

   πεστέλη ξ ορανο , Γαβριήλ ρχάγγελος , εαγγελίσασθαι τ ΠΑΡΘΕΝ τήν σύλληψιν · καί λθών ες Ναζαρέτ , λογίσατο ν αυτ , τό θαμα κπληττόμενος · τι πς ν ψίστοις κατάληπτος ν , ν ΠΑΡΘΕΝΟΥ τίκτεται !!! χων θρόνον ορανόν , καί ποπόδιον τήν γν , ν Μήτρ χωρεται γυναικός , τά ξαπτέρυγα καί πολυόμματα , τενίζειν ο δύνανται , λόγ μόν ξ ᾿ ΕΚΕΙΝΗΣ σαρκωθναι ηδόκησεν ·Θεο στίν Λόγος παρών · τί ον σταμαι , καί ο λέγω τ ΚΟΡ , χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ Κύριος μετ΄Σο · χαρε ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαρε , Νύμφη νύμφευτε · χαρε Μήτηρ τςζως · ελογγημένος καρπός τς κοιλίας Σου .

 

                                            

 

                                      χος πλ. δ ΄

 

   Εφραινέσθωσαν ο ορανοί , καί γαλλιάσθω γ · γάρ το Πατρός συναΐδιος , καί συνάναρχος καί σύνθρονος  Υός , οκτον λαβών καί φιλάνθρωπον λεον , αυτόν καθκεν ες κένωσιν , κατ ᾿ εδοκίαν καί βούλησιν Πατρικήν , καί Μήτραν κησεν Παρθενικήν , προαγνισθεσα τ Πνεύματι · το θαύματος · Θεός ν νθρώποις χώρητος ν Μήτρ , χρονος ν χρόν · καί τό παραδοξον τι , καί σύλληψις σπορος , καί κένωσις φραστος , καί τό μυστήριον σον !!! Θεός κενοται , καί σαρκοται , καί πλάττεται ·γγέλου πρός τήν ΑΓΝΗΝ , τήν σύλληψιν λέξαντος , χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ , Κύριος μετά Σο , χων τό μέγα λεος .

 

 

.......................... πολυτίκιον .χος δ΄....................................

 

   Σήμερον τς παγκοσμίου χαρς τά προοίμια , τήν προεόρτιν σαι προτρέπεται · δού γάρ Γαβριήλ παραγίνεται , τ ΠΑΡΘΕΝ κομίζων τό Εαγγέλιον , καί πρός ΕΚΕΙΝΗΝ κβοήσεται · χαρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ , Κύριος μετά Σο .

 

                                              

 

  Μεγάλη ορτή το Εαγγελισμο , αση μέσα ες τήν σαρακοστήν , καί ες τό νθρπινο γένος , 

λαμπρά πανήγυρις, 

ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗ πανδαισία , 

ερήνη , μέσα ες τήν ταραχήν τς ζως · 

λπίδα , καί παλιγγενεσία · 

φάρος , στόν κεανό τν το βίου · 

χείμαστος λιμήν  · 

γαλήνιος ρμος · 

τό γαλήνιον πέλαγος · 

λπίς ποία δέν καταισχύνει · 

λαμπρά πανήγυρις τν ρθοδόξων · 

ορτή τν ορτν · 

τό μηνυμα τς ναγεννήσεως , 

ς στήρ ωθινός , λάμπει , φαίνει  προβάλλει , σηματοδοτε , καί  τησίως προβάλλεται , καί καλε πρός πνευματικήν στίασην καί νάπλασιν , ναγέννησιν · 

μόνη ορτή , μή χουσα μεθόρτα  , λόγω το πενθίμου και κατανυκτικο τς γίας Τεσσαρακοστς , λλά...τυπικς , κκλησιαστικς ...ποδίδεται αθημερόν , τό σπέρας τς δίας, κυριωνύμου μέρας , λλά σάν νά ζομε αώνια ,  τό μήνυμα καί νόημα τς ορτς .

 

 ς ψάλλομεν  μαζί μέ τόν Γαβριήλ τό χαρε , ...τ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ...καί πανηγυρίσωμεν πάντες ο τιμντες γαπντες  , καί μολογοντες τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , καί εθε να χωμε παντες τήν ελογίαν , καί Σκέπην Τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, καί να ελογήση τό εσεβές καί ταλαίπωρο θνος μας, κινδυνεύον τήν π ΚΕΙΝΗΣ διάστασην .

 

ελόγησον ΔΕΣΠΟΙΝΑ .

κ τς εραποστολς ,    ΄βκα ΄ αν. ιδ ΄

ελογετε , ελογημένοι σεσθε .


Ἐπιστροφή στά θεομητορικά


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *