ΤΑ ΕΝΔΕΚΑ ἈΝΑΣΤΑΣΙΜΑ ΕΞΑΠΟΣΤΕΙΛΑΡΙΑ , ΜΕΤΑ ΤΩΝ ΘΕΟΤΟΚΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΔΕΚΑ ΕΩΘΙΝΑ ΙΔΙΟΜΕΛΑ ΔΟΞΑΣΤΙΚΑ
Ἐξαποστειλάριο , εἶναι ἕνα χαρμόσυνο , λειτουργικό , ὑμνολογικό τροπάριο τῶν ἀκολουθιῶν , ἀπό τό ρῆμα «..ἐξαποστέλλω..» καί ἀναφέρεται , εἰς τήν ἀποστολήν , διασκορπισμόν τῶν Μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ , εἰς τήν ὑφήλιον , τήν μέχρι τότε γνωστήν ,διά τήν διάδοσην τοῦ Εὐαγγελίου , κατά τήν ἐντολήν , εὐλογίαν τοῦ Χριστοῦ...«... πορευθέντες εἰς τόν κόσμον ἅπαντα , κηρύξατε τὀ εὐαγγέλιον πάσῃ τῆ κτίσει ...» Ματθ. κη . 19-20.
Διακρίνονται εἰς τρεῖς κατηγορίας :
α. Τά Ἑωθινά Ἀναστάσιμα.
β. Τά τῶν Δεσποτικῶν καί ΘΕΟΜΗΤΟΡΙΚΩΝ ἑορτῶν , καί τῶν ἑορταομένων ἁγίων .
γ. Τά καθημερινά, τῆς ἑβδομάδος, ὅταν δέν ὑπάρχει... «... Ἅγιος τιμώμενος ἐκκλησιαστικῶς ...»
τήν Μεγ. Τεσσαροκαστήν , ἀντικαθίστανται , δια τῶν , λεγομένων φωταγωγικῶν , ἕνα διά καθε ἤχον , καί δεσπόζει , ἡ λέξη φῶς, ἀναφερομένη στό φῶς τοῦ Χριστοῦ, ὅπως π. χ, τό φωταγωγικόν τοῦ γ ΄ἤχου :...Ἐξαπόστειλον τό φῶς σου , Χριστέ ὁ Θεός, καί φώτισον τήν καρδίαν μου , πρεσβείαις τῆς ΘΕΟΤΟΚΟΥ , καί σῶσον με.
Τά Ἑωθινά Ἀναστάσιμα ἐξαποστειλάρια , ὅπως καί τά Ἑωθινά Εὐαγγέλια εἶναι ἔνδεκα , ὅσος καί ὁ ἀριθμός τῶν Ἀποστόλων οἱ ὁποῖοι εἶδον τόν Χριστόν Ἀναστάντα, ἀφοῦ ὁ Ἰούδας ἐπορεύθη εἰς τόν ἴδιον τόπον , ψάλλονται μετά τήν θ ὠδήν τῶν κανόνων, καί θά λέγαμε , εἶναι ἕνα λαμπρό , χαρμόσυνο προοίμιον τῶν αἴνων ψαλλωμένων μετά ἀπό αὐτά · εἶναι τό ἀναστάσιμον ἐξαποστειλάριον , καί συνοδεύεται πάντοτε , βεβαίως , μέ ὅμοιον ΘΕΟΤΟΚΊΟΝ.
Τά ἐξαποστειλάρια εἶναι ποίημα τοῦ Αὐτοκράτορος Κωνσταντίουτοῦ Ζ΄τοῦ Πορφυρογεννήτου (905-959 μ.χ. ) , ἐνῶ τά Ἑωθινά δοξαστικά τῶν αἴνων , εἶναι ποίημα τοῦ πατρός αὐτοῦ , Λέοντος ΣΤ ΄τοῦ σοφοῦ.
Τά ἐξαποστειλάρια, ἀλλα κυρίως τά Δοξαστικά , εἶναι μία πλήρης ἀνακεφαλαίωσις τῶν Ἑωθινῶν ἀναστασίμων εὐαγγελίων , ἐν βραχεῖ ρήματι , καί πολλῇ συνέσει .
Α΄Ἑωθινόν Άναστάσιμον Ἐξαποστειλάριον
Τοῖς Μαθηταῖς συνέλθωμεν , ἐν ὄρει Γαλιλαίας , πίστει Χριστόν θεάσασθαι , λέγοντα ἐξουσίαν , λαβεῖν τῶν ἄνω καί κάτω , μάθωμεν πῶς διδάσκει , βαπτίζειν εἰς τό ὄνομα τοῦ Πατρός ἔθνη
πάντα , καί τοῦ Υἱοῦ , καί Ἁγίου Πνεύματος καί συνεῖναι , τοῖς μύσταις ὡς ὑπέσχετο , ἕως τῆς συντελείας .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τοῖς Μαθηταῖς συνέχαιρες , ΘΕΟΤΟΚΕ ΠΑΡΘΕΝΕ , ὅτι Χριστόν ἑώρακας , ἀναστάντα ἐκ τάφου , τριήμερον καθώς εἶπεν · οἷς καί ὤφθη διδάσκων , καί φανερῶν τά κρείττονα , καί βαπτίζειν κελεύων , ἐν τῷ Πατρί καί Υἱῷ καί Πνεύματι , τοῦ πιστεύειν , αὐτοῦ ἡμᾶς τήν ἔγερσιν , καί δοξάζειν Σε ΚΟΡΗ ...
ΔΟΞΑΣΤΙΚΟ ΕΩΘΙΝΟΝ Α ΄ ἦχος α ΄
Εἰς τό ὄρος τοῖς Μαθηταῖς ἐπειγομένοις , διά τήν χαμόθεν ἔπαρσιν , επέστη ὁ Κύριος , καί προσκυνήσαντες αὐτόν , καί τήν δοθεῖσαν ἐξουσίαν , παντχοῦ διδαχθέντες , εἰς τήν ὑπ ᾿ οὐρανόν ἐξαποστέλλοντο , κηρῦξαι , τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν , καί τήν εἰς οὐρανούς ἀποκατάστασιν · οἷς καί συνδιαιωνίζειν ὁ ἀψευδής ἐπηγγείλατο , Χριστός ὁ Θεός , καί Σωτήρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν .
Ἐξαποστειλάριον Β ΄
Τ όν λίθον
θεωρήσασαι , ἀποκεκυλισμένον , αἱ Μυροφόροι ἔχαιρον , εἶδον γάρ νενανίαν , καθήμενον ἐν τῷ τάφῳ , καί αὐτός ταύταις ἔφη · Ἰδού Χριστός ἐγήγερται , εἴπατε σύν τῷ Πέτρῳ τοῖς Μαθηταῖς · ἐν τῶ ὄρει φθάσατε Γαλιλαίας · ἐκεῖ ὑμῖν ὀφθήσεται , ὡς προεῖπεν τοῖς φίλοις .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ἄγγελος μέν ἐκόμισε , τῇ ΠΑΡΘΕΝῼ τό χαῖρε , πρό σῆς Χριστέ συλλήψεως · Ἄγγελον δέν τόν λίθον , ἐκύλισέ σου τοῦ τάφου · ἀντί λύπης , ὁ μέν γάρ , χαρᾶς ἀφράστου σύμβολα , ὁ δέ ἀντί θανάτου , σέ χορηγόν τῆς ζωῆς κηρύττων καί μεγαλύνων , καί λέγων τήν ἀνάστασιν , γυναιξίν καί τοῖς μύσταις .
ΕΩΘΙΝΟΝ Β ἦχος β ΄
Μετά
μύρων προσελθοῦσαι , ταῖς περί τήν Μαριάμ γυναιξί , καί διαπορουμέναις , πῶς ἔσται αὐταῖς τυχεῖν τοῦ ἐφετοῦ , ὡράθη ὁ λίθος μετηρμένος , καί θεῖος νεανίας , καταστέλλων , τόν θόρυβον αὐτῶν τῆς ψυχῆς · ἠγέρθη γάρ φησίν , Ἰησοῦς ὁ Κύριος , διό κηρύξατε , τοῖς κήρυξιν αὐτοῦ Μαθηταῖς , εἰς τήν Γαλιλαίαν δραμεῖν , καί ὄψεσθε αὐτόν , ἀναστάντα ἐκ νεκρῶν , ὡς ζωοδότην καί Κύριον .
Ἐξαποστειλάριον Γ
Ὅτι
Χριστός ἐγήγερται , μή τις διαπιστείτω · ἐφάνη τῇ Μαρίᾳ γάρ , ἔπειτα καθωράθη τοῖς εἰς ἀγρόν ἀπιοῦσιν · μύσταις δέ πάλιν ὤφθη , ἀνακειμένοις ἔνδεκα · οὕς βαπτίζειν ἐκπέμψας , εἰς οὐρανούς , ὅθεν καταβέβηκεν ἀνελήφθη , ἐπικυρῶν τό κήρυγμα, πλήθεσιν τῶν σημείων .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὁ ἀνατείλας Ἥλιος ἐκ παστοῦ ὡς Νυμφίος , ἀπό τοῦ Τάφου σήμερον , καί τόν ἅδην σκηλεύσας , καί θάνατον καταργήσας , Σέ Τεκούσης πρεσβείαις , φῶς ἡμῖν ἐξαπόστειλον , φῶς φωτίζων καρδίας , καί τάς ψυχάς , φῶς βαδίζειν ἅπαντας ἐμβιβάζον , ἐν τρίβοις προσταγμάτων σου ,
καί ὁδοῖς τῆς εἰρήνης .
Γ ΄ ἙΩΘΙΝΌΝ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ ἦχος β ΄
Τῆς Μαγδαληνῆς Μαρίας , τήν τοῦ Σωτῆρος εὐαγγελιζομένης , ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν καί ἐμφάνειαν , διαπιστοῦντες οἱ Μαθηταί , ὠνειδίζοντο τό τῆς καρδίας σκληρόν · ἀλλά τοῖς σημείοις καθοπλισθέντες καί θαύμασιν , πρός τό
κήρυγμα ἀπεστέλλοντο · καί σύ μέν , Κύριε , πρός τόν ἀρχίφωτον ἀνελήφθης Πατέρα · οἱ δέ ἐκήρυττον πανταχοῦ , υόν λόγον , τοῖς θύμασιν πιστούμενοι · διό καί φωτισθέντες δι ᾿ αὐτῶν , δοξάζομεν σου , τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν , φιλάνθρωπε .
Δ
Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Ταῖς ἀρεταῖς ἀστράψαντες , ἴδωμεν ἐπιστάνταις , ἐν ζωηφόρῳ μνήματι , ἄνδρας ἐν ἀστραπτούσαις αἰσθήσεσιν Μυροφόροις , κλινούσαις εἰς γῆν ὄψιν · τοῦ οὐρανοῦ δεσπόζοντος , ἔγερσιν διδαχθῶμεν , καί πρός ζωήν , ἐν μνημείῳ δράμωμεν σύν τῷ Πέτρῳ , καί τό πραχθέν θαυμάσαντες , μείνωμεν Χριστόν βλέψαι .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τό
χαίρετε φθεξγάμενος , διημείψω τήν λύπην , τῶν προπατόρων , Κύριε , τήν χαράν ἀντισάγων , ἐγέρσεώς σου ἐν κόσμῳ , ταύτης οὖν Ζωοδότα , διά τῆς Κυησάσης σε φῶς φωτίζον καρδίας , φῶς οἰκτιρμῶν , τῶν σῶν ἐξαπόστειλον τοῦ βοᾶν σοι · Φιλάνθρωπε , Θεάνθρωπε , δόξα τῇ σῇ ἐγέρσει .
Δ ΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ ΕΩΘΙΝΟΝ , ἦχος δ ΄
Ὄρθρος
ἦν βαθύς , καί αἱ γυναῖκες ἦλθον ἐπί τό μνῆμα σου Χριστέ , ἀλλά τό σῶμα οὐχ εὑρέθη , τό ποθούμενον αὐταῖς · διό ἀπορουμέναις , οἱ ταῖς ἀστραπτούσαις ἐπιστάντες , τί τόν ζῶντα , μετά τῶν νεκρῶν ζητεῖτε ; ἔλεγον · ἠγέρθη ὡς προεῖπε · τί ἀμνημονεῖτε τῶν ρημάτων αὐτοῦ ; οἷς πεισθεῖσαι , τά ὁραθέντα ἐκήρυττον , ἀλλ ᾿ ἐδόκει λῆρος , τά εὐαγγέλια · οὕτως ἦσαν ἔτι νωθεῖς οἱ Μαθηταί ·ἀλλ ᾿ ὁ Πέτρος ἔδραμε , καί ἰδών ἐδόξασέ σου , πρός ἑαυτόν τά θαυμάσια .
Ε
΄Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Ἡ ζωή καί ὁδός Χριστός , ἐκ νεκρῶν τῷ Κλεόπᾳ , καί τῷ Λουκᾷ συνόδευσεν , οἷς περ καί ἐπεγνώσθη , εἰς Ἐμμαούς κλῶν τόν ἄρτον , ὧν ψυχαί καί κρδίαι , καιόμεναι ἐτύγχανον , ὅτε τούτοις ἐλάλει ἐν τῇ ὁδῷ , καί Γραφαῖς ἠρμήνευεν , ἅ ὑπέστη · μεθ ᾿ ὧν ἠγέρθη , κράξωμεν , ὤφθη τε καί τῷ Πέτρῳ .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὑμνῶ σου τό ἄμετρον , ἔλεος Ποιητά μου , ὅτι σαυτόν ἐκένωσας , τοῦ φορέσαι καί σῶσαι , φύσιν βροτῶν κακωθεῖσαν , καί Θεόν ὦν ἐνέσχου , ἐκ τῆς ἉΓΝΗΣ ΘΕΟΠΑΙΔΟΣ , κατ ᾿ ἐμέ γεννηθῆναι , καί κατελθεῖν , μέρις ἅδου , θέλων με Λόγε σῶσαι , πρεσβείαις τῆς Τεκούσης σε , Δέσποτα πανοικτίρμον .
Ε΄ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν ἦχος πλ. α ΄
Ὤ !!! τῶν σοφῶν σου κριμάτων Χριστέ , ! πῶς Πέτρῳ μέν τοῖς ὀθονίοις μόνοις , ἔδωκας ἐννοῆσαι σου τήν ἀνάστασιν · Λουκᾷ δέ καί Κλεόπᾳ , συμπορευόμενος ὁμίλεις , καί ὁμιλῶν οὐκ εὐθέως σεαυτόν φανερεῖς ; Διό καί ὀνειδίζῃ ὡς μόνος παροικῶν ἐν Ἱερουσαλήμ , καί μή μετέχων , τῶν ἐν τέλει βουλευμάτων αὐτῆς · Ἀλλά ὁ πάντα , πρός τό συμφέρον τοῦ πλάσματος οἰκονομῶν , καί τάς περί σοῦ προφητείας ἀνέπτυξας , καί ἐν τῷ εὐλογεῖν τόν ἄρτον , ἐγνώσθης αὐτοῖς · ὧν καί πρό τούτου αἱ καρδίαι , πρός γνῶσιν σου ἀνεφλέγοντο , οἵ καί τοῖς Μαθηταῖς συνηθροισμένοις , ἤδη τρανῶς ἐκήρυττον σου τήν ἀνάστασιν , δι ᾿ ἧς ἐλέησον ἡμᾶς .
ΣΤ ΄Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Δεικνύων
ὅτι ἄνθρωπος , Σῶτερ εἶ κατ ᾿ οὐσίαν , ἀναστάς ἐκ τοῦ μνήματος , βρώσεως συμμετέσχες , καί μέσον στάς ἐδίδασκςες , μετάνοιαν κηρύσσειν · εὐθύς δέ πρός οὐράνιον , ἀνελήφθης Πατέρα , καί Μαθηταῖς , πέμπειν τόν Παράκλητον ἐπηγγείλω , Ὑπέρθενε , Θεάνθρωπε , δόξα τῇ σῆ ἐγέρσει .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὁ ποιητής τῆς κτίσεως , καί Θεός τῶν ἁπάντων , σάρκα βροτείαν ἔλαβν , ἐξ ᾿ Ἀχράντων Αἱμάτων , Σοῦ ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΘΕΝΕ · καί γάρ φθαρεῖσαν πᾶσαν , τήν φύσιν ἐκαινούργησε , πάλιν δέ ὡς πρό τοῦ τόκου , καταλιπών μετά τόκον · ὅθεν πιστῶς Σε πάντες , ἀνευφημοῦμεν κράζομεν · χαῖρε ΔΕΣΠΟΙΝΑ κόσμου .
ΣΤ ΄ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν ἦχος πλ. β΄
Ἡ ὄντως εἰρήνην σύ Χριστέ , πρός ἀνθρώπους Θεοῦ , εἰρήνην τήν σήν δούς , μετά τήν ἔγερσην Μαθηταῖς , ἐμφόβους ἔδειξας αὐτούς , δόξαντας πνεῦμα ὀρᾶν · ἀλλά κατέστειλας τόν
τάραχον αὐτῶν τῆς ψυχῆς , δείξας τάς χεῖρας καί τούς πόδας σου · πλήν ἀπιστούντων ἔτι , τῇ τῆς τροφῆς μεταλήψει , καί διδαχῶν ἀναμνήσει , διήνοιξας αὐτῶν τόν νοῦν , τοῦ συνιέναι τάς Γραφάς · οἷς καί τήν πατρικήν ἐπαγγελίαν καθυποσχόμενος , καί εὐλογήσας αὐτούς , διέστης πρός οὐρανόν · διό σύν αὐτοῖς , προσκυνοῦμεν σε , Κύριε , δόξα σοι .
Ζ΄Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Ὅ τι ἦραν τόν Κύριον , τῆς Μαρίας εἰπούσης , ἐπί τόν τάφον ἔδραμον , Σίμων Πέτρος καί ἄλλος , μύστης Χριστοῦ ὅν ἠγάπα , ἔτρεχον δέ οἱ δύο , καί εὗρον τά ὀθόνια , ἔνδον κείμενα μόνα , καί κεφαλῆς , ἦν δέ τό σουδάριον χωρίς τούτων · διό πάλιν ἡσύχασαν , τόν Χριστόν ἕως εἶδον .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Μεγάλα
καί παράδοξα , δι ᾿ Ἐμέ κατηργάσω , Χριστέ μου πολυέλεε , ἐκ ΠΑΡΘΕΝΟΥ γάρ ΚΟΡΗΣ , ἐτέχθης ἀνερμηνεύτως , καί Σταυρόν κατεδέξω , καί θάνατον ὑπομείνας , ἐξανέστης ἐν δόξῃ , καί τήν ἡμῶν , φύσιν ἠλευθέρωσας τοῦ θανάτου , δόξα Χριστέ τῇ δόξῃ σου , δόξα τῇ σῆ δυνάμει .
Ζ΄
ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν , ἦχος βαρύς
Ἰδού σκοτία καί πρωΐ · καί τί πρός τό μνημεῖον Μαρία ἔστηκας , πολύ σκότος ἔχουσα ταῖς φρεσίν ; ὑφ ᾿ οὗ ποῦ τέθειται ζητεῖς ὁ Ἰησοῦς · ἀλλ ᾿ ὅρα τούς συντρέχοντας Μαθητάς , πῶς τοῖς οθονίοις καί τῷ σουδαρίῳ , τήν ἀνάστασιν ἐτεκμήραντο , καί ἀνεμνήσθησαν τῆς περί τούτου γραφῆς · μεθ ' ὧν , καί δι ᾿ ὧν καί ἡμεῖς πιστεύσαντες , ἀνυμνοῦμεν σε τόν ζωοδότην Χριστόν .
Η΄ Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Δύο ἀγγέλους βλέψασα, ἔνδοθεν τοῦ μνημείου , Μαρία ἐξεπλήττετο , καί Χριστόν ἀγνοοῦσα , ὡς κηπουρόν ἐπηρώτα , Κύριε , ποῦ τό σῶμα, τοῦ Ἰησοῦ μου τέθεικας , κλήσην δέ τοῦτον γνοῦσα , εἶναι αὐτόν , τόν Σωτῆρα ἤκουσε μή μοῦ ἅπτου , πρός τόν Πατέρα ἄπειμι , εἰπέ τοῖς ἀδελφοῖς μου .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τριάδος
ΚΟΡΗ τέτοκας , ἀπορρήτως τόν ἔνα , διπλοῦν τῇ φύσει πέλοντα , καί διπλοῦν ἐνεργείᾳ , καί ἕνα τῇ ὑποστάσει · τοῦτον οὖν ἐκδυσώπει , ἀεί ὑπέρ τῶν πίστει Σε , προσκυνούντων , ἐκ πάσης ἐπιβουλῆς , τοῦ ἐχθροῦ λυτρώσασθαι , ὅτι πάντες , πρός Σέ νῦν καταφεύγομεν , ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΘΕΟΤΟΚΕ .
Η΄
ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν ἦχος πλ. δ΄
Τ ά τῆς Μαρίας δάκρυα , οὐ μάτην χεῖνται θερμῶς ·ἰδού γάρ κατηξίωται , καί διδασκόντων Ἀγγέλων , καί τῆς ὄψεως τῆς σῆς , ὦ
!!! Ἰησοῦ · ἀλλ ᾿ ἔτι πρόσγεια φρονεῖ , οἷα γυνή ἀσθενής · διό καί ἀποπέμπεται , μή προσψαῦσαι σοι Χριστέ · ἀλλ ᾿ ὅμως κῆρυξ πέμπεται , τοῖς σοῖς Μαθηταῖς , οἷς εὐαγγέλια ἔφησεν , τήν πρός τόν πατρῶον κλῆρον ἄνοδον ἀπαγγέλλουσα ·μεθ ᾿ ἧς ἀξίωσον καί ἡμᾶς , τῆς ἐμφανείας σου , Δέσποτα , Κύριε .
Θ΄ Ἑωθινόν Ἐξαποστειλάριον
Συγκεκλεισμένω
Δέσποτα τῶν θυρῶν ὡς εἰσῆλθες τούς Ἀποστόλους ἔπλησας , Πνεύματος Παναγίου , εἰρηνικῶς ἐμφυσήσας , οἷς δεσμεῖν τε καί λύειν , τάς ἁμαρτίας εἴρηκας , καί ὀκτώ μεθ ᾿ ἡμέρας , τήν σήν πλευράν , τῷ Θωμᾷ ὑπέδειξας , καί τάς χεῖρας , μεθ ᾿ οὗ βοῶμεν · Κύριος , καί Θεός σύ ὑπάρχεις .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τόν
Σόν Υἱόν ὡς ἔβλεψας , ἀναστάντα ἐκ τάφου , τριήμερον ΘΕΟΤΟΚΕ , ΠΑΝΑΓΙΑ ΠΑΡΘΕΝΕ , ἅπασαν θλῖψιν ἀπέθου , ἥν ὑπέστης ὡς Μήτηρ , ὅτε κατεῖδςς πάσχοντα , καί χαρᾶς ἐμπλησθεῖσα , σύν τοῖς αὐτοῦ , Μαθηταῖς γεραίρουσα τοῦτον ὕμνεις · διό τούς ΘΕΟΤΟΚΟΝ Σε , νῦν
κηρύττοντας σὼζε .
Θ΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν , ἦχος πλ΄. α΄
Ὡς ἐπ ᾿ ἐσχάτων τῶν χρόνων , οὔσης ὀψίας Σαββάτων , ἐφίστασαι τοῖς φίλοις Χριστέ , καί θαύματι θαῦμα βεβαιοῖς , τῇ κεκλεισμένῃ εἰσόδῳ τῶν θυρῶν , τήν ἐκ νεκρῶν σου ἀνάστασιν · ἀλλ ᾿ ἔπλησας χαρᾶς τούς Μαθητάς , καί Πνεὐματος Ἁγίου μετέδωκας αὐτοῖς , καί ἐξουσίαν
ἔνειμας ἀφέσεως ἁμαρτιῶν , καί τόν Θωμᾶν οὐ κατέλιπες , τῷ τῆς ἀπιστίας καταβαπτίζεσθαι κλύδωνι · διό καί παράσχου ἡμῖν , γνῶσιν ἀληθῆ , καί ἄφεσιν πταισμάτων , εὔσπλαγχνε , Κύεριε .
Ι ΄ἙΩΘΙΝΌΝ Ἐξαποστειλάριον
Τιβεριάδος
θάλασσαν , σύν παισί Ζεβεδαίου , Ναθαναήλ τῷ Πέτρῳ τε , σύν δυσίν ἄλλοις πάλαι , καί Θωμᾶν εἶχε πρός ἄγραν , οἵ Χριστοῦ τῇ προστάξει , ἐν δεξιοῖς χαλάσαντες , πλῆθος εἷλκον ἰχθύων , ὅν Πέτρος γνούς , πρός αὐτόν ἐνήχετο · οἷς τό τρίτον , φανείς καί ἄρτον ἔδειξεν , καί ἰχθύν ἐπ ᾿ ἀνθράκων .
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Τόν ἀναστάντα Κύριον , τριήμερον ἐκ τοῦ τάφου , ΠΑΡΘΕΝΕ , καθικέτευε , ὑπέρ τῶν Σέ ὑμνούντων , καί πόθῳ μακαριζόντων · Σέ γάρ ἔχομεν πάντες , καταφυγήν σωτήριον , καί μεσῖτιν πρός τοῦτον , κλῆρος γάρ Σός , καί οἰκέται πέλομεν ΘΕΟΤΟΚΕ , καί πρός τήν Σήν ἀντίληψιν , ἅπαντες ἀφοροῦμεν .
Ι΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ Ἑωθινόν ἦχος πλ΄ β΄
Μετά
τήν εἰς ἅδου κάθοδον , καί τήν ἐκ νεκρῶν ἀνάστασιν , ἀθυμοῦντες ὡς εἰκός , ἐπί τῷ χωρισμῷ σου Χριστέ οἱ Μαθηταί , πρός ἐργασίαν ἐτράπησαν · καί πάλιν πλοῖα καί δίκτυα , καί ἄγρα οὐδαμοῦ · ἀλλά , σύ Σῶτερ ἐμφανισθείς , ὡς Δεσπότης πάντων , δεξιοῖς τά δίκτυα κελεύεις βαλεῖν · καί ἦν ὁ λόγος ἔργον εὐθύς , καί πλῆθος τῶν ἰχθύων πολύ , καί δεῖπνον ξένον ἔτοιμον ἐν γῇ · οὗ μετασχόντων τότε σου τῶν Μαθητῶν , καί ἡμᾶς νῦν νοητῶς καταξίωσον ἐντρυφῆσαι , φιλάνθρωπε , Κύριε .
ΙΑ΄ἙΩΘΙΝΌΝ Ἐξαποστειλάριον
Μετά
τήν θείαν ἔγερσιν , τρίς τῷ Πέτρῳ φιλεῖς με , πυθόμενος ὁ Κύριος , τῶν ἰδίων προβάτων , προβάλλεται ποιμενάρχην · ὅς ἰδών ὅν ἠγάπα , ὁ Ἰησοῦς ἑπόμενον , ἤρετο τόν Δεσπότην · οὗτος δέ τί ; ἐάν θἐλω , ἔφησεν , μένειν τοῦτον , ἕως πάλιν ἔρχομαι , τί πρός σέ , φίλε Πέτρε ;
ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ
Ὤ !!! φοβερόν μυστήριον !!! ὤ παράδοξον θαῦμα !!! διά θανάτου θάνατος , παντελῶς ἠφανίσθη · τίς οὖν μή ἀνυμνήσει Σου , καί τίς μή προσκυνήσει Σου , τήν ἀνάστασιν Λόγε , καί τήν Ἁγνῶς , ἐν σαρκί Τεκοῦσαν σε ΘΕΟΤΟΚΟΝ ; Ἧς ταῖς πρεσβείαις ἅπαντας , λύτρωσαι
τῆς γεέννης .
ΙΑ΄ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΝ
Ἑωθινόν ἦχος πλ΄ δ΄
Φανερῶν σεαυτόν , τοῖς Μαθηταῖς σου Σωτήρ , μετά τήν ἀνάστασιν , Σίμωνι δέδωκας , τήν τῶν προβάτων νομήν , εἰς ἀγάπης ἀντέκτισιν , τήν τοῦ ποιμαίνειν φροντίδα αὐτῶν · διό καί ἔλεγες , εἰ φιλεῖς Πέτρε , ποίμαινε τά ἀρνία μου , ποίμαινε τά πρόβατά μου · ὁ δέ εὐθέως ἐνδεικνύμενος τό φιλόστοργον , περί τοῦ ἄλλου Μαθητοῦ ἐπυνθάνετο · ὧν ταῖς πρεσβείαις Χριστέ , τήν ποίμνην σου διαφύλαττε , ἐκ λύκων λυμαινομένων αὐτήν .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου