☦
ΜΡ ΘΥ
☦
ΕΟΡΤΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ
ΠΡΟΕὈΡΤΙΑ , ΜΕΘΕΟΡΤΑ
Τῌ ΚΕ ΄ΤΟΥ ΑΥΤΟΥ ΜΗΝΟΣ ΜΑΡΤΙΟΥ , Ο
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ΗΜΩΝ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΘΕΝΥΜΑΡΙΑΣ .
Ο Εὐαγγελισμός τῆς ὙΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ἡμῶν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , ἡ Μητρόπολις τῆς θείας οἰκονομίας , καί ἡ εἴσοδος εἰς τήν θεία χάριν , καί πύλη τῆς θείς χάριτος εἰς τό ταλαίπωρον γένος ἡμῶν.
Ἡ μόνη ἑρτή ἡ ὁποία ἑορτάζεται καί ἀποδίδεται αὐθημερόν , καθώς συμπίπτει πάντοτε εἰς τήν ἁγίαν καί μεγάλην τεσσαρακοστήν , κατά τήν ὁποίαν , κατά τήν τυπικήν διάταξιν τῆς ἐκκλησίας μας , δέν τελοῦνται πανηγυρικές ἑορτές, πέραν τῆς κυρίας ἡμέρας τῆς ἑορτῆς .
Κατά τόν ἑορτασμόν τῆς ἑορτῆς βλέπομεν διαφορετικές καί ποικίλες περιπτώσεις καί τυπικές διατάξεις, ἀναλόγως τῆς περιόδου τῆς σαρακοστῆς · δηλαδή , διαφορετική εἶναι ἡ τυπική διάταξις ἄν τύχη τήν καθαράν ἑβδομάδα, διαφορετική ἡ τυπική διάταξις , ἄν τὐχη τήν Α Κυριακή τῶν Νηστειῶν , ἤ τήν Β ἑβδομαδα, Γ , Δ , Ε κτλ. .
Ὁρισμένα ἀρχαῖα τυπικά, καί τυπικά κατά τήν ἀρχαίαν ἀκριβήν τάξιν , ὁρίζουν εἰς τόν ὄρθρον μικρά, καί ὄχι μεγάλην δοξολογίαν . Παρουσιάζει ἡ τυπική διάταξις μία ἰδιομορφία καί δυσκολία κατά τήν τέλεσην τῆς ἑορτῆς , ἡ ὁποία ὅμως προσδίδει μίαν ξεχωριστήν λαμπρότητα καί ἔνα μεγαλεῖο , ἀνάλογον τοῦ μυστηρίου .
Ἑορτάζεται μέ μεγαλοπρέπεια καί λαμπρότητα, καί συνδιαζομένη
, μέ τήν ἐθνική ἑορτήν προσδίδει ἀκόμα μεγαλυτέρα λαμπρότητα , καί σεβασμό , καί ἔχει ἀγαπηθῆ ἀπό ὄλους , καί πᾶσαν ἡλικίαν , σε ὅλην τή ἐθνική , ἑλληνκήν ἐπικράτεια καί ὄπου υπάρχει Ἑλληνικό στοιχεῖο, καί ὀρθόδοξο πνεῦμα .
Ἄς ἀπολαύσωμεν ...Ξενίας ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗΣ καί ἀθανάτου Τραπέζης , μέ τήν πλουσίαν εὐλογίαν τῆς ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗς πανδαισίας .
Εἰς τά προεόρτια καί μεθέορτα , ἀκολουθοῦμεν τήν ἰδίαν τάξιν , ὡς εἰς τάς προηγουμένας ἐργασίας, μέ τήν σύνταξη , συγκέντρωση τῶν προσομοίων , κατά ἦχον και τῶν δοξαστικῶν , καί λοιπῶν , ὡς ἐν ταῖς προλαβούσαις ἑορταῖς .
Εὐλόγησον ΔΕΣΠΟΙΝΑ .
☦
ἦχος α΄. Πανεύφημοι Μάρτυρες
Γαβριήλ ὁ μέγιστος ὁ νοῦς , ὁ θεοειδέστατος , ὁ φωταυγής καί οὐράνιος , φῶς
τό τρισήλιον , καθορῶν καί βλέπων , σύν ταῖς ἄνω τάξεσιν , τό θεῖον καί φρικῶδες μυστήριον , εὐηγγελίσατο , τῇ ΠΑΡΘΕΝῼ ἀφικόμενος , καί πρεσβεύει ὑπέρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν .
Τό μέγα Μυστήριον τό πρίν , τοῖς Ἀγγέλοις ἄγνωστον , καί πρό αἰώνων ἀπόκρυφον , μόνος πεπίστευσαι , Γαβριήλ καί τοῦτο , τῇ Μόνῃ τεθάῤῥηκας , ΑΓΝΗ εἰς Ναζαρέτ ἀφικόμενος · μεθ ᾿ Ἧς ἱκέτευε , δωρηθῆναι ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν , τήν εἰρήνην , καί τό μέγα ἔλεος .
Τόν τάφον σου Σωτήρ .
Ὁ μέγας Γαβριήλ , ἀρχηγός τῶν Ἀγγέλων , δεικνύμενος ἀεί , σύν αὐτοῖς ἀνακράζει , τό θεῖον μελώδημα , τῇ Τριάδι γηθόμενος · τοῦτον ἅπαντες , μεγαλοφώνως ἐν πίστει , ἀνυμνήσωμεν , καί καθαρᾷ διανοίᾳ , αἰσίως δοξάσωμεν .
☦
ἦχος δ ΄.
Ὁ ἐξ ᾿ Ὑψίστου κληθείς .
Κατοικτειρήσας ό ποίημα ὁ Πλάστης σπλάγχνοις τοῖς οἰκείοις τε κατακαμπτόμενος , ΚΟΡΗΣ ἐν Μήτρᾳ ΘΕΟΠΑΙΔΟΣ , οἰκῆσαι σπεύδει , πρός ἥν ὁ μέγας Ἀρχάγγελος , χαῖρε προσφθεγγόμενος , ΘΕΟΧΑΡΙΤΩΤΕ · νῦν μετά Σοῦ ὁ Θεός ἡμῶν , μή πτοηθῇς με , τοῦ Βασιλέως τόν Ἀρχιστράτηγον
· εὗρες γάρ χάριν ἥ ἀπώλεσεν , Εὔα τό πρίν ἡ Προμήτωρ Σου , καί συλλήψῃ καί τέξῃ τοῦ Πατρός τόν ὁμοούσιον .
Ξένος ἐστί σου ὁ λόγος καί ἡ θέα , ξένα σου τά ῥήματα , καί τά μηνύματα , ἡ ΜΑΡΙΑΜ πρός τόν Ἄγγελον · μή μέ πλανήσῃς ΚΟΡΗ ὑπάρχω γάμου ἀμύητος · λέγεις ὡς συλλήψομαι , τόν ἀπερίληπτον · καί πῶς χωρήση ἡ Μήτρα Μου , ὄν τά μεγέθη, τῶν οὐρανῶν χωρῆσαι οὐ δύνανται · τοῦ Αβραάμ Σέ διδαξάτῳ πρίν , καλύβη Θεόν ἡ χωρήσασα , προτυποῦσα ΠΑΡΘΕΝΕ , τήν Θεόδεκτον γαστέρα Σου .
Εἰς Ναζαρέτ νῦν τήν
πόλιν ἐπιφθάσας , Πόλιν Σε τήν ἔμψυχον τοῦ Βασιλέως Χριστοῦ , ὁ Γαβριήλ κατασπάζεται , βοῶν Σοι · χαῖρε Εὐλογημένη ΘΕΟΧΑΡΙΤΩΤΕ · ἕξεις ἐν νηδΰι Σου Θεόν σαρκούμενον , καί διά Σοῦ τό ἀνθρώπινον , πρός τό ἀρχαῖον , δι ' εὐσπλάγχνίαν ἀνακαλούμενον · Εὐλογημένος
τῆς κοιλίας Σου θεῖος καρπός ὁ ἀθάνατος , ὁ παρέχων τῶ κόσμῳ ,διά Σοῦ τό μέγα ἔλεος .
Ὁ ὑψωθείς ἐν τῶ Σταυρῷ .
Τῶν Ἀσωμάτων Λειτουργῶν ὡς πρωτεύων , τό πρό αἰώνων ὀρισθέν φρικτόν ὄντως , σύ Γαβριήλ πεπίστευσαι μυστήριον , τόκον τόν ἀπόῤῥητον τῆς Ἁγίας ΠΑΡΘΕΝΟΥ , χαῖρε προσφωνῶν ΑΥΤῌ ἡ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ · χρεωστικῶς σε ὅθεν οἱ πιστοί , ἐν εὐφροσύνη ἀεί μακαρίζομεν .
Ὡς γενναῖον ἐν Μάρτυσιν .
Γαβριήλ ὁ Ἀρχάγγελος , ἐπί Σέ ΠΑΝΑΜΩΜΗΤΕ , ἐμφανῶς ἐλεύσεται
καί βοήσει Σοι · χαῖρε κατάρας λυτήριον , πεσόντων ἀνόρθωσις , χαῖρε Μόνη ἐκλεκτή , τῷ Θεῷ χρηματίσασα · χαῖρε ἔμψυχε , τοῦ ἡλίου Νεφέλη ὑποδέχου , τόν ἀσώματον ἐν Μήτρᾳ ,τῇ Σῇ οἰκῆσαι θελήσαντα .
Κεκρυμμένον μυστήριον , καί Ἀγγέλοις ἀγνώριστον , Γαβριήλ πιστεύεται ὁ Ἀρχάγγελος , καί ἐπί Σέ νῦν ἐλεύσεται , τήν Μόνην ἀκήρατον , καί καλήν περισστεράν , καί τοῦ γένους ἀνάκλησιν , καί βοήσει Σοι , ΠΑΝΑΓΙΑ τό χαῖρε · ἑτοιμάζου , διά λόγου Θεόν Λόγον , Σου ταῖς λαγόσιν εἰσδέξασθαι .
Φωτοφόρον Παλάτιον , ἡτοιμάσθη Σοι ΔΕΣΠΟΙΝΑ , ἡ νηδύς ἡ ἄφθορος τῆς Θεόπαιδος · δεῦρο πρός τοῦτο κατάβηθι , οἰκτείρας τό πλάσμα σου , φθονερῶς πολεμηθέν , καί δουλείᾳ κρατούμενον , τοῦ ἀλάστορος , καί τό κάλλος τό πρῴην ἀπολέσαν , καί τήν σήν σωτηριώδη , προσαναμένον κατάβασιν
.
☦
ἦχος πλ.δ ΄.. Ὤ τοῦ παραδόξου θαύματος .
Ἄρχων τῶν ἄνω δυνἀμεων , ὁ Γαβριήλ καταπτάς , τήν ΠΑΡΘΕΝΟΝ ἀσπάζεται · χαῖρε λέγων ὄχημα , καθαρόν τῆς Θεότητος · Σέ ἐξ ᾿ αἰῶνος Θεός ἠγάπησεν , εἰς κατοικίαν τε ἠρετίσατο · δοῦλος Δεσπότου Σου , παρουσίαν πάρειμι ἀναβοῶν · τέξῃ οὖν τόν Κύριον , ἄφθορος μένουσα .
Πνεῦμα Θεοῦ τό Πανάγιον ἥξει ΑΓΝΗ ἐπί Σέ , ΘΕΟΧΑΡΙΤΩΤΕ ΔΕΣΠΟΙΝΑ , καί ἐπισκκιάσει Σοι , τοῦ Ὑψίστου ἡ δύναμις , καί τέξῃ παῖδα
διατηροῦντά Σου , τήν Παρθενίαν ἀπαρασάλευτον · οὗτος Υἱός ἐστιν ,ἀγενεαλόγητος · οὗτος ὀφθείς , σώσει τόν λαόν αὐτοῦ , καθώς ηὐδόκησεν .
Τί σου τό εἶδος τό πύρινον , τῷ Γαβριήλ ἡ ΣΕΜΝΗ , μετ ᾿ ἐκπλήξεως ἔφησεν · τί σου τό ἀξίωμα , καί τῶν λόγων ἡ δύναμις ; παιδοποιΐαν προσεπαγγέλῃ Μοι , ἐγώ δέ πεῖραν ἀνδρός οὐ κέκτημαι · ἄπιθι πόῤῥωθεν , μή πλανήσῃς ἄνθρωπε , ὥς περ τό πρίν , Εὔαν τήν προμήτορα , ὄφις ὁ δόλιος .
☦
Προεόρτιος κανών , ἦχος δ΄ποίημα Θεοφάνους .
ᾨδή α΄ ἦχος δ ΄ . ὁ Εἱρμός .
Θαλάσσης , τό ἐρυθραῖον πέλαγος , ἀβρόχοις ἴχνεσιν , ο παλαιός πεζεύσας Ἰσραήλ , σταυροτύποις Μωσέως χερσίν , τοῦ Ἀμαλήκ τήν δύναμιν , ἐν τῇ ἐρήμῳ ἐτροπώσατο .
Τροπάρια
Ὁ κόσμος , περιχαρῶς εὐφράνθητι , ὥσπερ αἰσθόμενος , τήν τοῦ Κυρίου κάθοδον εν Σοί , διά σπλάγχνα ελέους γάρ , ἐξ ᾿ οὐρανοῦ κατέρχεται , γαστρί ΠΑΡΘΕΝΟΥ σωματούμενος .
Ἰδού Σοι τῇ Βασιλίδι στέλλεται , θεῖος Ἀρχάγγελος τοῦ Βασιλέως πάντων και Θεοῦ , προμηνῦσαι τήν ἔλευσιν , καί προσφωνήσει Χαῖρε Σοι , ἐπ ᾿ ἀνακλήσει τοῦ προπάτορος .
Ἡ Στάμνος , ἡ φωταυγής καί πάγχρυσος , διευτρεπίσθητι , πρός ὑποδοχήν τοῦ μάννα τῆς ζωῆς , ἐπί Σέ γάρ ἐλεύσεται , διά φωνῆς Ἀγγέλου Σοι , ὑπερφυῶς εἰσοικιζόμενος .
Λαγόσι , Σοῦ τῆς ΑΓΝΗΣ οἰκίζεσθαι , μέλλει ο Κύριος , ὁ κατοικῶν ἀεί τούς οὐρανούς · οὐρανῶσαι γάρ ἔρχεται , τῶν γηγενῶν τό φύραμα , τοῦτο σοφῶς ἐπενδυσάμενος .
ἉΓΝΗΝ Σε ΠΑΝΑΜΩΜΟΝ , ὁ Γαβριήλ ὡς ἑώρακεν τό χαῖρε Σοι ΔΕΣΠΟΙΝΑ , λαμπρῶς ἐβόησεν , Ἀπειρόγαμε βροτῶν ἡ σωτηρία , Ἀγγέλων τό καύχημα , καί σεμνολόγημα .
☦
ᾨδή γ ΄ ὁ εἱρμός .
Οὐκ ἐν σοφίᾳ , καί δυνάμει καί πλούτῳ καυχώμεθα , ἀλλ ᾿ ἐν σοί τῇ τοῦ Πατρός ἐνυποστάτῳ Σοφίᾳ Θεοῦ · οὐ γάρ ἔστιν Ἅγιος , πλήν σου
φιλάνθρωπε .
Τροπάρια .
Γῆ τάς ἀκάνθας , τῶν παθῶν λυπηρῶς ἡ βλαστήσασα , σκίρτα χόρευε · ἰδού ὁ γεωργός , ὁ ἀθάνατος , κατάρας ἐξαίρων σε , νῦν ἐπελεύσεται .
Ὁ θεῖος πόκος ,ἑτοιμάζου ΠΑΡΘΕΝΕ ἈΜΟΛΥΝΤΕ · ἐπί Σοί γάρ ὁ Θεός , ὡς ὑετός καταβήσεται , ξηρᾶναι τά ῥεύματα , τῆς παραβάσεως .
Τόμος ὁ Θεῖος εὐτρεπίσθητι · Πατρός τῷ δακτύλῳ γάρ , ἐγγραφήσεται ἐν Σοί , ὁ θεῖος Λόγος σαρκούμενος , τήν ἐξ ᾿ ἀλογίας μου , λύων παράβασιν .
Χρυσῆ Λυχνία , ὑποδέχου τό πῦρ τῆς Θεότητος , ἀναλάμπον διά Σοῦ , καί φῶς τῷ κόσμῳ δωρούμενον · δι ᾿ οὗ τῶν κακῶν , σκότος λυθήσεται .
Γνωρίζων τό πάλαι κεκρυμμένον ,
Μυστήριον ΚΟΡΗ Σοι ποτέ ὁ Γαβριήλ ἐκραύγαζε · χαῖρε Θεοῦ Παλάτιον , ἐν ᾧ οἰκήσας ἅπαντας , βροτούς θεώσει ὡς εὐσπλάγχνος
.
☦
Συναπτή καί κάθισμα , ἦχος γ ΄. Τήν ὡραιότητα .
Σήμερον ἅπασα , κτίσις ἀγάλλεται , ὅτι τό χαῖρε Σοι , φάσκει ὁ Ἄγγελος · Εὐλογημένη Σύ ΑΓΝΗ , τοῦ Χριστοῦ Μήτηρ Ἄχραντε · σήμερον τοῦ ὄφεως , ἀμαυροῦται τό φρύαγμα , ἀρᾶς γάρ διαλέλυται , ὁ δεσμός τοῦ προπάτορος · διό Σοι καί ἡμεῖς ἐκβοῶμεν , χαῖρε ἡ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ .
☦
Ὠδή δ΄. ὁ εἱρμός .
Ἐπαρθέντα σε ἰδοῦσα ἡ Ἐκκλησία , ἐπί Σταυροῦ τόν ἥλιον τῆς δικαιοσύνης , ἔστη ἐν τῆ τάξει αὐτῆς , εἰκότως κραυγάζουσα , · δόξα τῆ δυνάμει σου , Κύριε .
Τροπάρια .
Τό Μυστήριον , τό πάλαι πρό τῶν αἰώνων , προορισθέν φανέρωσιν , ἄρεται λαμβάνειν · γῆ καί τά οὐράνια , συμφώνως εὐφράνθητε , καί χαρμονικῶς ἀλαλάξατε .
Τό Παλάτιον τό μέγα τοῦ Βασιλέως , τῶν ἀκοῶν διάνοιξον , τάς θείας εἰσόδους · ἤδη γάρ ἐλεύσεται Χριστός ἡ αλήθεια , καί κατασκηνώσει ἐν μέσῳ Σου .
Τῆς Προμήτορος , τόν ὄλισθον ἀνορθώσων , ὁ Λυτρωτής ὀφθήσεται , ἐν Ἀπειρογάμῳ Μήτρᾳ οἰκιζόμενος · αὐτῷ μελωδήσωμεν · δόξα τῆ δυνάμει σου Κύριε .
Ἀββακούμ Σέ προηγόρευσεν πάλαι Ὄρος ,ταῖς ἀρεταῖς κατάσκιον , ἐξ ᾿ οὗ φανεροῦσθαι , μέλλει ὁ Θεός ἡμῶν , ΠΑΡΘΕΝΕ ΠΑΝΑΜΩΜΕ , Μόνη τῶν βροτῶν ἐγκαλλώπισμα .
Ὅλην Σε τῷ Πνεύματι ὁ Γαβριήλ , περιηγνισμένην ΣΕΜΝΗ ΠΑΝΑΜΩΜΕ , κατανοήσας , ἐκβοᾶ Σοι ἐμφανῶς · χαῖρε , ἀρᾶς ἡ λύτρωσις , καί τῶν προπατόρων ἀνάκλησις .
☦
Ὠδή ε΄. Ὁ εἱρμός .
Σύ Κύριέ μου , φῶς εἰς τόν κόσμον ἐλήλυθας , φῶς ἅγον ἐπιστρέφον , ἐκ ζοφώδους ἀγνοίας , τούς πίστει ἀνυμνοῦντας σε .
Τροπάρια .
Ὦ ἄσπιλε Ἀμνάς !!! ὁ Ἀμνός τοῦ Θεοῦ ἡμῶν , τήν Μήτραν Σου ὑπεισδῦναι , κατεπείγεται αἴρων , ἡμῶν τά ἁμαρτήματα .
Ῥάβδος ἡ μυστική , μετ ᾿ ὁλίγον ἀνθήσειεν , ὡς γέγραπται θεῖον ἄνθος , Ἰεσσαί ἐκ τῆς ῥίζης , ἡμῖν ἐμφανιζόμενον .
Ἀγγέλου τῇ φωνῇ , πιανθεῖσα ὡς ἄμπελος , πρός βλάστησιν
ἑτοιμάζου , τοῦ πεπείρου ΠΑΡΘΕΝΕ , καί ἀκηράτου βότρυος .
Μέγιστε προφητῶν Ἡσαΐα , εὐφράνθητι · ΠΑΡΘΕΝΟΣ γάρ ἥν προέφης , ἐν γαστρί συλλαμβάνει , βουλῆς μεγάλης Ἄγγελον .
Ναός ἁγιάσματος ὑπάρχουσα ΠΑΝΑΜΩΜΕ , φωνῇ Γαβριήλ τοῦ Ἀρχαγγέλου · τόν ἐν Ἁγίοις ἀναπαυόμενον , τέτοκας πανάγιον Θεόν ,πάντας Ἁγιάζοντα , , καί δεινῶν ἐξαιρούμενον .
☦
ᾨδή στ ΄. Ὁ εἱρμός .
Θύσω
σοι , μετά φωνῆς αἰνέσεως Κύριε , ἡ Ἐκκλησία βοᾷ σοι , ἐκ δαιμόνων λύθρων κεκαθαρμένη , τῷ δι ᾿ οἶκτον ἐκ τῆς πλευρᾶς σου ρεύσαντι Αἵματι .
Τροπάρια .
Χαῖρε Σοι , Γαβριήλ ὁ Ἀρχάγγελος φθέγγεται · τήν άρ χαράν ἐν γαστρί Σου συλλαμβάνειν μέλλεις ἀνερμηνεύτως , ἥν ἡ Εὔα παραβάσει ΠΑΡΘΕΝΕ ἀπώλεσε .
Οὐ φλέξει , μή δειλιάσῃς ὅλως , ἐν Μήτρᾳ Σου ΚΟΡΗ πῦρ τῆς Θεότητος · ἡ γάρ βάτος πάλαι Σέ προετύπου , καιομένη , οὐδαμῶς φλεγομένη δέ ΠΑΝΑΓΝΕ .
Τό Ὄρος Δανιήλ ὅ προεῖδεν ἐν Πνεύματι , χαῖρε ΠΑΡΘΕΝΕ · ἐκ Σοῦ γάρ , ὁ νοητός λίθος ἀποτμηθήσεται , καί συντρίψει , τῶν δαιμόνων τά ἄψυχα ξόανα .
Εἰρήνης , ὁ Βασιλεύς ἐν Σοί ἐπελεύσεται , τοῦ διά Σοῦ εἰρηνεῦσαι , τούς πολεμηθέντας , καί ἠττηθέντας , ΘΕΟΜΗΤΟΡ πονηρᾷ συμβουλίᾳ τοῦ ὄφεως .
Ῥημάτων θείων ὑπήκοος , ΑΓΝΗ τοῦ Γαβριήλ ἐχρημάτισας , καί τόν προάναρχον Λόγον σαρκί ἀπεκύησας , τῆς ἀλογίας κόσμον , ἀπολυτρούμενον .
☦
Συναπτή καί κοντάκιον προεόρτιον
,
ἦχος δ ΄. Ἐπεφάνης σήμερον .
Ἐπιλεύσει Πνεύματος τοῦ Παναγίου , τοῦ Πατρός τόν σύνθρονον καί ὁμοούσιον φωνῇ , τοῦ Αρχαγγέλου συνέλαβες , ΘΕΟΚΥΗΤΟΡ , Ἀδάμ ἡ ἀνάκλησις .
Συναξάριον
Τῇ κδ΄τοῦ αὐτοῦ μηνός Μαρτίου , τά προεόρτια οῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ἡμῶν ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ.
Ὠδή ζ΄. Ὁ εἱρμός .
Ὁ διασώσας ἐν πυρί , τούς Ἀβραμιαίους σου Παῖδας , καί τούς Χαλδαίους ἀνελών , οἷς ἀδίκως δικαίους ἐνήδρευσαν · ὑπερύμνητε Κύριε , ὁ Θεός τῶν Πατέρων εὐλογητός εἶ .
Τροπάρια
Ἡ Κιβωτός ἡ λογική , ἥν ὁ ἀληθής Νομοθέτης , ἠγαπηκώς τήν ἐπί Σοί , κατασκήνωσιν μέλλει ποιήσασθαι , θυμηδίας ἐμπλήσθητι · διά Σοῦ γάρ τούς φθαρέντας ἀνακαινίσει .
Προφητικός θεῖος χορός , ὥσπερ ἐπαισθόμενος ΚΟΡΗ , τήν ἐπί Σοί τοῦ Λυτρωτοῦ εἰρηναίαν ἐπέλευσιν κράζει Σοι · χαῖρε πάντων ἡ λύτρωσις · χαῖρε μόνη τῶν ἀνθρώπων σωτηρία .
Μή δειλιάσῃς τήν φωνήν , μή καταπλαγῇς τόν λαλοῦντα · Θεοῦ διάκονος ἐστί ·φανερῶσαι Σοι ἥκει Μυστήριον , τό Ἀγγέλοις ἐπόῤῥητον , ΑΠΕΙΡΟΓΑΜΕ ΜΑΡΙΑ Εὐλογημένη .
Ὁρᾷς τήν κτίσιν τῶ ἐχθρῷ , πᾶσαν δουλωθεῖσαν ΠΑΡΘΕΝΕ · κατελεῆσαι δέ αὐτήν διά σπλάγχνα ἐλέους βουλόμενον , διά Σοῦ τόν φιλάγαθον · μή οὖν λόγοις τοῦ Ἀγγέλου προσαπιστήσῃς .
Ἀπεστάλη Γαβριήλ ὁ Ἀρχιστράτηγος , χαράν μηνύων Σοι ΠΑΡΘΕΝΟΜΗΤΟΡ ΑΓΝΗ · δι ᾿ ἧς λύπη πέπαυται , καί ἡ ἀρά ἀληθῶς , ἀπεστείρωται , καί εὐλογία ἤνθησε ,τοῖς πιστοῖς εἰς τούς αἰῶνας .
☦
Ὠδή η ΄. Ὁ εἱρμός .
Χεῖρας ἐκπετάσας Δανιήλ , λεόντων χάσματα ἐν
λάκκῳ ἔφραξε · πυρός δέ δύναμιν ἔσβεσαν , ἀρετήν περιζωσάμενοι , οἱ εὐσεβείας ἐρασταί , παῖδες κραυγάζοντες · εὐλογεῖτε πάντα τά ἔργα Κυρίου τόν Κύριον .
Τροπάρια
Ἡ κούφη Νεφέλη τοῦ φωτός , ἡ ἈΠΕΙΡΟΓΑΜΟς , διευτρεπίσθητι · ἰδού ὁ ἥλιος ἀνωθεν , ἐπιλάμψει Σοι ὁ ἄδυτος , πρός μέ ὁλίγον ἐπί Σοί κατακρυπτόμενος , τῷ δέ κόσμῳ , φαίνων καί λύων κακίας τήν ζόφωσιν .
Ἀγγέλων ὁ πρῶτος λειτουργός , προσεπαφίησι φωνήν χαρμόσυνον , καταμηνύων Σοι ἌΧΡΑΝΤΕ , τόν μεγάλης βουλῆς Ἄγγελον , σαρκωθησόμενον ἐκ Σοῦ , δι ᾿ ἀγαθότητα · ᾧ βοῶμεν , πάντα τά ἔργα εὐλογεῖτε τόν Κύριον .
Ὡς ῥόδον κοιλάδων καθαρόν , ὡς κρίνον εὔοσμον , κατανοήσας Σε , ὁ πλαστουργός ἡμῶν Κύριος , νῦν ἠράσθῃ τοῦ κάλλους Σου ΑΓΝΗ , καί σαρκωθῆναι ἐκ τῶν Σῶν , Αἱμάτων βούλεται , τό δυσῶδες , ὅπως διώξῃ , τῆς πλάνης χρηστότητι .
Πατρός δεξιόθεν ,οὐκ εκστάς , ἐν Σοί τήν οἴκησιν , μέλλει ποιήσασθαι , ὁ ὑπερούσιος ἌΧΡΑΝΤΕ , ὅπως στήσῃ δεξιᾷ αὐτοῦ , Σέ τήν πλησίον καί καλήν , οἷα Βασίλισσαν , δεξιάν τε , πᾶσι προτείνει πεσοῦσι , καί σώσῃ ἡμᾶς .
Ὡς Θρόνον τερπνόν τοῦ Βασιλέως , ὡς πάντων τῶν ποιημάτων ὑπερέχουσαν , ὡς τόν ὑπερούσιον , Μόνη οὐσιώσασαν , τόν τούς βροτούς θεώσαντα , ἑνώσει κρείττονι , γεννήσεως ἀῤῥήτου
καί ξένης , τήν Εὐλογημένην , ὑμνήσωμεν ΠΑΡΘΕΝΟΝ .
Αἰνοῦμεν εὐλογοῦμεν
...Χεῖρας ἐκπετάσας Δανιήλ ...
☦
Ἡ τάξις τῆς ...Τήν τιμιωτέραν τῶν Χερουβίμ ,....
ᾨδή θ ΄ . Ὁ εἱρμός
Εὔα μέν τό τῆς παρακοῆς νοσήματι , τήν κατάραν εἰσῳκίσατο · Σύ δέ ΠΑΡΘΕΝΕ ΘΕΟΤΟΚΕ , τό τῆς κυοφορίας βλαστήματι , τῷ κόσμῳ τήν εὐλογίαν ἐξήνθησας , ὅθεν Σέ πάντες μεγαλύνομεν .
Τροπάρια
Εὔα μέν ἐτρύγησε καρπόν τόν θάνατον , γεωργοῦντα τόν ὄλεθρον · Σοῦ δέ ἐν μέσῳ ἐκβαστήσει , καρπός ἀθανασίας ὁ πρόξενος Χριστός , ὁ γλυκασμός ἡμῶν ΔΕΣΠΟΙΝΑ , διό Σε ἀνυμνοῦμεν .
Κλίνας οὐρανούς νῦν πρός ἡμᾶς κατάβηθι · θρόνος ἤδη ἡτοιμάσθῃ σοι , Λόγε , ἡ Μήτρα τῆς ΠΑΡΘΕΝΟΥ , ἐν ᾧ ὡς Βασιλεύς ὡραιότατος , καθίσεις ἐξαιγεῖραι τοῦ πτώματος , τῆς δεξιᾶς σου τό πλαστούργημα .
Ἠράσθη τοῦ κάλλους Σου Χριστός ΠΑΝΑΜΩΜΕ , καί τήν Μήτραν Σου κατῴκησεν , ὅπως παθῶν ἐξ ᾿ ἀμορφίας τό γένος τῶν ἀνθρώπων λυτρώσηται , καί κάλλος τό ἀρχαῖον δωρήσηται , διό Σε ὑμνοῦντες δοξάζομεν .
Ἡ χώρα ἡ ἄσπορος ΑΓΝΗ ὑπόδεξαι , διά λόγου τόν οὐράνιον , Λόγον ὡς σῖτον καρποφόρον , βλαστάνοντα ἐκ Σοῦ καί τά σπέρματα , ἐκτρέφοντα τῷ ἄρτῳ τῆς γνώσεως , διό Σε δοξάζομεν .
Φέγγος ἀστραπῆς , τοῦ τόκου Σου ἔλαμψεν , καί κατεφαίδρυνε , πᾶσαν τήν ὑφήλιον , καί τόν προστάτην τοῦ σκότους ὤλεσε ,ΘΕΟΓΕΝΝΗΤΟΡ ΠΑΝΑΓΝΕ , Ἀγγέλων καύχημα , καί ἀνθρώπων , πάντων τό διάσωσμα , τῶν ἀπαύστοις φωναῖς εὐφημούντων Σε .
Εὔα μέν , τῷ τῆς παρακοῆς νοσήματι ...
Ἄξιον ἐστίν ὡς ἀληθῶς, μακαρίζειν Σε την ΘΕΟΤΟΚΟΝ ..
☦
Συναπτή καί Ἐξαποστειλάριον . Γυναῖκες ἀκουτίσθητε .
Ὡς δῶρα προεόρτια , προσφέρομέν Σοι ΠΑΝΑΓΝΕ , φιλοπτωχείας τόν πλοῦτον , ἁγνείαν καί σωφροσύνην , ὕμνους εὐχάς καί δάκρυα , νηστείαν καί ταπείνωσιν , έφ ᾿ οἷς συμπράττεις ΔΕΣΠΟΙΝΑ , καί ἅπαντας ἐποπτεύεις , εὐσπλάγχνως ὦ ΘΕΟΜΗΤΟΡ .
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,Δόξα
...Καί νῦν .... ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
☦
ἦχος β ΄
Εὐαγγελίζεται ὁ Γαβριήλ , τῇ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝῌ σήμερον · χαῖρε Ἀνύμφευτε ΚΟΡΗ καί ἈΠΕΙΡΟΓΑΜΕ · μή καταπλαγῇς τῇ ξένῃ μου μορφῇ , μηδέ δειλιάσεις , Ἀρχάγγελος εἰμί · ὄφις ἐξηπάτησεν Εὔαν ποτέ · νῦν εὐαγγελίζομαί Σοι τήν χαράν , καί μενεῖς ἄφθορος , καί τέξῃ τόν Κύριον ἌΧΡΑΝΤΕ .
☦
ἦχος δ ΄
Γλῶσσαν ἥν οὐκ ἔγνων ἤκουσεν ἡ ΘΕΟΤΟΚΟΣ · ἐλάλει γάρ πρός ΑΥΤΗΝ ὁ Ἀρχάγελος τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τά ῥήματα ` ὅθεν πιστῶς δεξαμένη τόν ἀσπασμόν , συνέλλαβέ σε τόν προαιώνιον Θεόν · διό καί ἡμεῖς ἀγαλλό,ενοι βοῶμεν σοι · ὁ ἐξ ΑΥΤΗΣ σαρκωθείς ἀτρέπτως Θεός ,εἰρήνην τῷ κοσμῳ δώρησαι , καί ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν τό μέγα ἔλεος .
ὅμοιον .
Τῷ ἕκτῳ μηνί ὁ Ἀρχιστράτηγος ἀπεστάλη πρός Σέ τήν ΠΑΡΘΕΝΟΝ καί ΑΓΝΗΝ , μηνύσαί Σοι τόν λόγον τῆς σωτηρία;ς , ἅμα δέ καί καλέσαί Σε Χαῖρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ὁ Κύριος μετά Σοῦ · τέξῃ γάρ Υἱόν , τόν πρό αἰώνων ἐκ Πατρός , καί σώσῃ τόν λαόν αὐτοῦ ,ἐκ τῶν πταισμάτων αὐτῶν .
ὅμοιον .
Τῷ ἕκτῳ μηνί , ἀπεστάλη ὁ Ἀρχάγγελος πρός ΠΑΡΘΕΝΟΝ ΑΓΝΗΝ · καί χαίρειν ΑΥΤΗΝ προσειπών , εὐηγγελίσατο ἐξ ᾿ ΑΥΤΗΣ τόν Λυτρωτήν προελθεῖν · ὅθεν δεξαμένην τόν ἀσπασμόν , συνέλαβέ σε τόν προαιώνιον Θεόν , τόν ἀφράστως εὐδοκήσαντα ἐνανθρωπῆσαι , εἰς σωτηρίαν τῶν ψυχῶν ἡμῶν .
☦
ἦχος πλ. β ΄
Ἀπεστέλη ἐξ οὐρανοῦ , Γαβριήλ ὁ Ἀρχάγγελος , εὐαγγελίσασθαι τῆ ΠΑΡΘΕΝῼ τήν σύλληψιν · καί ἐλθών εἰς Ναζαρέτ , ἐλογίσατο ἐν ἑαυτῷ , τό θαῦμα ἐκπληττόμενος · ὅτι πῶς ὁ ἐν ὑψίστοις ἀκατάληπτος ὤν , ἐν ΠΑΡΘΕΝΟΥ τίκτεται !!! ὁ ἔχων θρόνον οὐρανόν , καί ὑποπόδιον τήν γῆν , ἐν Μήτρᾳ χωρεῖται γυναικός , ᾧ τά ἑξαπτέρυγα καί πολυόμματα , ἀτενίζειν οὐ δύνανται , λόγῳ μόνῳ ἐξ ᾿ ΕΚΕΙΝΗΣ σαρκωθῆναι ηὐδόκησεν ·Θεοῦ ἐστίν Λόγος ὁ παρών · τί οὖν ἴσταμαι , καί οὐ λέγω τῇ ΚΟΡῌ , χαῖρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ὁ Κύριος μετ΄Σοῦ · χαῖρε ΑΓΝΗ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Νύμφη Ἀνύμφευτε · χαῖρε Μήτηρ τῆςζωῆς · εὐλογγημένος ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου .
☦
ἦχος πλ. δ ΄
Εὐφραινέσθωσαν οἱ οὔρανοί , καί ἀγαλλιάσθω ἡ γῆ · ὁ γάρ τοῦ Πατρός συναΐδιος , καί συνάναρχος καί σύνθρονος Υἱός , οἶκτον λαβών καί φιλάνθρωπον ἔλεον , ἑαυτόν καθῆκεν εἰς κένωσιν , κατ ᾿ εὐδοκίαν καί βούλησιν Πατρικήν , καί Μήτραν ᾤκησεν Παρθενικήν , προαγνισθεῖσα τῷ Πνεύματι · Ὤ τοῦ θαύματος · ὁ Θεός ἐν ἀνθρώποις ὁ ἀχώρητος ἐν Μήτρᾳ , ὁ ἄχρονος ἐν χρόνῳ · καί τό παραδοξον ὄτι , καί ἡ σύλληψις ἄσπορος , καί ἡ κένωσις ἄφραστος , καί τό μυστήριον ὅσον !!! ὁ Θεός κενοῦται , καί σαρκοῦται , καί πλάττεται ·Ἀγγέλου πρός τήν ΑΓΝΗΝ , τήν σύλληψιν λέξαντος , χαῖρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ , ὁ Κύριος μετά Σοῦ , ὁ ἔχων τό μέγα ἔλεος .
.......................... Ἀπολυτίκιον .ἦχος δ΄....................................
Σήμερον τῆς παγκοσμίου χαρᾶς τά προοίμια , τήν προεόρτιν ᾆσαι προτρέπεται · ἰδού γάρ Γαβριήλ παραγίνεται , τῇ ΠΑΡΘΕΝῼ κομίζων τό Εὐαγγέλιον , καί πρός ΕΚΕΙΝΗΝ ἐκβοήσεται · χαῖρε ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ , ὁ Κύριος μετά Σοῦ .
☦
Ἡ Μεγάλη ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ , ἡ ὅαση μέσα εἰς τήν σαρακοστήν , καί εἰς τό ἀνθρὠπινο γένος ,
ἡ λαμπρά πανήγυρις,
ἡ ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΗ πανδαισία ,
ἡ εἰρήνη , μέσα εἰς τήν ταραχήν τῆς ζωῆς ·
ἡ ἐλπίδα , καί παλιγγενεσία ·
ὁ φάρος , στόν ὡκεανό τῶν τοῦ βίου ·
ὁ ἀχείμαστος λιμήν ·
ὁ γαλήνιος ὄρμος ·
τό γαλήνιον πέλαγος ·
ἡ ἐλπίς ἡ ὁποία δέν καταισχύνει ·
ἡ λαμπρά πανήγυρις τῶν ὀρθοδόξων ·
ἡ ἑορτή τῶν ἑορτῶν ·
τό μηνυμα τῆς ἀναγεννήσεως ,
ὡς ἀστήρ ἑωθινός , λάμπει , φαίνει προβάλλει , σηματοδοτεῖ , καί ἑτησίως προβάλλεται , καί καλεῖ πρός πνευματικήν ἑστίασην καί ἀνάπλασιν , ἀναγέννησιν ·
ἡ μόνη ἑορτή , μή ἔχουσα μεθόρτα , λόγω τοῦ πενθίμου και κατανυκτικοῦ τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς , ἀλλά...τυπικῶς , ἐκκλησιαστικῶς ...ἀποδίδεται αὐθημερόν , τό ἑσπέρας τῆς ἰδίας, κυριωνύμου ἡμέρας , ἀλλά σάν νά ζοῦμε αἰώνια , τό μήνυμα καί νόημα τῆς ἑορτῆς .
Ἄς ψάλλομεν μαζί μέ τόν Γαβριήλ τό χαῖρε , ...τῇ ΚΕΧΑΡΙΤΩΜΕΝΗ ...καί πανηγυρίσωμεν πάντες οἱ τιμῶντες ἀγαπῶντες , καί ὁμολογοῦντες τήν ΘΕΟΤΟΚΟΝ , καί εἴθε να ἔχωμε ἅπαντες τήν εὐλογίαν , καί Σκέπην Τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, καί να εὐλογήση τό εὐσεβές καί ταλαίπωρο ἔθνος μας, κινδυνεύον τήν ἀπ ἘΚΕΙΝΗΣ διάστασην .
εὐλόγησον ΔΕΣΠΟΙΝΑ .
ἐκ τῆς Ἱεραποστολῆς , ΄βκα ΄ Ἰαν. ιδ ΄
εὐλογεῖτε , εὐλογημένοι ἔσεσθε .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου