ΝΗΣΤΕΙΑ , ΝΗΣΤΕΙΑΙ, ΚΑΤΑΛΥΣΙΣ .
Νηστεία ...
ἔχει ἡλικία , ὅση καί τό ἀνθρώπινο γένος · ἀπό τήν πλάση τῶν πρωτοπλάστων , μέ τήν ἐντολήν τοῦ Θεοῦ , :...
..... ἀπό παντός τοῦ ἐν τῷ παρδείσῳ φαγῇ , ἀπό δέ τοῦ ξύλου τοῦ γινώσκειν καλόν καί πονηρόν , οὐ μή φάγησθε ἀπ ᾿ αὐτοῦ
.... Γένεσις β ΄16-17
Ἡ νηστεία , πρέπει νά συμπορεύεται, νά συνοδεύεται μέ
τήν μετάνοιαν τήν ἀληθῆ καί εἰλικρινῆ , ἐσωτερική · διότι πολλάκις μπορῆ νά κάνουμε πολλές μετάνοιες , καί νά μήν ἔχωμε μετάνοια .
Ἡ ἐκκλησία μας , χώρισε τήν λῆψιν τῶν τροφῶν εἰς ἕξ βαθμίδας .
α. κατάλυση εἰς πάντα
β. κατάλυση τυροῦ , τυροκομικῶν ·
γ. κατάλυση ἰχθύος ·
δ. κατάλυση ἐλαίους ·
ε. κατάλυση οἴνου ·
στ . ξηροφαγία .
Ὁσάκις ἡ ἐκκλησία μας ὁρίζει π. χ. ...κατάλυση τυροῦ , γίνεται κατάλυσις καί πάντων τῶν κάτω αὐτοῦ ἀναγραφομένων βαθμίδων
, ἤτοι , ἰχθύος , ἐλαίους , οἴνου ..κτλ.
ὁσάκις ὁρίζεται ..π.χ...κατάλυσις οἴνου , ὁλίγου , δέν γίνεται κατάλυσις , τῶν πάνω αὐτοῦ ἀναγραφομένων βαθμίδων , δηλαδή : ἐλαίους , ἰχθύος , τυροῦ..κτλ.
Ξηροφαγία ὁρίζεται ἡ κατάλυση ἄρτου καί λαχανικῶν .
Ἡ Ἐκκλησία μας ἔχει ὁρίσει δ΄ τακτάς περιόδους νηστειῶν :
α. Τῆς ἁγίας καί Μεγ. Τεσσαρακοστῆς , ἀπό τήν Καθαρᾶ Δευτέρα , ἕως τό Μεγάλο Σαββάτο ἑσπέρας .
β. Τῆς τῶν Χριστουγέννων , ἀπό 15
Νοεμβρίου , ἕως 24 Δεκεμ.
γ. Τῆς τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων , ἀπό τήν Δευτέρα μετά τῶν Ἁγίων Πάντων , ἕως 28 Ἰουνίου `
δ. Τῆς τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ, ἀπό 1η , ἕως 14ης Αὐγούστου .
Ἐκτός αὐτῶν ὁρίζει , νηστεία , ἑκάστη : Δευτέρα , Τετάρτη καί Παρασκευή καθ ᾿ ὅλον τό ἔτος , πλήν τοῦ δωδεκαημέρου τῶν Χριστουγέννων , τῆς ἑβδομάδος τοῦ Τελώνου καί Φαρισαίου , τῆς ἑβδομάδος τῆς Τυρινῆς , τῆς Διακαινησίμου Ἑβδομάδος , καί τῆς ἑβδομάδος τοῦ ἁγίου Πνεύματος .
Ὁμοίως ὁρίζει , νηστεία , παραμονῆς τῶν φώτων , τῆς ἑορτῆς τῆς ἀποτομῆς τῆς τιμίας κάρας τοῦ Προδρόμου , καί Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ , ἐκτός ἄν τυγχάνει Σάββατον , ἤ Κυριακή , ὁπότε γίνεται κατάλυση ἐλαίους .
Ἐν ταῖς ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΑΙΣ ΕΟΡΤΑΙΣ
Εἰς τάς ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΑΣ ἑορτάς , ὁρίζεται , κατάλυσις ἰχθύος ὅπερ σημαίνει , ὄτι ἄν τύχει ἡ ἑορτή Δευτέρα , ἤ Τετάρτη , ἤ Παρασκευή , γίνεται κατάλυση ἰχθύος , ὄχι εἰς πάντα ·
ἄν ὅμως τύχη τῶν λοιπῶν ἡμερῶν , γίνεται κατάλυσις εἰς πάντα .
Αἱ ἑορταί :
Νοεμβ.
14 , παραμονή νηστείας ·
Ἰανουαρ. 7 , Σύναξις Προδρόμου ·
Ἰουννίου 24
, Γενέθλιον Προδρόμου ·
Ἰουνίου 29
, Πέτρου καί Παύλου ·
Αὐγούσ. 6 , Μεταμόρφωσις
Τετάρτη Μεσοπεντηκοστῆς ·
Τετάρτ αποδόσεως Πάσχα ,
γίνεται κατάλυσις ἰχθύος .
ΚΑΤΑΛΥΣΙΣ
ΕΛΑΙΟΥΣ .
Εἰς τάς κατωτέρω ἀναγραφομένας ἑορτάς , γίνεται κατάλυσις ἐλαίους :
Σεπτ. : 1, 6 , 9 , 13 , 20 , 23 , 26 .
Ὀκτ. : 6 , 18 , 23 .
Νοεμ : 1 , 8 , 12 , 13 , 16 , 25 , 30 .
Δεκ . : 4 , 5 , 6 , 9 , 12 , 15
.
Ἰαν . : 11 , 17 , 18 , 20 , 25 , 27 , 30 .
Φεβ . : 8 , 23 ·
Μαρ .: 9 , 26 ·
Ἀπρ . : 23 , 25 , 30 `
Μ αΐ . : 8 , 15 , 21 , 25 .
Ἰουν . : 11 , 30 ·
Ιουλ . : 2 , 17 , 22 , 25 , 27
·
Αὐγ . : 25 , 30 .
Εἰς ἑορτάς ὀνομαστικάς τῶν μελῶν τῆς οἰκογενείας ,
εἰς Πανηγύρεις Ναῶν καί Ἱερῶν Μονῶν ,
γίνεται κατάλυσις ἰχθύος ·
τό ὁποῖο σημαίνει , ὅτι ἄν τύχῃ Δευτέρα -Τετάρτη -Παρασκευή , γίνεται κατάλυση ἰχθύος ·
ἄν τύχῃ ἄλλῃ ἡμέρᾳ , γίνεται , κατάλυσις εἰς πάντα ·
ἐκτός ἄν τύχη περίοδος νγστείας .
Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας , ὀρθοτομοῦσα τόν λόγον τῆς Ἀληθείας , καί ἀληθείας , καί ὡς κιβωτός , καί ταμειοῦχος τῆς θείας χάριτος , ὡς φιλόστοργος μήτηρ , μεριμνᾶ περί πάντων ἐν πᾶσι .
Ἐν ἡμέραις ἀργιῶν , προτρέπει καί ἰθύνει , πρός προσευχήν , μελέτην , καί πνευματικήν ἐργασίαν , ἐνασχόλησιν , διά πνευματικόν καταρτισμόν , ὤστε δεχόμενοι τόν φωτισμόν τοῦ Ἁγίου Πνεύματος , καί συμβουλευόμενοι ὑπό τῶν πνευματικῶν μας πατέρων , νά πορευόμεθα ἀκλινῶς καί ἀσφαλῶς τήν ὁδόν τῆς σωτηρίας , ἧς πάντας ἡμᾶς εὑρεῖν εὐχόμεθα , διά πρεσβειῶν τῆς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΧΡΑΝΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ ἘΝΔΟΞΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ἡμῶν ΘΕΟΤΟΚΟΥ και ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ . Ἀμήν .
ἐκ τῆς Ἱεραποστολῆς .
βκ ΄Ἰουν ε ΄ 5-6-2020 .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου