ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

Περί σαραντισμοῦ βρέφους ....

 

           ΜΡ                                                        ΘΥ                 

 

 

 

                                         Περί σαραντισμοῦ βρεφῶν

 

 

Σεβαστά καί γαπητά παιδιά, 

νέοι γονες , ..

ελογετε , ελογημένοι νά εστε, 

ΠΑΝΑΓΙΑ πάντα καί παντο μαζί σας .

 

καλή νατροφή , ν παιδεί καί νουθεσία Κυρίου , τν παιδιν σας , καί να γίνονται τίμια μέλη στήν κοινωνία, μέ δανικά, και ρετές, πού τόσο ἔχει νάγκη σημερινή κοινωνία .

 

   πειδή πολλάκις πάρχει γνοια , καί σύγχυσις περί το σαραντισμο τν βρεφν , γράφονται τά παρακάτω δια νά γνωρίζετε , τήν θεση , και τοποθετηση τς κκλησίας μας , ποία εναι ταμειοχος, τς θείας χαριτος . 

 

    κκλησία μας , σάν φιλόστοργη μητέρα φροντίζει νά ξασφαλίζει , ελογία καί ρθή πορεία , σφάλεια στήν ζωήν κάθε μέλους της, κάθε ψυχς, κάθε τόμου. 

 

  Θεός εναι  δημιουργός, καί τό νδρόγυνο , χάριτι καί ελογία Θεο , διά τς ελογίας το μυστηρίου το γάμου , γίνονται , συνδημιουργοί το Θεο , διά τήν συνέχισιν το νθρωπίνου γένους , στήν κοινωνία στην οκογένεια.

 

χει ρίσει τίς εχές το σαραντισμο , προνοντας καί σηματοδοτντας, τήν ελογημένη καί γι σχέση τς μητρός μέ τό βρέφος. 

 

    μητέρα , μετά τήν κύησιν  , χρειάζεται κάποιες μέρες , μέ ερήνη , γαλήνη , διά νά πανέλθη ες τήν φυσιολογικήν κατάστασην , τήν πρό το τοκετο.

 

    Θεός εναι δημιουργός , καί τό νδρόγυνο , διά τς ελογημένης διά το γάμου συζυγίας , γίνεται , συν-δημιουργός το Θεο.

 

  σαραντισμός , εναι μία λειτουργική πράξη τς κκλησίας μας , πό ρχαιοτάτων χρόνων , πως βλέπουμε καί στήν γίαν Γραφήν στήν Παλαιάν Διαθήκην , μέ τόν Μωσαϊκόν Νόμον , λλα καί μέ τόν ...σαραντισμόν το Χριστο , στήν ορτήν τς παπαντς , μέ τόν θεοδόχον Συμεών .

 

  τάξις καί σειρά εναι η ξς :

 

   Τήν πρώτην μέραν τς γεννήσεως , διαβάζονται κάποιες εχές πό τόν ερέα , εχαριστντας τόν Θεόν , τι νθρωπος γεννήθη ν κόσμ, καί διά τίς σπλαγχνικές νοχλήσεις τς μητρός . 

 

   Τήν γδόην μέραν πό τήν γέννησιν , διαβάζεται εχή τς νοματοδοσίας ,  πως χωμε καί στήν περίπτωση τς ορτς τς περιτομς το Χριστο , πού εναι 8 μέρες μετά τήν γέννησην ... καί πως λέγει κολουθία, ... περιετμήθη , καί ησος κλήθη ...

δίδεται δηλαδή τό νομα  ες τό βρέφος, καί κτοτε τό καλομεν μέ τό δοθέν νομα.

 

  Τήν τεσσαρακοστήν μέραν πό τήν γέννησιν , ρχονται πάλιν ες τόν ναόν , ο γοενες το βρέφους, καί κρατοσα μητέρα τό βρέφος, γίνεται σαραντισμός το βρέφους., διά νά εναι ελογημένο τό βρέφος, νά ποδώσωμεν εχάς ς εχαριστίαν , ες τόν δωροδότην Κύριον · καί ατό γίνεται , ς προτύπωσις , τς παπαντς το Κυρίου , ερεύς εναι ες τπον το θεοδόχου Συμενος, καί μητέρα , ες τπον τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, , ποία φερε ν γκάλαις τό θεο Βρέφος, καί  φιέρωσε τόν Υόν καί Θεόν Της, ς θυσίαν επρόσδεκτον ες τόν ναόν , διά το Συμεν .

 

  κολουθοσα κκλησία μας ατό τό ραο παραδειγμα, κίνηση , πράξη τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, ρίζει τήν προσαγωγήν το βρέφους ες τόν ναόν  , πρτον , στε νά είσαγάγη τό βρέφος ες τόν ναόν ,  διά νά γίνει πρώτη εσαγωγή , καί νά μπορέση ργότερα νά βαπτισθ , νά γίνη μέλος τος σώματος το Χριστο , φο μέ τό βάπτισμα, τό εσαγωγικό ατό μυστήριο, εσάγεται κάποιος ες τήν ν Χριστ ζωήν , καί πειτα , μέ τήν κοινωνία, μετοχή, ες τήν θείαν κοινωνίαν , γίνεται τέλειο μέλος τς κκλησίας, το σώματος το Χριστο · 

καί κατά δεύτερον λόγον , νά καθαρισθ καί μητέρα πό παντός μολυσμο σαρκός καί πεύματος, καί πάσης μαρτίας, διά νά μπορέση  νά συμμετάσχη στά χραντα μυστήρια, νά κοινωνήσει .

 

   τσι εσέρχεται πάλιν , ες τήν κανονικήν πνευματικήν , μυστηριακήν ζωήν , ποία εχε μία ναστολή λόγ τς κυήσεως .

Δέν πάρχει ατό πού λένε πολλοί ...μισή εχή ...

σως πό γνοια νά χουν συγχύσει τίς ννοιες τν εχν το σαραντισμο , μέ τήν νοματοδοσίαν , ποία γίνεται, τήν γδόην μέραν .

 

   Πολλάκις πολλές μητέρες ζητον ...τήν μισήν εχήν ...διά νά μπορέσουν νά βγον πό τήν οκίαν των .

 

    Ο εχές ποτελον ελογίαν διά τήν πορείαν τς ζως το βρέφους , καί δέηση πέρ ατο , ελογεται τό  βρέφος , σαραντίζει τό βρέφος, καί χι μητέρα· 

μητέρα , φέρει τό βρέφος στόν ναόν , ζητάει τήν ελογίαν διά τό βρέφος, καί ελογεται καί δια μαζί μέ τό βρέφος .

 

   Ο εχές εναι διά τούς γονες , καί δέν εναι σωστό νά προσάγεται , μόνο μητέρα μέ τό βρέφος, πειδή , πιθανόν , πατέρας νά χει ργασία ...φεραν ες τόν κόσμον , μία νέαν παρξην , ναν νθρωπον , μίαν ψυχήν , καί πως επαμε , εναι συνδημιουργοί το θεο · 

δέν εναι μαρτωλοί , οτε βαρυποιντες , οτε καθαρτοι μέ τήν πράξην των ατήν · τέτοιες ντιλήψεις , εναι βραϊκά κατάλοιπα, καί δέν χουν σχέση μέ τήν ελογίαν , καί τοποθέτηση τς κκλησίας μας,  πού εναι ταμιοχος τς θείας χάριτος, νθυμούμενοι , τι Χριστός, λθε χι νά καταργήσει, λλά , νά τελειοποιήση τόν Μωσαϊκόν νόμον .

 

  μως πειδή πάρχει νάγκη , μετά τήν γέννησιν , νά πανέλθη τό σμα τς μητρός, ες τήν προτέραν ρεμίαν , καί φυσιολογικήν λειτουργίαν , καί πειδή  εχαν προηγηθ σπλαγχνικές νοχλήσεις , κατά τήν διάρκειαν τς γκυμοσύνης, καί γεννήσεως, καί διά νά μένη μητέρα διασπαστα, περίσπαστα μέ τό βρέφος   , τό ποο χει πόλυτον νάγκη τουλάχιστον τίς πρτες βδομάδες τήν μητέραν τόν θηλασμόν , τήν γαπην , τήν μεριμναν , τήν στοργήν ,

κκλησίας μας , πού τά πάντα ρθοτομ καί διδάσκη , θέσπισε ατήν τήν περίοδον τν σαράντα μαρν , ως του γίνει καί  σαραντισμός, νά εναι συνεχς κοντά στό βρέφος , χωρίς νά παιτε τόν κκλησιασμόν ες ατές τίς σαράντα μέρες .

τσι μέ τόν σαραντισμόν , καλεται καί δια, νά ξιωθε , νά εσέλθη στόν ναόν , νά δεχθ τάς εχάς, καί νά συεχίσει τήν κανονικήν της ν Χριστ ζωή καί πορεία, καί νά μπορενά κοινωνάει. 

 

   Μετά τίς εχές, ερεύς , βαστάζων τό βρέφος , πλησιάζει τό τέμπλο , προσκυν μαζί μέ τό βρέφος τίς εκονες πρώτη φορά, κατά τήν τάξην ς συνήθως , καί μπροσθεν τς ραίας Πύλης ναποθέτει τό βρέφος ες τά χέρια τς μητρός , καί μέ ατήν τήν συμβολικήν πράξην , κίνησιν , σάν νά τό παραλαμβάνει πό τόν Χριστόν .

 

  Καί ατό πρέπει νά νθυμνται πάντα ο γονες , τι πρωτίστως εναι παιδί το Θεο , καί μετά δικό τους, καί μαυτήν τήν νθύμησην πολλά προβλήματα , θά προλαμβάνοντο, καί κόμα, καί νατροφή των θά ταν διαφορετική .

 

Μέ τόν σαραντισμόν λοιπόν  :

 

α) δοξάζωμεν τόν θεόν διά τήν θαυμαστήν καί κατανόητον κατά τήν νθρώπινην λογικήν γέννηση  το βρέφους ·

 

β)εγνωμονομεν τόν θεόν , εχαριστομεν , διά τήν διάσωσην καί το βρέφους , καί τς μητρός  , πό τήν ρχήν τς γκυμοσύνης μέχρι τήν γέννησιν ·

 

γ)ατούμεθα τήν κάθαρσιν άπό παντός μολυσμο σαρκός καί πνεύματος, καί τήν τήν ερήνην στήν ψυχήν καί σμα τς μητρός.

 

δ) ασθανόμενοι δύναμοι καί ανύμποροι διά τήν νατροφήν το βρέφους κατά θεό , ζητμε τήν ελογίαν του καί χάριν  διά τήν κατα θεόν νατροφήν. 

 

μπορομε νά τοποθετήσωμε διακριτικά , χωρίς νά πάρξει κίνδυνος να μικρό σταυρόν στό φορεματάκι του , ποφεύγοντες παντελς τά δεισιδαίμονα καί προκαταλήψεις, μέ τήν τοποθέτησην στό φορεματάκι του  ατά πού πολλοί συνηθίζουν, .... ματάκι , πέταλο , δίκτυα , κτλ.

 

ατά δείχνουν δηλώνουν γνοιαν , μάθεια καί λιγοπιστία. 

 

θαναι καλό νά μπιστεύονται ο γονες καί νά συζητνε μέ τόν πνευματικό τους , ταν κάτι τούς προβληματίζει διά τήν νατροφήν το βρέφους, πέραν βεβαίως τν θεμάτων γείας, διά τά ποία θά πρέπει να  συνεργάζονται μέ τόν ατρόν τους.

 

ρα λοιπόν , βλέπουμε, τι φιλοστόργως  κκλησία μας προβάλλει, θέσπισε , τήν παραμονήν τς μητέρας , μέχρι τό σαραντισμόν ες τήν οκείαν , καί δέν πιβάλεται διά λόγους  κκλησιαστικούς , θεολογικούς, λλα καθαρά διά πρακτικούς .

 

Παλαιότερα , εδικά ες τήν παιθρον πρχε νάγκη νά ργάζεται μητέρα , σχεδόν μέσως  μετά τήν γέννησιν , καί πως εναι φυσικό , πρχαν πολλοί κινδύνοι μολυσμν ες τάς μητέρας , καί παράλληλα εστερετο τό βρέφος τόν θηλασμόν , ποος δέν ντικαθίσταται μέ τίποτα , εδικά τούς πρώτους μνες· 

 

τσι δημιουργοντο προβλήματα ες τάς οκογενείας , λλα καί πως χει παρατηρηθ , δέν εναι σωστή σχέση , μητρός καί παιδιο , ταν μεγαλώνει , καί στερεται τήν μητέρα πό τούς πρώτους μνες., καί μαυτό τό σκέπτικό εθεσπίσθη ντολή τς παραμονς ες τόν οκον τς μητρός σαράντα μέρες, καί νά δύναται , μετά τόν σαραντισμόν το βρέφους, νά ρχίζει σιγά σιγά, νά πανέρχεται, χωρίς βεβαίως νά στερεται τό βρέφος τήν μητρικήν φροντίδα καί εις λα περίθαλψιν . 

 

ουτως , θά χει τήν δυνατότητα, νά φροντίζει τό βρέφος, νά θηλάζει, νά πάρει τήν σωστήν βάσιν θεμέλιον στήν πορείαν τς ζως του , καί νά καθορίσει τήν λην του διαπαιδαγώγηση.

 

χει παρατηρηθ καί πιστημονικς , καί κοινωνικς , καί πνευματικς , τι σάκις μία μητέρα, νεργε  κολουθντας τήν σωστήν ατήν γραμμήν , καί θηλάζει σο περισσότερο δύναται τό βρέφος, τό βρέφος μεγαλώνοντας , γίνεται γιέστατο, νθεκτικότερον ες τίς σθένειες, ξυπνότερον , χαριτωμένον , καί χει στεν καί υγι σχέση  μέ τούς γονες, καί δή μέ τήν μητέρα.

 

Φυσικά, ν παρουσιασθ νάγκη διά πίσκεψη ες τόν ατρόν διά ξετάσεις το βρέφους πού παιτονται,

 θά μεταβ προφυλάσσοντας τό βρέφος , ναλόγως τν καιρικν συνθηκν  .

 

εχομαι , καλή νατροφή τν παιδιν σας , ν παιδεί καί νουθεσί Κυρίου , κατα τό Παύλειον.

ελογετε , ελογημένοι νά εστε, 

ΠΑΝΑΓΙΑ μαζί σας . 

π.π.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *