Δός μοι τοῦτον τόν ξένον
Τόν ἥλιον κρύψαντα τάς ἰδίας ἀκτῖνας , καί τό καταπέτασμα τοῦ ναοῦ διαρραγέν ,τῷ τοῦ Σωτῆρος θανάτῳ , ὁ Ἰωσήφ θεασάμενος ,προσῆλθε τῷ Πιλάτῳ , καί καθικετεύει λέγων᾿
δός μοι τοῦτον τόν ξένον , τόν ἐκ βρέφους ὡς ξένον , ξενωθέντα ἐν κόσμῳ ·
δός μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅν ὁμόφυλοι μισοῦτες , θανατοῦσιν ὡς ξένον ·
δός μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅν ξενίζομαι βλέπειν , τοῦ θανάτου τό ξένον ·
δός μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅν Ἑβραῖοι , τῶ φθόνῳ , ἀπεξένωσαν κόσμῳ ·
δός μοι τοῦτον τόν ξένον , ἵνα κρύψω ἐν τάφῳ , ὅς ὡς ξένος οὐκ ἔχει , ποῦ τήν κεφαλήν κλίνῃ ·
δός μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅς οἶδεν ξενίζειν , τούς πτωχούς καί
τούς ξένους ·
δός μοι τοῦτον τόν ξένον , ὅν ἡ Μήτηρ ὁρῶσα νεκρωθέντα , ἐβόα ·
Ὤ!!! Υἱέ καί Θεέ Μου !!! , εἰ καί τά σπλάγχνα τιτρώσκομαι
, καί τήν καρδίαν σπαράττομαι , νεκρόν σε καθορῶσα , ἀλλά τῇ σῇ ἀναστάσει θαροῦσα μεγαλύνω ·
καί τούτοις τοῖς λόγοις δυσωπῶν τόν Πιλάτον , ὁ εὐχήμων λαμβάνει τοῦ Σωτῆρος τό Σῶμα , ὅ καί φόβῳ ἐν σινδόνι ἐνειλήσας καί σμύρνῃ κατέθετο ἐν τάφῳ , τόν παρέοντα πᾶσι , ζωήν αἰώνιον καί τό μέγα ἔλεος .
Τό ὑπέροχο αὐτο
τροπάριο σάν δοξαστικό , ψάλλομεν κατά τήν περιφορά τοῦ ἐπιταφίου , μετά τήν ἀκολουθίαν
καί δοξολογίαν , καί πρό της ἀπολύσεως τῆςς ἀκολουθίας
τοῦ Μεγάλου
Σαββάτου .
Δεν
γνωρίζομεν , ἄν ὅταν ἔγραφε ὁ
συγγράψας αὐτό τό τροπάριο τό διαμάντι καί χρυσό τῆς ὑμνολογίας
μας , ἄν μποροῦσε νά
καταλάβη , νά σκεφθῆ , να φαντασθῆ , πόσες
φορές θα ἐψάλλετο ,
ψάλλεται καί θά ψάλλεται ·
πόσα
μάτια θά δάκρυζαν ·
πόσα δάκρυα θά ἔρρευσαν ·
πόσες
ψυχές θα σκιρτοῦσαν ·
πόσοι θα
ἀγαποῦσαν
περισσότερο τόν Χριστόν ·
πόσοι θα
κατανοοῦσαν τό
θεῖο μεγαλεῖο ·
Ὁ ἅγιοςἸωάννης
Θεολόγος καί Εὐαγγελιστής
λέγει :...
...εἰ; τά ἴδια ἤλθεν , καί οἱ ἴδιοι αὐτόν οὐ παρέλαβον ...( Ιωάν . α΄11 ) ...
Διά τοῦ λόγου
τοῦ Κυρίου
, τόν πᾶν
συνεστήθη , ....
.....πάντα δι ᾿ αὐτοῦ ἐγένετο , καί χωρίς αὐτοῦ
, ἐγένετο οὐδέν ....( Ἰωάν .
α΄3 ). ...
Αὐτός ....εἶπε καί ἐγενήθησαν , ἐνετείλατο καί ἐκτίσθησαν ....(
ψαλμ. ρμη' . 5 ).
Τά σύμπαντα δοῦλα σά ..λέγομεν
εἰς τά
τροπάρια ..
καί ὅμως
.....
ἡ γῆ ἔδειξεν
τήν κακία της · οἱ ἄνθρωποι
δείξαμε τήν μοχθηρία μας ·
ἦλθεν είς
τά ἴδια,
στήν γῆν τήν ὁποίαν ἔπλασε ,ἡ ὁποία ἔδειξεν ἐξ ᾿ ἀρχῆς τί τόν
περιμένει .
Δέν εἶχε ὁ Ἰησοῦς τίποτα
δικό του , μόνο ἀργότερα τόν Σταυρόν · γεννήθηκε
σέ ἕνα
σπήλαιο , ...ὅτι οὐκ ἦν αὐτοῖς τόπος τῷ καταλύματι ...·
Δέν ὑπῆρχε
μέρος νά γεννηθῆ ὁ πλάστης
τοῦ κόσμου
· ὑπῆρχε
μέρος διά τόν Ἠρώδη , Ἠρωδιάδα,
για χορούς γλέντια , τραγούδια, ἀτιμίες,
καί για ληστές, καί διά τόν Ποιητήν ὁρατῶν τε
πάντων καί ἀοράτων , δέν ὑπῆρχε μία
γωνία · ἦταν
ξένος ·
Ἕνα μόνο
τόπον τοῦ ἔδωσαν ὁλοπρόθυμα
οἱ Ἑβραῖοι : τόν
Γολγοθᾶν ὅπου τόν
σταύρωσαν .
Ὁ τόν
φωστῆρα τόν μέγα ποιήσας , τόν ἥλιον ,
καί τούς φωστῆρας , ὁ φωτίζων καί ἁγιάζων πάντα ἄνθρωπον εἰς τόν κόσμον ἐρχόμενον , ...τό φῶς
τό ἀληθινόν ..., εἶδε το φῶς τοῦ κόσμου
, μέσα σέ ἕνα σπήλαιο ·
ἀνεκλίθη
σέ ξένο τόπο , στήν φάτνη τῶν ἀλόγων ·
ἐσπργανώθη
, μέ ξένα σπάργανα ·
ξένο τό
σπηλαιο · ἀλλά καί σαυτό τό ξένο μέρος, δέν ἦτο ἤρεμο καί
γαλήνιο τό περιβάλλον καί οἱ ἡμέρες .
Εκεῖνος ὅμως ἀργότερα
θά μᾶς κάνει
συνδαιτυμόνας ,
...Ξενία Δεσποτικῆς
, καί ἀθανάτου τραπέζης ...
Ξεσπάει ἡ μανία
τοῦ Ἡρώδου · ἐξορίζεται
, ὄχι ἀπλά σέ
μία ξένη χώρα , ἀλλά καί προπάντων ἐχθρική ·
στήν Αἴγυπτον ·
ξένος , ξένοι έκεῖ , σάν πρόσφυγας , ἐπανέρχεται
, καί κατοικοῦν σέ μία ξένη πόλη · τήν Ναζαρέτ ·
Περνάει τήν μικράν παιδική ἡλικίαν
σέ μία ξένη πόλη , καί ἐχθρικό περιβάλλον .
δεν εἶχε μέρος
δικό του , καί ὅταν ἀργότερα
τόν ρωτοῦσαν οἱ μαθηταί
:...Κύριε , ποῦ
μένεις; ...ἀπαντοῦσε
...ἔρχου καί ἴδε ....
και ...ὁ Υἱός τοῦ ἀνθρώπου , οὐκ ἔχει ποῦ τήν κεφαλήν κλῖναι
...
πτωχότερος
καί ἀπό τά
πετεινά τοῦ οὐρανοῦ .
Δέν ἀπέκτησε
τίποτα δικό του, οὔτε νά πληρώσει τόν φόρο στούς
Ρωμαίους εἶχε , καί ἐνήργησε
περί αὐτοῦ ὁ Πέτρος,
τήν παράδοξον ἁλιεία . διέσχιζε τήν λίμνη , μέ τό πλοιάριο
τοῦ Πέτρου
, καί μέ άλλα ξένα · εἰσῆλθε εἰς τά Ἱεροσόλυμα , καθήμενος επί ξένου πώλου · σέ ξένο χῶρο , τό ὑπερῶο , ἐποίησε
τό πάσχα · σἐ ξένο τόπο ἐτάφη .
Οἱ Ἰουδαίοι
μποροῦσαν νά ἔχουν
ιδίους , ἰδιόκτητους τάφους · ἐκεῖνος δέν
εἶχε · σέ
ξένο τάφο ἐτάφη , στόν τοῦ Ἰωσήφ τοῦ ἀπό Ἀριμαθαίας
.
Ἕνας Ἰωσήφ τόν
προστατεύει ὁ Ἰωσήφ ὁ μνήστωρ
τῆς
ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ καί ΑΕΙΠΑΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑς .
Ἄλλος Ἱωσήφ τόν
κηδεύει ὁ ἀπό Ἀριμαθαίας
·
Ἄλλος Ἰωσήφ τόν
προτυπώνει , ο πάγκαλος .
Ὑπῆρξε
πάντα ὁ μεγάλος
ΞΕΝΟΣ ,
ἀλλά ποτέ
ὁ
ΑΠΟΞΕΝΩΜΕΝΟΣ .
Αγκάλιασε
ὅλους
τούς ἀνθρώπους
, ...διῆλθεν εύεργετῶν καί ἰώμενος πᾶσαν νόσον ...·
πρσκαλοῦσε τά
βρέθη καί τά ἀγκάλαζε....
...ἄφετε
τά παιδία έλθεῖν πρός με , καί μή κωλύετε αὐτά
....
ἄρχισε κηρύγματα δωδεκαετής ἐν τῷ ναῶ · συνευρίσκετο μετά τῶν πρεσβυτέρων καί ἀπαντοῦσε στίς ἀπορίες καί ἐρωτήσεις τους .
Συνεπορεύετο ἄγνωστος,
ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ , μέ
τούς πρός Ἐμμαούς πορευομένους ·
Στόν πόνο , στό δάκρυ , στή ἀδικία
συμμετεῖχε καί
συνέπασχε....
......μή κλαῖε ....
.....ἐδάκρυσεν ὁ Ἰησοῦς ...
Ἀνεζήτησε
τούς πλανηθέντας · ἔτρεξε
πίσω από τούς τελώνας ,
συνέφαγε
μαζί τους , συγκατέβη μέ τούς ἀμαρτωλούς ὁ ηλίου
καθαρότερος , δέχεται τόν θρῆνον τῆς
Χαναναίας, τόν στεναγμόν τοῦ τελώνου , τό δίλεπτον τῆς χήρας
, τήν ἐπιστροφήν
τοῦ ἀσώτου ,
τήν ὁμολογίαν
τοῦ ληστοῦ , τά
δάκρυα τοῦ Πέτρου, τόν ὁποῖον
κάποτε τόν διέσωσε μέ τήν χεῖρα του , μέ τό ἅπλωμα τῆς θεϊκῆς χειρός
του πάνω στά κύματα , ἀπό
σωματικό ναυάγιο , καί ποτέ , τόν διέσωσε , μέ τήν κραυγή τοῦ πετεινοῦ , καί
μέ τήν ματιά του , ἀπό πνευματικό , ψυχικό ναυάγιο ·
Ἦλθε σάν
μεγάλος εὐεργέτης, καί ἔμεινε ὁ μεγάλος
ξένος .
ἡ ἐποχή του
, δέν τόν δέχτηκε , ἱερεῖς καί γραμματεῖς ,
νόμος και πολιτεία τόν σταύρωσαν ·
Μέ δίκη καταδικάζεται ἀδίκως , ἀπό ἀδίκους ,
ὁ μόνος
δίκαιος , ὁ ὁποῖος θά ἔλθη νά
κρίνη δικαίως , δικαίους καί ἀδίκους .
Τόν εἰδαμε ,
μέ ξένο τόκον ...ξένον τόκον ἰδῶντες ...
καί μᾶς
προτρεπει ὁ ἑπόμενος
στίχος, νά ξενωθῶμεν τοῦ κόσμου
....
σάν
πάρικοι καί παρεπίδημοι .
Γιά μᾶς πρέπει
νά εἶναι ξένα
, ὄλα ά τοῦ κόσμου
, διά νά ἔχωμε
οἰκεῖον μόνον
τόν πλάστην , ἀλλά ἀνατρέψαμε
καί αὐτήν τήν ἰσορροπίαν
, καί κάναμε οἰκεῖα τά τοῦ κόσμου
, καί ἐξενώσαμεν
, ἐξενωθήκαμεν
ἀπό τόν
πλάστην μας .
Σάν ξένος ἦλθεν ,
σάν ξένος ἔζησε , σάν ξένος ἔμεινε ,
σάν ξένος περιεπάτησε , σάν ξένος ἐβίωνε ....
ἀπό την
πρώτη μέρα , ἕως τῆς ἐσχάτης ἐπάνω
στόν Σταυρόν ..
καί δύο
ξένοι , ἀλλά οἰκεῖοι καί
τολμηροί μαθητές , κατέβασαν τό πανάχραντον Σῶμα ἀπό τόν
Σταυρόν , ἔκαμαν τήν ἀποκαθήλωσην
, ἀναπαύοντες
τό ταλαιπωρημένο καί θεανδρικό Σῶμα , καί
καταπληγωμένο ..
Αὐτήν τήν
σκηνήν φαντάζεται ὁ ἱερός ὑμνογράφος
, καί μᾶς
ζωγραφίζει μέ ὕμνον καί ἀποθανατίζει
τήν ὑπέροχην
σκηνήν .
Ὁπλίζεται
μέ τόλμαν , ἱερή τόλμη ὅπως
λέγει ὁ ἱερός
Ευαγγελιστής. : ....τολμήσας , προσῆλθε τῶ Πιλατῳ καί ἠτήσατο ...
Ω !!! μακαρία τόλμη!!!
ὤ !!! γνώμης θεοφιλοῦς !!!
ὤ !! ἀγάπης
πλήρη !!!
ὤ !!!
θεία σκέψη !!!
ὤ !!!
βήματα ἀθάνατα !!!
ὤ !!!
φωνή λιγυρά!!!
ὤ !!!
χειρῶν
μακαρίων !!!
ὤ!!! ποδῶν ἀχράντων
!!!
ὤ !!!
καρδίας καιομένης !!!
ὤ !!! ῥώμης
θεϊκῆς !!!
ὤ !!! ὀφθαλμοί
χερουβικοί !!!
ὤ !!! χεῖρες
σεραφιμικές !!!
ὤ !!!
σθένος ἀχαγγελικό
!!!
νεάζων ἐν
πνεύματι , ὁ πολυετής ἐν τῶ σώματι
, ῥίπτει τό
ἀξίωμα,
κρατᾶ τήν ἀξίαν
, ὁπλίζεται
μέ θάρρος,
λαμβανει
ἀντί
δόρατος τήν πίστην ,
ἀντί ἀσπίδος
τήν ἀγάπην ,
ἀντί
μάχαιρας τήν ἀνδρείαν,
καί
βαδίζει , μἔ πόδας
τῷ γήρᾳ ἀνειμένας
, καί κνήμας παρειμένας ὁ πρεσβύτης εὐθυβόλως
κινουμένος πρός ὑπαντήν στόν Πιλάτον , καί ἀποκαθήλωσιν
τοῦ
Κυρίου .
Τολμήσας εἰσῆλθε πρός
τόν Πιλάτον , καί ἐζήτησε τό Σῶμα τοῦ Ἰησοῦ ,
συγκινῶν καί
πλάτων τήν σκληρά καρδία τοῦ ἠγεμόνος
μέ τούς λόγους :....
Δός μου αυτόν τόν ξένον για σένα, τί σοῦ
χρειάζεται ἀυτό τό σῶμα πού
κατεδίκασες;
δός μου
αὐτόν τόν
ξένον , ὁ ὁποῖος ἀπό
βρέφος ἀπό
μικρός ἦταν
ξένος ἀνάμεσα
στούς δικούς του , στόν λαόν του πού ἁγίασε.
δός μου
αὐτόν τόν
ξένον γιά σένα καί γιά τούς Ἑβραίους , πού οἱ ὁμόφυλοι
του , θανατωσαν , με τήν συγκαταθεση σου
ὡς ξένον
και ἐρριμένον
·
δός μου
αὐτόν τόν
ξένον γιά σένα , πού παραξενεύομαι ,
βλέποντας τήν ξενιτείαν του ·
δός μου
τοῦτον τόν
ξένον γιά σένα , τόν ὁποῖον οἱ Ἑβραῖοι ἀπεξένωσαν
σάν ξένον ἀπό τούς δικούς του ·
δός μου
τοῦτον τόν
ξένον , γιά να΄θάψω , καί νά κρύψω σέ τάφο ὡς ξένον
, αὐτόν πού
μέ ἀγάπη
γνωρίζει νά φιλοξενεῖ καί να ἀγκαλιάζει
τούς ξένους ·
δός μου
τοῦτον τόν
ξένον , πού ὡς ξένος , δέν ἔχει πού
νά κλίνη , νά ἀκουμπήση τό κεφάλι του ·
δός μου
τοῦτον τόν
ξένον , τόν ὁποῖον
βλέπουσα ἡ ΑΓΝΗ καί ΠΑΝΑΜΩΜΟΣ Μητέρα του , μέ πονεμενη
καρδια και ματωμένη , καί μέ σπλάγχνα κτυπημένα , λέγει γοερῶς
:..γλυκύτατον μου τέκνον , τί πάσχεις ὅλα αὐτα, για
τήν σωτηρίαν τῶν ἀνθρώπων
, τά σπλάγχνα μου φλέγονται ὁρῶσα σου
τήν Σταύρωσιν , ὁ κόσμος χαίρεται , ἀλλά θαρρῶν στήν ἀνάστασή
σου , μεγαλύνω τά Πάθη σου , ὑμνολογῶ καί τήν
Ταφήν σου , σύν τῇ Ἀναστάσει
, καί κράζω , Μακρόθυμε , Κύριε δόξα σοι ....
Καί μέ αὐτούς
τούς λόγους , νικᾶ τόν σκληροτράχηλον ἡγεμόνα ,
καί τοῦ χαρίζει
τό Σῶμα , καί
ἔρχεται
δίκην διψώσης ἐλάφου στόν Γολγοθᾶ, νεάζων
τῷ
πνεύματι, ἀπεικάζων χερουβικήν παράστασην
γιά νά
προλάβη πρίν τήν δύση τοῦ ἡλίου ,
νά ἀπονέμει
τόν ἐλάχιστο
φόρο τιμῆς
σεβασμοῦ σάν
τελευταία ἔκφρασι τοῦ ἀνθρωπίνου
γένους ἀποδεχόμενο
τό θεῖο Πάθος
.
Οἱ
κινήσεις ...θεοφιλεῖς , μετά φόβου καί τρόμου...
....σιγησάτω
πᾶσα σάρξ
βροτεία , καί μηδέν λογιζέσθω....
τό ὄμμα ,τά ὄμματα
χαμηλά, δάκρυα κρουνηδόν ,
ἀνάσα
βραδεῖα ,
συμμεριζομένη τάς κινήσεις , σταθερό χέρι , ἀλλά καί
τρεμάμενο διά τό αἰδέσιμο ,
ἡ δύναμις
ἀρχαγγελική , ἡθικόν ἀκμαῖον , ἀπόφασις
καί σκοπός θεϊκός , ἔργον οὐράνιον ,
Ταφή Δεσποτική , καλύπτων τάφος τήν ζωήν τῶν ἁπάντων ,
καί κυλίει λίθον φυλάττον τήν πέτραν τῆς ζωῆς .
χρησιμοποιεῖ σμύρνα
καί ἀλόη ,
μετά τοῦ
Νικοδήμου , ἐνταφιάζουν κατά τό ἔθος τῶν Ἑβραίων
τόν Ἰησοῦν , ἵνα
κατέβη μέχρις ἅδου ταμείων , καί συντρίψει κράτος θανάτου ,
καί ἀναστήσει
τούς ἀπ ᾿ αἰῶνος
δεσμίους , πύλας συντρίβων χαλκᾶς, καί μοχλούς σιδηρούς
συνθλάσας .
Ὁ Μεγάλος
Ξένος , ἀλλά ὁ Σωτῆρας μας
.
ξένος τῶν Ἰουδαίων
,Σωτῆρας
πάντων τῶν πιστῶν καί
πιστευότων σεαὐτόν .
Παρέμεινε Ξένος στό πέρασμα τῶν αἰώνων , ἀλλά
δυστυχῶς , καί ἀκόμα καί
σήμερα καί γιά μᾶς τούς περισσοτέρους παραμένει
ξένος, ἀφοῦ δέν ἀκοῦμε τῆς φωνῆς αὐτοῦ .
Δέν τόν ἀποδεχόμαστε
σάν τόν καλόν ποιμένα , ἀλλά φεύγουμε ἀπό αὐτόν ....
ἀνἐστη ἐκ νεκρῶν ,
λύσας θανάτου τά δεσμά, ἀλλά ἐμεῖς , ὡς ἐχθροί
διαρκοπιζόμαστε, καί εἴθε νά ἀκούσουμε
τῆς φωνῆς τοῦ καλοῦ
ποιμένος καί εἰσαγάγει ἡμᾶς εἰς τήν
πνευματικήν μάνδραν , ἡ ὁποία εἶναι ,
λύκοις ἀνεπίβατος
.
Τό τροπάριο αὐτό ,
γνωστόν ὡς :
Τόν ἥλιον κρύψαντα ...
ἤ
...Δός μοι τοῦτον τόν ξένον ...
Εἶναι τό ὁλιγότερο
ψαλλόμενο εἰς τάς ἀκολουθίας
, παρά τήν ὡραιότητα καί σπουδαιότητα του , μέ βάθος
νοημάτων · εἰς τάς ἐνορίας
δέν ψάλλεται ποτέ · ψάλλεται μόνο εἰς τάς ἱεάς
μονάς , κατά τήν περιφοράν τοῦ ἐπιταφίου.
Ποίημα τοῦ ιβ ΄αίῶνος , τοῦ λογίου
Γεωργίου Ἀκροπολίτου , καί ὁ ἴδιος τό
μελοποίησε καί παρέδωσε εἰς την ἐκκλησίαν
,περίπου τήν ἰδιαν χρονολογίαν κατά τήν ὁποίαν εἰσήλθον εἰς τήν
λειτουργικήν τάξιν καί τά ἐγκώμια .
Εὐχόμαστε,
νά ἀγγίξουν
τά νοήματα του εἰς τάς ψυχάς καί καρδίας μας ,
καί νά ἀτενίζωμεν
ἀκλινῶς πρός
Κύριον , ἵνα μή εἶ
Ξένος εἰς ἡμᾶς , ἀλλά,
Κύριο Σωτῆρας καί Λυτρωτής , πρεσβείαις τῆς
ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗΣ ΕΝΔΟΞΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΗΣ ἡμῶν ΘΕΟΤΟΚΟΥ
καί ΑΕΙΠΡΘΕΝΟΥ ΜΑΡΙΑΣ , Ἧς ταῖς ἱκεσίαις
πάντες οἰκειωθῶμεν τῶ Χριστῷ ἀμήν
.γένοιτο.
ἐν τῆ ἱεραποστολῆ πάσχα
.βκα΄ 2021 .
Χριστός ἀνέστη ..
Ἀληθῶς ἀνέστη ὁ Κύριος,
εὐλογεῖτε .
--
☦ ⛪ π.ἀπ.
Τόν ἥλιον κρύψαντα τάς ἰδίας ἀκτῖνας , καί τό καταπέτασμα τοῦ ναοῦ διαρραγέν ,τῷ τοῦ Σωτῆρος θανάτῳ , ὁ Ἰωσήφ θεασάμενος ,προσῆλθε τῷ Πιλάτῳ , καί καθικετεύει λέγων᾿
πόσα δάκρυα θά ἔρρευσαν ·
ἄρχισε κηρύγματα δωδεκαετής ἐν τῷ ναῶ · συνευρίσκετο μετά τῶν πρεσβυτέρων καί ἀπαντοῦσε στίς ἀπορίες καί ἐρωτήσεις τους .
.....ἐδάκρυσεν ὁ Ἰησοῦς ...
Ω !!! μακαρία τόλμη!!!
ὤ !!! γνώμης θεοφιλοῦς !!!
☦ ⛪ π.ἀπ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου