ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , χαῖρε , Κεχαριτωμένη ΜΑΡΙΑ , ὁ Κύριος , μετά Σοῦ · Εὐλογημένη Σύ ἐν γυναιξί , καί εὐλογημένος , ὁ καρπός τῆς κοιλίας Σου · ὅτι Σωτῆρα ἔτεκες, τῶν ψυχῶν ἡμῶν ..
ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΜΗΤΕΡ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΔΟΞΑ CΟΙ ! ΠΑΝΑΓΙΑ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΝΤΕΣ ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΜΕΝ CΟΙ , ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΥΠΕΡΕΥΛΟΓΗΜΕΝΗ ΘΕΟΤΟΚΕ !!! --- ὙΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ, σῶσον ἡμᾶς, τήν ἐκκλησίαν σου, τήν ποίμνην σου, τούς μοναχούς σου, τό ὄρος σου,τά ἔθνη σου, τήν νεολαίαν σου, τόν λαόν, καί χώραν ταύτην καί τόν κόσμον σου ἅπαντα. Ἀμήν ---Ἡ ΠΑΝΑΓΙΑ, νά εἶναι :βοηθός, ὁδηγός, ἰατρός, συνεργός, ἀρωγός, ἀγωγός, φωτισμός,στηριγμός, ὁπλισμός, στολισμός,πλουτισμός, χορηγός, κάθε θεϊκῆς ἀγαθότητος στήν ζωήν σας.

Σάββατο 1 Μαΐου 2021

Λόγος Ἐπιφανίου «Τῷ ἁγίῳ καὶ μεγάλῳ Σαββάτῳ»

 

«Τ γίῳ κα μεγλ Σαββτ»

τοι

Ες τν Θεσωμον Ταφν το Κυρου

κα Σωτρος μν ᾿Ιησο Χριστο

κα ες τν ᾿Ιωσφ τν π ᾿Αριμαθαας,

κα ες τν ν τ ͺΑδη το Κυρου κατβασιν,

μετ τ σωτριον πθος παραδξως

γεγενημνην.

 

 

Το ν γίοις Πατρός μν πιφανίου᾿᾿Επισκόπου Κωνσταντας (παλαις Σαλαμνος) τς Κπρου. πόσπασμα .

«Α. Τ εναι ατ πο συμβανει σμερα; Μεγλη σιωπ εναι πλωμνη στ γ. Μεγλη σιωπ κα ρεμα. Μεγλη σιωπ γιατ κοιμται Βασιλις. Η γ φοβθηκε κα σχασε, πειδ Θες μ τ σμα κοιμθηκε κα νστησε ατος πο κοιμνταν π’ τν ρχ τν αἰώνων. Ο Θες μ τ σμα πθανε, κα τρμαξε ῞ᾼδης. Ο Θες γι λγο κοιμθηκε, κα νστησε ατος πο βρσκονταν στν ῞ᾼδη.

Γ. Σμερα λθε σωτηρα σ’ ατος πο βρσκονται στ γ κα σ’ ατος πο π’ τν ρχ τν αἰώνων βρσκονται κτω π’ τ γ. Σμερα λθε σωτηρα στν ρατ κα ἀόρατο κσμο. Εναι διπλ σμερα παρουσα το Δεσπτη, διπλ σωτηρα, διπλ φιλανθρωπα, διπλ κατβαση μαζ κα συγκατβαση, διπλ πσκεψη πρς τος νθρπους. Κατεβανει Θες π τν οραν στ γ κι π τ γ στ καταχθνια. ᾿Ανογονται ο πλες το ῞ᾼδη. Γεμστε μ γαλλασι σες πο κοιμσθε π’ τν ρχ τν αἰώνων, ποδεχτετε τ μγα φς σοι κθεστε στ σκοτδι κα τ σκι το θαντου. Ερχεται Δεσπτης νμεσα στος δολους. Ερχεται Θες νμεσα στος νεκρος. Ερχεται ζω νμεσα στος θνητος. Ερχεται θος νμεσα στος νχους. Ερχεται τ φς πο δν σβνει νμεσα σ’ ατος πο βρσκονται στ σκοτδι. Ερχεται λευθερωτς νμεσα στος αχμαλτους. Ερχεται Ατς πο βρσκεται πι πνω π τος ορανος, μεταξ ατν πο βρσκονται κτω π’ τ γ. Ηλθε Χριστς στ γ κα πιστψαμε. Κατβηκε Χριστς στος νεκρος, ς κατεβομε μαζ Του κι ς δομε τ μυστρια πο γιναν κε. Ας γνωρσουμε Ατο πο κρφτηκε -στν ῞ᾼδη- τ κρυμμνα κτω π’ τ γ θαυμσια ργα Του. Ας μθουμε πς λαμψε τ κρυγμα κα στος κατοκους το ῞ᾼδη.

Δ. Τ συνβη λοιπν; Κατεβανοντας Θες στν ῞ᾼδη σζει λους χωρς ξαρεση; Οχι ββαια, λλ κι κε σζει σους πστεψαν. Χθς εδαμε τ ργο τς σωτηρας, σμερα τν κδλωση τς ξουσας. Χθς εδαμε τν δυναμα, σμερα τν κυριαρχα Του. Χθς φνηκαν τ σημδια τς νθρπινης φσης Του, σμερα τς θεϊκς φσης. Χθς Τν ρπιζαν, σμερα ραπζει μ τν στραπ τς θετητος τν χρο το ῞ᾼδη. Χθς Το βαζαν δεσμ, σμερα Ατς δνει τν τραννο - διβολο μ λυτα δεσμ. Χθς καταδικαζταν, σμερα χαρζει λευθερα στος καταδκους. Χθς Τν περιγελοσαν ο πηρτες το Πιλτου, σμερα ο θυρωρο το ῞ᾼδη ταν Τν εδαν γμισαν φρκη.

 

ΙΗ. Ατς πο ποτ δν μφανστηκε -ς Θες- στος νθρπους, πς μφανζεται ς νθρωπος κα συγχρνως ς φιλνθρωπος Θες; Πς γινε ρατς ἀόρατος; Πς σαρκθηκε υλος; Πς παθε παθς; Πς Κριτς στθηκε στ δικαστριο; Πς ζω γεθηκε τν θνατο; Πς χρητος χρεσε στν τφο; Πς κατοικε στ μνμα, Ατς πο δν γκατλειψε τν κλπο το Πατρα; Πς εσρχεται π τν πλη το σπηλαου, Ατς πο νοιξε τς πλες το Παραδεσου, κα ν δν διρρηξε τς πλες τς παρθενας τς Μαρας, πς συντριψε τς πλες το ῞ᾼδη; Πς, ν δν νοιξε τς πλες το περου στν περπτωση το Θωμ, μως νοιξε στος νθρπους τς πλες τς Βασιλεας, κα τς πλες το τφου κα τς σφραγδες τς φησε ν νοξουν μνες τους; Πς πολογζεται μ τος νεκρος, Ατς πο εναι λεθερος μεταξ τν νεκρν; Πς τ φς πο ποτ δν σβνει, ρχεται στ σκοτειν κα στ σκι το θαντου; Πο πηγανει; Πο πορεεται Ατς πο θνατος δν μπορε ν Τν κρατσει; Ποις εναι λγος κα τρπος κι σκοπς πο κατεβανει στν ῞ᾼδη; Μπως κατεβανει γι ν νεβσει τν κατδικο ᾿Αδμ, τν σνδουλ μας; Πραγματικ, πηγανει γι ν ναζητσει τν πρωτπλαστο σν τ χαμνο πρβατο.

Οπωσδποτε θλει ν πισκεφθε ατος πο βρσκονται μσα στ σκοτδι κα τ σκι το θαντου. Οπωσδποτε πορεεται γι ν λευθερσει τν αχμλωτο ᾿Αδμ κα τ συναιχμλωτη Εα Θες κα υἱός τους.

ΙΘ. Ομως, ς κατεβομε μαζ μ τν Χριστ, ς χορψουμε μαζ, ς σπεσουμε, ς σκιρτσουμε μαζ, ς νυμνσουμε, ς βιαστομε βλποντας τ συμφιλωση το Θεο μ τος νθρπους, τν πελευθρωση τν καταδκων κ μρους το γαθο Δεσπτου. Γιατ πορεεται Ατς πο π τ φση Του εναι φιλνθρωπος, γι ν βγλει -π τν ῞ᾼδη- ατος πο εναι δσμιοι π τν ρχ τν αἰώνων, μ πολλ δναμη κα ξουσα, ατος πο βρσκονται στος τφους νεκρο κα τος κατπιε τυραννικ πικρς κα χρταγος θνατος κα τος τυρννησε, φο τος ρπαξε π τν Θε κα τος μζεψε λους μαζ.

Ατος πορεθηκε Χριστς ν λευθερσει κα ν τος βλει μαζ μ τος ζωντανος, πο κατοικον στ γ. ᾿Εκε βρσκεται ᾿Αδμ, πρωτπλαστος κα πρωτογννητος, κα εναι πι κτω π λους τος καταδκους. ᾿Εκε εναι Αβελ πο πρτος πθανε στ γ, πρτος δκαιος ποιμνας, τπος τς δικης σφαγς το Ποιμνα Χριστο. ᾿Εκε εναι Νε, τπος το Χριστο, το κτστου τς μεγλης κιβωτο το Θεο, τς ᾿Εκκλησας, ποα δισωσε μ τ περιστρι το Αγου Πνεματος, λα τ θηριδη θνη π τν κατακλυσμ τς σεβεας κα διωξε π ατν τν διβολο κρακα. ᾿Εκε εναι ᾿Αβραμ, πργονος το Χριστο, θτης το γιο του, πο πρσφερε στν Θε τν προχη θυσα θυσιζοντας μ μαχαρι κα χωρς μαχαρι θανατνοντας κα μ θανατνοντας τν γι του. ᾿Εκε κτω βρσκεται δσμιος ᾿Ισακ, πο τν παλαι ποχ δθηκε π τν πατρα γι τ θυσα, τπος το Χριστο κα τς θυσας Του. ᾿Εκε κτω κα ᾿Ιακβ καταλυπημνος στν ῞ᾼδη, πως πρν ταν καταλυπημνος πνω γι τν ᾿Ιωσφ. ᾿Εκε φυλακισμνος ᾿Ιωσφ, πο φυλακστηκε στν Αγυπτο κα προτπωνε τν Χριστ ντας δεσμτης κα δεσπτης. ᾿Εκε κτω στ σκοτειν Μωυσς, πως πνω στ γ ταν βρφος μσα στ σκοτειν καλθι. ᾿Εκε Δανιλ στν λκκο το ῞ᾼδη, πως κποτε πνω στ γ, μσα στν λκκο τν λιονταριν. ᾿Εκε Ιερεμας στν λκκο το ῞ᾼδη κα τς φθορς το θαντου, πως κποτε ταν ριγμνος π τος συμπατριτες του μσα στν λκκο το βορβρου. ᾿Εκε μσα στ κτος το ῞ᾼδη πο δχεται λον τν κσμο βρσκεται ᾿Ιωνς, πο εναι τπος το Χριστο ποος εναι προαινιος ᾿Ιωνς πο θ πρχει κα στος τλειωτους αἰῶνες.

Κι κμη κε κα πργονος το Θεανθρπου, Δαβδ, π τν ποο κατ σρκα γεννθηκε Χριστς. Κα γιατ λω γι τν Δαβδ κα τν ᾿Ιων κα τν Σολομντα; ᾿Εκε βρισκταν κα διος μγας ᾿Ιωννης, μεγαλτερος π λους τος προφτες, κηρττοντας στν ῞ᾼδη σ’ λους π πρν τν Χριστ σν μσα π σκοτειν μτρα -πως κποτε βρφος μσα π τν κοιλι τς μητρας του ᾿Ελισβετ.

Ατς εναι διπλς πρδρομος κα κρυκας πρς τος ζωντανος κα τος νεκρος. Ατς π τ φυλακ το Ηρδη παραπμφθηκε -μ τν ποκεφαλισμ του- στν πανανθρπινη φυλακ το ῞ᾼδη τν δικαων κα δκων κεκοιμημνων πο βρσκονταν κε π τν ρχ τν αἰώνων.

Κ. ᾿Απ κε, π’ τν ῞ᾼδη, λοι ο προφτες κα ο δκαιοι μ θερμς κα συνεχες προσευχς πρς τν Θε μσα π τν καρδι τους, ζητον λτρωση π τν πολ δυνηρ κα σκοτειν κα κτω π τν ξουσα το χθρο διαβλου, ζοφερ κα κατασκτεινη νχτα. Κα μν νας λεγε πρς τν Θε· «᾿Απ τν κοιλι το ῞ᾼδη κουσε τν κραυγ τς φωνς μου». Κα λλος· «Μσα π’ τ βθη τς καρδις μου κραξα πρς ᾿Εσνα, Κριε. Κριε κουσε μ προσοχ τ φων μου».

Κα λλος· «Φανρωσε τ πρσωπ Σου κα θ σωθομε». Κα λλος· «᾿Εσ πο κθεσαι πνω στν Χερουβικ θρνο, μφανσου». Κα λλος· «Ντσου τ μεγλη Σου δναμη κα λα ν μς σσεις». Κα λλος· «Κριε, ς μς προφθσει εσπλαχνα Σου». Κα λλος· «Γλτωσε τν ψυχ μου π’ τν βαθτατο ῞ᾼδη». Κα λλος· «Κριε, βγλε τν ψυχ μου π τν ῞ᾼδη». Κα λλος· «Κριε, μ γκαταλεψεις τν ψυχ μου στν ῞ᾼδη». Κα λλος· «Ας νεβε ζω μου π’ τ φθορ πρς ᾿Εσνα, Κριε κα Θε μου».

ΚΑ. Ολους ατος κουσε πολυεσπλαγχνος Θες Χριστς, κα δν κρινε δκαιο τ ν κδηλσει τ φιλανθρωπα Του μνο πρς ατος πο ζοσαν κατ τν ποχ Του μετ π ατν, λλ κα πρς κενους πο πρν π τν νανθρπησ Του βρσκονταν στν ῞ᾼδη κα κθονταν στ σκοτδι κα τ σκι το θαντου.

Κα γι’ ατ ατος πο ζοσαν πνω στ γ τος πισκφθηκε Θες Λγος μ τ μψυχο σμα, τς δ ψυχς πο ταν στν ῞ᾼδη χωρς σμα τς πισκφθηκε μ τν νθεη κι μλυντη ψυχ Του· χωρς τ σμα, χι μως κα χωρς τ Θετητ Του.

ΚΒ. Λοιπν, ς τρξουμε γργορα μ τν νο κι ς βαδσουμε στν ῞ᾼδη, γι ν δομε πς κε μ πανσχυρη δναμη νικ λοκληρωτικ τν τραννο τν σκλαβωμνων ψυχν κα πς μ μεγλη πανστρατι, μ τ λμψη Του αχμαλωτζει χωρς χρια τς θνατες φλαγγες τν δαιμνων. Τς θρες πο δν εναι θρες σηκνει π τ μση κα τς πλες πο δν εναι ξλινες τς σπζει μ τ ξλο το Σταυρο Χριστς πο εναι θρα. Κα μ τ θεϊκ καρφι συντρβει κα κομματιζει τος αἰώνιους μοχλος. Κα μ τ δεσμ τν θεϊκν χεριν Του λεινει σν τ κερ τς λυτες λυσδες. Κα μ τ λγχη πο χτπησε τ θεϊκ πλευρ Του, διατρυπ τν σαρκη καρδι το τυρννου. ᾿Εκε συντριψε τ δναμη τν τξων του, ταν τντωσε σν τξο πνω στν Σταυρ τ θεα Του χρια. Γι’ ατ, ν κολουθσεις μ συχα τν Χριστ, θ δες τρα, πο δεσε τν τραννο κα πο κρμασε τ κεφλι του. Πς νσκαψε τ φυλακ το ῞ᾼδη κα λευθρωσε τος φυλακισμνους. Πς πτησε τ φδι κα πο κρμασε τ κεφλι του. Πς λευθρωσε τν ᾿Αδμ κα πς νστησε τν Εα. Πς γκρμισε τν νδιμεσο τοχο, κα πς καταδκασε τν δηλητηριδη δρκοντα, κα πς στησε νκητα τρπαια. Πο θαντωσε τν θνατο κα πς φθειρε τ φθορ κα πς πανφερε τν νθρωπο στ ρχικ του ξωμα.

ΚΓ. Ατς πο χθς π συγκατβαση δν θελε ν Τν βοηθσουν ο λεγενες τν ᾿Αγγλων, κα λεγε στν Πτρο «δν μπορ ν παρακαλσω τν Πατρα μου κα ν μο στελει γι συμπαρσταση περισστερες π δδεκα λεγενες ᾿Αγγλων;», σμερα κατεβανει κτω στν ῞ᾼδη κα τν θνατο, πως ρμζει σ Θε κα σ Δεσπτη, γι ν πολεμσει μ τν θνατ Του τν τραννο ς ρχηγς τν θαντων κα σωμτων στρατευμτων κα ορτων ταγμτων, χι μνο μ δδεκα λεγενες, λλ μ μριες μυριδες κα χλιες χιλιδες ᾿Αγγλων, ᾿Εξουσιν, Θρνων χωρς θρνους, Εξαπτεργων χωρς φτερ, Πολυομμτων χωρς μτια, ορανων ταγμτων, τ ποα ς Δεσπτη τους κα Βασιλι προπμπουν κα περιβλλουν κα τιμον, τν Χριστ. Οχι ς σμμαχοι. Μ γνοιτο! Διτι παντοδναμος Χριστς π ποι συμμαχα χει νγκη; ᾿Αλλ τν συνοδεουν γιατ ατ Το τ φελουν κα γαπον ν βρσκονται κοντ στν Δεσπτη Θε. Ατς ο ᾿Αγγελικς τξεις εναι σν μπιστοι δορυφροι πλτες λαμπρο, κρατντας σκπτρα τς θεας βασιλικς ξουσας το Κυρου, κα μνο στ θεο νεμα Του τρχουν ν προλβουν μ γρηγορδα μι τν λλη κα κνοντας ργο κα πρξη τ διαταγ Του.

Κα εναι καταστεφανωμνες μ τ στεφνι τς νκης ναντον τν παρατξεων τν χθρν κα τν παρανμων. Γι’ ατ κα κατεβανουν ττε στος δρμους κα εναι μαζ συνοδοιπροι το Θεο κα Δεσπτη στ μρη το ῞ᾼδη κα τ πγει του, πο εναι βαθτερα π’ λη τ γ, κα κατοικητρια πγεια τν κεκοιμημνων π τν ρχ τν αἰώνων, κα ρχεται γι ν τος βγλει μ ξουσα ατος τος λυσοδεμνους.

ΚΔ. Μλις, λοιπν, φτασε στ κατκλειστα κα νλια κα κατασκτεινα δεσμωτρια το ῞ᾼδη, κα κατοικητρια κα πγεια κα σπλαια, θεϊκ κα λαμπρτατη παρουσα το Κυρου, προχωρε πρν π λους ρχιστρτηγος Γαβριλ, γιατ ββαια, ντας π συνθεια κενος πο φρνει στος νθρπους τς γγελες τς χαρς, μ δυνατ φων, ρχαγγελικτατη κα στρατηγικτατη, ντονη κα σν το λιονταριο, λει πρς τς χθρικς - δαιμονικς δυνμεις· «᾿Ανοξτε, ρχοντες τς πλες σας». Μαζ του φωνζει κι Μιχαλ· «Κα γκρεμιστετε αἰώνιες πλες». Μετ ο Δυνμεις προσθτουν· «Φγετε μακρι παρνομοι θυρωρο». Κι ο ᾿Εξουσες λνε μ’ λη τους τν ξουσα· «Σπστε λυτες -γι αἰῶνες- λυσδες». Κα λλος Αγγελος· «Ντροπ σας, ντθετοι κι χθρο». Κα λλος· «Φοβηθετε, τραννοι κα παρνομοι, - γι’ ατ πο θ πθετε».

ΛΑ. Καθς, λοιπν, ατ τσι γνονταν στν ῞ᾼδη κα λγονταν κα λα θορυβονταν κα σεονταν, κα Κριος κντευε ν φτσει στ πι καττερα μρη, ᾿Αδμ, ατς πο δημιουργθηκε πρν π λους, πρωτπλαστος κα πρωτθνητος, πο βρισκταν πι βαθει π λους, δεμνος πολ γερ, κουσε τ βματα το Κυρου, πο ρχταν πρς τος φυλακισμνους κα ναγνρισε τ φων Του καθς περπατοσε μσα στ δεσμωτριο. Στρφηκε ττε πρς λους σοι ταν μαζ του γι αἰῶνες δσμιοι κα τος επε· ᾿Ακοω τν χο τν βημτων Κποιου πο ρχεται πρς μς. Κα ἐάν πραγματικ μς ξωσε ᾿Εκενος ν λθει δ, ττε μες θ λευθερωθομε π’ τ δεσμ μας. ᾿Εν Τν δομε πραγματικ νμεσ μας, ττε μες θ σωθομε π τν ῞ᾼδη.

ΛΒ. Κα καθς ᾿Αδμ ατ κα λλα σν ατ λεγε πρς λους τος συγκαταδκους του, μπανει Κριος κρατντας τ νικηφρο πλο το Σταυρο. Μλις Τν εδε πρωτπλαστος ᾿Αδμ, χτπησε τ στθος του γεμτος κπληξη κα φναξε μ δυνατ φων πρς λους λγοντας· «Ο Κρις μου ς εναι μαζ μ λους». Κα ποκρθηκε Χριστς κα επε στν ᾿Αδμ· «Ας εναι μαζ κα μ τ δικ σου πνεμα». Κα τν πινει π τ χρι κα τν σηκνει κα το λει· «Σκω σ πο κοιμσαι κα ναστσου π τος νεκρος, κα θ σ φωτσει Χριστς». ᾿Εγ, Θες σου, πο γι χρη σου γινα γις σου, πο γι χρη σου κα σ᾿ ατος πο κατγονται π σνα λω τρα, δνοντς τους μ τν ξουσα μου τν λευθερα π’ τ δεσμ τους· Βγετε ξω. Κα σ’ σους βρσκονται στ σκοτδι λω· Λβετε φς. Κα στος κεκοιμημνους λω· ᾿Αναστηθετε.

Κα σνα, ᾿Αδμ, προστζω· Σκω σ πο κοιμσαι, γιατ δν σ δημιοργησα γι’ ατ, γι ν μνεις δηλαδ φυλακισμνος στν ῞ᾼδη. ᾿Αναστσου π τος νεκρος. ᾿Εγ εμαι ζω τν νεκρν. ᾿Αναστσου δικ μου πλσμα, ναστσου σ δικ μου μορφ πο σ δημιοργησα σμφωνα μ τ δικ μου εκνα. Σκω ν φγουμε π δ. Γιατ σ εσαι μσα σ μνα κα γ μσα σ’ σνα. ᾿Εγ ς νθρωπος κι σ χουμε τν ατ φση. Γι χρη σου γ Θες σου γινα γις σου. Γι χρη σου γ Δεσπτης λαβα τ δικ σου μορφ το δολου. Γι χρη σου γ πο βρσκομαι ψηλτερα π τος ορανος, λθα πνω στ γ κα κατβηκα πι κτω π τ γ. Γι σνα τν νθρωπο γινα σν βοθητος νθρωπος φημνος νμεσα στος νεκρος. Γι σνα πο βγκες μσα π’ τν κπο -τς ᾿Εδμ-, παραδθηκα στος ᾿Ιουδαους μσα στν κπο -τς Γεθσημαν- κα μσ᾿ στν κπο σταυρθηκα. ΛΓ. Δς στ πρσωπ μου τ φτυσματα, πο δχτηκα γι χρη σου, γι ν σ ποκαταστσω πως σουν ταν σο εχα δσει τ μφσημ μου. Δς τ ραπσματα πο δχτηκα στ σαγνια μου, πο τ καταδχτηκα γι ν παναφρω τν λλοιωμνη μορφ σου στ κατ’ εκνα μου. Δς στ ρχη μου τ μαστγωμα πο τ καταδχτηκα γι ν διαλσω τ φορτο τν μαρτιν σου πο εχες πνω στν πλτη σου. Δς τ καρφωμνα μου χρια πο καλς τ πλωσα πνω στ ξλο το Σταυρο γι σνα πο κακς πλωσες τ χρια σου στ παγορευμνο ξλο - δντρο. Δς τ πδια μου πο τρυπθηκαν κα καρφθηκαν στ ξλο το Σταυρο, γιατ τ δικ σου πδια κακς τρεξαν πρς τ δντρο τς παρακος τν κτη μρα κατ τν ποα βγκε ναντον σου καταδικαστικ πφαση, κα πλι κατ τν κτη μρα ργζομαι γι τν νπλασ σου κα γι τ νοιγμα το παραδεσου.

ΛΔ. Γεθηκα γι χρη σου τ χολ γι ν σο θεραπεσω τν πικρ δον πο γεθηκες π τν γλυκ κενο καρπ. Γεθηκα τ ξδι, γι ν καταργσω π σνα τ δριμ κι φσικο ποτριο το θαντου. Δχτηκα τν σπγγο γι ν σβσω τ χειργραφο πο γραφε τς μαρτες σου. Δχτηκα τ καλμι, γι ν πογρψω τν λευθερα το νθρωπνου γνους. Υπνωσα πνω στν Σταυρ κα τρυπθηκα μ λγχη στν πλευρ, γι σνα πο σ πνωσα στν Παρδεισο κα βγαλα π τν πλευρ σου τν Εα. Η δικ μου πλευρ θερπευσε τν πνο τς πλευρς σου. Ο δικς μου πνος θ σ βγλει ξω π τν πνο σου στν ῞ᾼδη. Η λγχη πο μ τρπησε σταμτησε τ ρομφαα πο στρεφταν ναντον σου.

ΛΕ. Σκω, λοιπν, ς φγουμε π δ. Σ βγαλε χθρς π τν γινο Παρδεισο. Σ ποκαθιστ, χι πλον στν Παρδεισο, λλ σ ορνιο θρνο. Σ μπδισα ν φς π τ τυπικ δντρο τς ζως, τρα μως νθηκα μαζ σου γ πο εμαι Ζω. Διταξα τ Χερουβμ ν σ φρουρον σν δολο. Τρα κνω τ Χερουβμ ν σ προσκυνσουν ς θε. Κρφτηκες ττε π τν Θε γιατ σουν γυμνς, ν μως τρα πο κρυψες μσα σου γυμν τν Θε. Ντθηκες τν δερμτινο χιτνα τς ντροπς, λλ γ ντας Θες ντθηκα τν ματωμνο χιτνα τς σρκας.

Γι’ ατ σηκωθετε, ς φγουμε π δ, π τν θνατο στ ζω, π τ φθορ στν φθαρσα, π τ σκοτδι στ αἰώνιο φς. Σηκωθετε, ν φγουμε π δ, π τν δνη στν εφροσνη, π τ δουλεα στν λευθερα, π τ φυλακ στν νω Ιερουσαλμ, π τ δεσμ στν νεση, π τ σκλαβι στν τρυφ το Παραδεσου, π τ γ στν οραν.

ΛΣΤ. Γι’ ατν τν σκοπ πθανα κα ναστθηκα, γι ν γνω Κριος νεκρν κα ζωντανν. Σηκωθετε, ν φγουμε π δ, διτι ορνιος Πατρας μου περιμνει τ χαμνο πρβατο. Τ ννενντα ννι πρβατα τν ᾿Αγγλων περιμνουν τν σνδουλ τους ᾿Αδμ πτε ν ναστηθε, κα πτε ν νβει, κα πτε ν πιστρψει πρς τν Θε. Ο Χερουβικς θρνος χει τοιμαστε. Ατο πο θ σς νεβσουν εναι γργοροι κα βιζονται. Ο χρος το γμου χει προετοιμαστε. Τ δεπνο εναι στρωμνο. Ο αἰώνιες σκηνς κα ο τποι διαμονς εναι τοιμοι.

Εχουν νοιχτε ο θησαυρο τν γαθν, χει τοιμαστε Βασιλεα τν ορανν πρν π αἰῶνες. Τ γαθ πο περιμνουν τν νθρωπο δν τ χει δε μχρι τρα μτι κα ατι δν κουσαν γι’ ατ, κα δν τ βαλε νος νθρπου.

ΛΖ. Ατ κα λλα σν ατ επε Κριος. Κα ναστανεται Χριστς κα νωμνος μαζ Του ᾿Αδμ κι ναστανεται μαζ κα Εα. ᾿Αναστθηκαν κα πολλ λλα σματα δικαων πο εχαν πεθνει π τν ρχ τν αἰώνων, κηρττοντας τν τριμερη νσταση το Κυρου, τν ποα, ο πιστο ς τν ποδεχτομε κι ς τ δομε κι ς τν γκαλισουμε, χορεοντας μαζ μ τος ᾿Αγγλους κα γιορτζοντας μαζ μ τος ᾿Ασωμτους κα δοξζοντας μαζ τους τν Χριστ πο μς νστησε π τ φθορ κα μς ζωοποησε.

Σ’ Ατν νκει δξα κα δναμη, μαζ μ τν χωρς ρχ Πατρα Του κα τ Πανγιο κα γαθ κα ζωοποι Πνεμα Του, τρα κα πντοτε κα στος τλειωτους αἰῶνες. ᾿Αμν».

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *