ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Σάββατο 6 Ιουνίου 2020

ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΑΙ


ΜΟΝΑΣΤΙΚΟΙ  ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΑΙ 

  Πολλάκις συναντμε ες τάς εράς κολουθίας διαφόρους  λέξεις ,  πολλάκις λέξεις κλειδιά διά τό νόημα τν τροπαρίων , καί γνοομεν τήν ννοιαν σημασίαν των ·  ες τό παρόν κείμενον , γίνεται  προσέγγισις ατν τν ρων , σων συναντμε πολλάκις ες τάς εράς κολουθίας .π.χ. 
   Συχνά ες τας κολουθίας συναντμε  τάς λέξεις : μοναστάς καί μιγάδας .

   Μονασταί , σαν ο μοναχοί , ο ζντες κατά μόνας μόνοι τ θε λατρεύοντες καί μνολογοντες , ν ρημίαις καί ρεσι · ο σκηταί .

   Μιγάδες , λέγονται ο μονάζοντες ν Μονας , καί ρχοντο ες παφήν  καί κοινωνίαν , μά λλους μοναχούς , τοι μείγνυντο .

   Βοσκοί , λέγονται , σοι μοναχοί , σαν περιπλανώμενοι , μή χοντες μόνιμον κατοικίαν , κελλί , συχαστήριον .

   Κελλιτες , ο ζντες ες κελλιά κτός μονν , συγκροτοντας μικράς μονάς , ξαρτωμένας πό τήν κυρίων Μονήν .

   Ξηροφαγία , θεωρεται , τροφή παξημαδιο , ξηρν καρπν , χυμν , φρούτων , ν μέραις νηστειν .

   Χοσάφι , χυμός  , εναι ζωμός σίτου , καί ξηρν καρπν , καρυν , σύκων σταφιδν .  

   Χυλός , εναι πυκτός χυμός , κ βράσεως σίτου .

   Πισσάτο , εναι τό παρασκεύασμα πό πίσσους  , μπιζέλια , παρασκευαζόμενον , μέ τήν προσθήκην διαφόρων ρωματικν φυτν .

   γιοζούμι , εναι βραστό νερό μέ κρόμμυα , καί Θρύμπη , καί λάχιστον λαιον , νέλαιον , διά τάς νηστησίμους μέρας .

   Θρούμπη , θρύμπη , θρούμπα , εναι καρπός τς λαίας  
ριμος , καί πεσών κ τς λαίας μόνος του , πολλά γινομένος , λεγόμενος καί χαμαιλιά, χαμάδα .

   Συκάβη , εναι τό βράσιμο τν ποξηραμένων σύκων , ντός δατος .

   Κρατήρας ξός , εναι τό βράσιμο πό νάρδα , (ρωματικό φυτό ) , μέ ρχαίαν  νομασία : βαλεντίνη , ς φασκομηλιά, χαμομήλι , σύργουδο
(ρωματικο φυτό ) , μοσχοκάρυον , κανέλλα , καί μανιτάρια .

   καπνις μέ ξος , εναι δέ καπνις , τό ξαγώμενον κ τς κυψέλλης , πρό το καπνισμο τν μελισσν .

   σχάδες εναι τά ξηρά σκα .

   Φοίνικες , εναι ο χουρμάδες .

   Κρασοβούλλιον , εναι , τό μέτρον πρός πόσιν το πιτρεπομένου ονου , ες κατάλυσιν ονου , ( κρασί +βάλλω ) .

   Διακλύομαι , διακλύζομαι , σημαίνει , κπλύνω τό στόμα , διά τινος γρο , γαργάρα . 

   Συμφθάνω , σημαίνει , ρχομαι μετά τν λλων , συγκέντρωσις ες ν μέρος , σύναξις . 

   Κόκκοι φθοί , βρασμέα σπρια ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *