ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

Περί τῶν ...τυπικῶς ἑορταζομένων Ἁγίων εἰς η΄, καί εἰς στ ΄, καί μή ἑορταζομένων .


Περί τν ...τυπικς ορταζομένων γίων ες η΄, καί ες στ ΄, καί μή ορταζομένων .


   Τά πάντα ν τάξει γενέσθ ...
Εχή , καί προτροπή τς κκλησίας μας , διά ά πάρχει ρθο-πραξία , μέ τήν ρθο-δοξία , καί νά εναι μία προτύπωσις , εκόνα , στρατευομένη κκλησία , τς Θριαμβευούσης .
   Τήν θάλασσαν , συνήθως τήν πλέουμε, δέν ξερευνομε τόν βυθόν ·
μως συνήθως πιφάνεια ταράσσεται πό κύματα · βυθός πάντα εναι γαλήνιος, καί κε πάρχουν καί τά μαργαριτάρια . 
   Πολλάκις πιθανόν νά γίνονται σχόλια, νά πάρχουν προβληματισμοί καί πορίες , διά κάποια ζητήματα ες τήν κκλησιαστική ζωή καί τάξη , ες τάς κολουθίας , καί πολλάκις σκοποι σκανδαλισμοί , καί ταραχές , ταν πάρχει γνοια , μή σωστή νημέρωσις · λλειπς νημέρωσις εναιχειρότερη πό τήν γνοια , καί προκαλε περισσότερα προβλήματα καί δυσκολίας .
   Πολλάκις βλέπουμε ες τάς κολουθίας , ες τά μηναα , (τά ποα εναι τά βιβλία τν δώδεκα μηνν μέ τάς κολουθίας τν κινήτων ορτν ) , νά γράφεται πρό τς κολουθίας , διά τήν τέλεσήν της καί τυπική διάταξη :  γιος ορταζόμενος ες η ΄ ... ...γιος ορταζόμενος ες  στ ΄... ...μή ορταζόμενος γιος   ..κτλ.
   σως , εδικά τό τελευταο  : ... μή ορταζόμενος γιος , .... νά προβληματίζει καί σκανδαλίζει , νά κλονίζει νίοτε .
   Καί διά νά μήν ταραζόμεθα , ...πλέοντες πλά ατήν εδιάβατον τν ερν κολουθιν μας θάλασσαν , οποία μς χαρίζει τόν γαλήνιον λιμένα , διά νά μήν ταραζόμεθα, οτε νά κλονιζόμεθα , λλά, νά κάνωμε τήν κατάδυσην , ς ο δτες ,  καί πως λέγει να τροπάριο ες τήν κολουθίαν τν Θεοφανείων :... διά καταδύσεως  ες πρός τόν Θεόν μν νοδος γίνεται ...  
ναφερόμεθα , ες τό θέμα ατό καί ναφέρομε τά παρακάτω διά τήν τάξην , καί τήν ερηνικήν ποκαταστασιν ντός μν , σάκις πάρχουν τέτοιοι προβληματισμοί. 
   Ες τήν κκλησίαν μας , λα γίνονται ν τάξει , μέ κανόνας, ...«...κανονικά  » , ς ρίζει , θεσπίζει , κκλησία , ο Πατέρες τς κκλησίας , ερά μας Παράδοση , κτλ. 
   πασαι α κολουθίαι τν γίων ...τ υ π ι κ ς  , διά τήν τέλεσιν τν κολουθιν  διακρίνονται ες :
   α. κολουθίας μή ορταζομένων γίων ·
   β. κολουθίας ορταζομένων γίων ες Ϛ (ες στ ΄) ·   
   γ. κολουθίας ορταζομένων γίων ες   η ΄
   δ. πανηγυρικς ορταζομένων γίων .
   Τί σημαίνουν ατά  ; 
     Κάθε κολουθία ες τ μηναα , λων τν ναφερομένων καί τιμωμένων μνολογικς γίων , πρέπει νά χει , νά περιέχει :
α. τρία προσόμοια , τροπάρια ες τήν κολουθίαν το σπερινο , β.κανόναν ες τήν κολουθίαν το ρθρου , 
γ. καί μεσώδιον κάθισμα ες τήν γ ΄δήν .  
 Ατή εναι πλουστέρα τυπική διάταξις  μις κολουθίας , νός γίου  ες τήν τάξιν τς κκλησίας .  
   Οτως διά τήν τάξιν ες τήν κκλησιαστικήν κολουθίαν :
1. Μή ορταζόμενος τυπικς , κκλησιαστικς γιοι , θεωρονται , σαι κολουθίαι χουν τά νωτέρω βασικά καί παραίτητα , τοι : 
α. τρία προσόμοια , τροπάρια ες τήν κολουθίαν το σπερινο , κανόναν ες τήν κολουθίαν το ρθρου , καί μεσώδιον κάθισμα ες τήν γ ΄δήν .  
β. μοίως καί σαι άκολουθίαι χουν τά νωτέρω καί κόμα καί κοντάκιον , οκον , ξαποστειλάριον .
γ. μοίως καί σαι κολουθίαι χουν τά νωτέρω , καί να διόμελο δοξαστικό ες τόν σπερινόν ·
δ. κόμα καί σαι κολουθίαι χουν τά νωτέρω , καί δύο διόμελα δοξαστικά ν τ σπεριν .
Ες ατάς τάς περιπτώσεις , λέγομεν τι εναι τυπικς μή ορταζόμενος γιος , καί ψάλλομεν ες τον ρθρον , δέκα τροπαρια κ τς Παρακλητικς καί τέσσερα το γίου .

 2. ορταζόμενοι γιοι ..τυπικς ες στ΄ :
θεωρονται , σαι κολουθίαι χουν παντα τά νωτέρω διαλαμβανόμενα .
α. καί κόμα ν δοξαστικόν , τοι τρία δοξαστικά, δύο ν σπεριν καί να ες τόν ρθρον ·
β. κόμα καί σαι κολουθίαι , χουν τά νωτέρω καί ανους  μετά δοξαστικο ·
γ. κόμα καί σαι χουν τά νωτέρω καί πόστιχα ες σπερινόν .
δ. κόμα καί σαι κολουθίαι  χουν , τά νωτέρω καί πόστιχα ες τόν ρθρον .
ες ατάς τάς περιπτώσεις , χωμεν :
ορταζόμενον γιον τυπικς , ες στ ΄, καί ψάλλεται κολουθία του , μέ  ξ  τροπάρια ες τόν σπερινόν , καί ες τόν ρθρον , ψάλλομεν , κτώ κ τς Παρακλητικς, καί  ξ κ το γίου , το Μηναίου , καθώς ρχαία τάξις ρίζει να ψάλλεται κανόνας , ο κανόνες το ρθρου ες , δέκα τέσσερα . 
   πίσης πολυτίκια , ψάλλομεν ες τόν σπερινόν το γίου , μέ ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ   Δόξα ...καί νν ... μόηχον κ τν ΘΕΟΤΟΚίΩΝ  τς βδομάδος , καί ες τόν ρθρον μοίως  ·
ες δέ τό τέλος το ρθρου , τό πολυτίκιον το γίου , μέ ΘΕΟΤΟΚίΟΝ , μόηχον , κ τν το τέλους το ρθρου , ς πάρχουν ες τό Μεγα ρολόγιον . 

 3. ορταζόμενος γιος τυπικς ες η ΄ :
  θεωρονται , σαι κολουθίαι , χουν τά νωτέρω παντα καί :
α. δύο δοξαστικά διόμελα ες τόν σπερινόν , κάθισμα στιχολογίας ες τόν ρθρον , κοντάκιον , οκον , ξαποστειλάριον · 
β. μοίως καί σαι κ τν κολουθιν χουν , τά νωτέρω , καί λιτήν μέ δοξαστικόν , καί μόνον δοξαστικόν λιτς · 
γ. μοίως καί σαι χουν τά νωτέρω καί κάθισμα πολυελέου , πολυέλεον καί Ευαγγέλιον ες τόν ρθρον · 
δ. μοίως καί σαι χουν τά νωτέρω , καί μικρόν σπερινόν .
ε. μοίως καί σαι  χουν ναγνώματα ες τόν σπερινόν .
ες ατάς τάς περιπτώσεις , χωμεν : 
ορταζόμενον γιον , τυπικς  ες η ΄...κτώ .
καί ψάλλεται ακολουθία , μέ κανόνα τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ , κ το ΘΕΟΤΟΚΑΡΙΟΥ ες τόν ρθρον , ξ τροπάρια τς ΘΕΟΤΟΚΟΥ , καί κτώ το γίου , μέ δοξολογίαν μεγάλην καί πολυτίκιον το ορταζομένου γίου , καί ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ , Δόξα ..καί νν .μόηχον ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ , κ τν πρώτων , κ τν ναστασίμων , π.χ. Το Γαβριήλ φθεγξαμένου Σου ΠΑΡΘΕΝΕ ... .
μοίως τά πολυτίκια , καί ες τόν σπερινόν , καί ες τόν ρθρον ·

4. Πανηγυρικς , τυπικς , ορταζόμενοι γιοι ...
θεωρονται ες τήν τυπικήν διάταξιν , σοι στάθησαν ρόσημο ες τήν διακονίαν των  , ες τήν τάξην των , καί φτα , μίμησις τέρων , καί κατά κόρον , τιμνται μέ γρυπνία, π.χ. :
γιος ωάννης Θεολόγος , 
γιος ωάννης Χρυσόστομος , 
γιος Νικόλαος , καί λοιποί...
γιοι : Γεώργιος , Δημήτριος , κλ.
σιοι :ντώνιος , Εθύμιος , Παΐσιος ...κλ.

 Ες τάς περιπτώσεις  ορταζομένων γίων ες η ΄...κτώ .., καί πανηγυρικς , γίενεται ....κατάλυσις λαίου , δηλαδή , ν τύχει ορτή ν μέρ Δευτέρα {-Τετάρτ -Παρασκευή , κατά τάς ποίας κανονικά εναι νηστεία , τότε , γίνεται κατάλυσις ες τήν τράπεζαν .
   Νά διευκρινίσωμεν , τι χωρισμός , διαχωρισμός ατός τν κολουθιν , εναι μόνο , διά τήν στρατευομένην κκλησίαν , καί τυπικς μόνον · 
ες τήν Θριαμβεύουσαν κκλησίαν ν ορανος τν πρωτοτόκων , μεγάλως καί πλήρως, τετίμηνται κ το Θεο , πανηγυρικς, φο , διά το βίου καί πολιτείας των καί θυσιαστικς των γάπης , δόξασαν τόν Θεόν , καί νταποδίδει... τούς δοξάζοντας με δοξάσω...λέγει Γραφή . 
  Διά πρεσβειν ατν γίων , καίδιά μεσιτείας , τς ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΚΑΙ ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ, εθε νά δοξασθ , καί πό να καστον μν τν μαρτωλν  , τό Πανάγιον νομα το θεο , μήν . γένοιτο . 
κ τς εραποστολς .
βκ ουν. ε ΄   5-6-2020 .


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *